LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Coronavirus - algemeen topic (deel 2)
-
Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)
Mensen kunnen elkaar bij tetanus niet besmetten. In die zin is tetanus geen besmettelijke ziekte. Zie info RIVM.
Je toon tegen Lady1234 vind ik trouwens vervelend: alsof je qua inzicht boven haar staat. Dat is niet het geval.
Je toon tegen Lady1234 vind ik trouwens vervelend: alsof je qua inzicht boven haar staat. Dat is niet het geval.
@nijogeth
Samenvatting
Verwekker: C. tetani (sporenvormende bacterie)
Besmettingsweg: Direct via een open wond (straatvuil, stof, mest, aarde), prikverwonding, diepe brandwond of indirect (beet van dier).
Incubatietijd: meestal 3-21 dagen (1 dag tot enkele maanden)
Besmettelijke periode: Geen overdracht van mens op mens.
Maatregelen: Behandeling en postexpositieprofylaxe (active of passieve immunisatie).
Symptomen: Specifieke klachten binnen 3 dagen (spasmen, kramp gelaat, opisthotonus, laryngospasmen).
Preventie: Vaccinatie is opgenomen in het RVP (D(K)TP
Bron Overheid
Zinsnede door mij dikgedrukt.
Samenvatting
Besmettingsweg: Direct via een open wond (straatvuil, stof, mest, aarde), prikverwonding, diepe brandwond of indirect (beet van dier).
Maatregelen: Behandeling en postexpositieprofylaxe (active of passieve immunisatie).
Symptomen: Specifieke klachten binnen 3 dagen (spasmen, kramp gelaat, opisthotonus, laryngospasmen).
Bron Overheid
Valt wel mee hoor, Lady kan er zelf ook wat van.Bob Schurkjens schreef: ↑12 sep 2021 05:04Mensen kunnen elkaar bij tetanus niet besmetten. In die zin is tetanus geen besmettelijke ziekte. Zie info RIVM.
16again
en J. Deltoer
vinden dit leuk
Ik lees het ook, ja. Ik googelde gewoon Tetanus en de eerste hit was het RIVM met de tekst 'Tetanus is een ernstig besmettelijke ziekte die veroorzaakt wordt door een bacterie'.Lady1234 schreef: ↑12 sep 2021 10:46@nijogeth
Samenvatting
Bron Overheid
Die tekst is volgens mij niet echt goed gekozen door het RIVM, het is vooral makkelijk op te lopen, verspreiden doet het zich echter niet echt.
Dan nog is een vaccinatie voor tetanus logischer dan voor corona. Tetanus wordt vrij gemakkelijk opgelopen en heeft een mortaliteit van 15% zonder vaccinatie. Corona heeft bij de groep onder 12 jaar een mortaliteit van minder dan 0,01%.
De keus om een kind te vaccineren tegen corona of dat niet te doen, is helemaal niet zo zwart wit. Het kind niet laten vaccineren heeft voor het kind geen gevolgen (op een kleine kans na), het kind wel laten vaccineren heeft voor het kind ook geen gevolgen (op een kleine kans na). Wat dat betreft maakt de keus voor het kind helemaal niets uit.
reggie2
vindt dit leuk
-
Goeie punten Kuklos,mee eens.kuklos schreef: ↑11 sep 2021 21:01Er zullen inderdaad nieuwe pandemieën gaan volgen. Maar met vriendelijker voor elkaar zijn en zogenaamd respect hebben voor elkaars mening komen we er niet. Zeker als we dan nog ook nog eens naar onopgeleide wappies moeten luisteren. Dus niks PEACE MAN.scharrelschipper schreef: ↑11 sep 2021 20:55want er komen nog volop nieuwe pandemieen aan .
...............
Nou,als dat zo is kunnen we beter in de tijd die ons nog rest een beetje vriendelijker voor elkaar zijn.
Om een oude Hippie term te gebruiken:PEACE MAN!
Wat wel werkt:
* Wetenschappelijk onderzoek
* Scenario's uitwerken
* Strategieën uitwerken
* Betere wereldwijde afstemming van informatie en maatregelen
* China aanpakken voor hetgeen ze nu gedaan hebben, te weten informatie voor zich houden en daarna onderzoek tegen houden
* De WHO en de VN aanpakken als ze zich teveel laten leiden door politieke belangen
Maar daarnaast kun je toch respectvol met elkaar omgaan?
Maar ja,als je mensen met een andere mening weg zet als önopgeleide wappies" valt dat vast niet mee......
reggie2
vindt dit leuk
-
Ik pikte jou eruit omdat je dat zelden doet.Moneyman schreef: ↑11 sep 2021 21:11Opvallend en veelzeggend, deze vraag (alleen) aan mij.scharrelschipper schreef: ↑11 sep 2021 20:55Geldman,je bent nu bezig te polariseren.
Waarom doe je dat?
Dus het viel me op.
Ook voor jou: lees wat er staat. En lees vooral niet wat er niet staat.scharrelschipper schreef: ↑12 sep 2021 17:08Maar ja,als je mensen met een andere mening weg zet als önopgeleide wappies" valt dat vast niet mee......
@nijogeth
Maar het gaat dus over het vaccineren, vanaf baby leeftijd. Het is hoogst onwaarschijnlijk dat een baby tetanus zal krijgen. Speelt niet op straat, rijdt niet op zijn fietsje in de rondte, maar toch laat (bijna) elke ouder zijn baby in het eerste levensjaar daar drie keer tegen vaccineren.
Veel ouders zullen nauwelijks kennis hebben van die ziektes en de eventuele gevolgen.
Het was overigens slechts als voorbeeld bedoeld.
Er zullen maar heel weinig ouders alle ziekte in dat RVP bestuderen, maar dus gewoon de vaccinaties accepteren.
Nu met corona wordt er dus gezegd, ze krijgen het amper, en als ze het krijgen is het niet echt erg, en als het echt erg is, is er ook onderliggend lijden, en wat zit er wel niet in, in dat vaccin.
Dat verwondert mij dus.
Maar het gaat dus over het vaccineren, vanaf baby leeftijd. Het is hoogst onwaarschijnlijk dat een baby tetanus zal krijgen. Speelt niet op straat, rijdt niet op zijn fietsje in de rondte, maar toch laat (bijna) elke ouder zijn baby in het eerste levensjaar daar drie keer tegen vaccineren.
Veel ouders zullen nauwelijks kennis hebben van die ziektes en de eventuele gevolgen.
Het was overigens slechts als voorbeeld bedoeld.
Er zullen maar heel weinig ouders alle ziekte in dat RVP bestuderen, maar dus gewoon de vaccinaties accepteren.
Nu met corona wordt er dus gezegd, ze krijgen het amper, en als ze het krijgen is het niet echt erg, en als het echt erg is, is er ook onderliggend lijden, en wat zit er wel niet in, in dat vaccin.
Dat verwondert mij dus.
Ik had dat ook gelezen ja, daar kunnen ze in Nederland een voorbeeld aan nemen.
scharrelschipper
vindt dit leuk
En wie moet dan meewerken aan dat onderzoek?
Van de vaccins weten we zeker, dat ze een dempend effect hebben op het ziekteverloop. Tegelijk weten we, dat het met de ventilatie op de meeste scholen slecht gesteld is en weinig beweging in de lucht helpt de overdracht. Wat we niet weten, zijn de lange termijn gevolgen van een besmetting bij kinderen tot 12 jaar. Dit is de witte kant pro vaccin. De zwarte kant tegen een kinderversie van de vaccin heeft nauwelijks rationele argumenten. De beslissing ligt bij de ouders en zoals het nu is, wordt dat een keuze op emotionele gronden.Nijogeth schreef: ↑12 sep 2021 17:05Corona heeft bij de groep onder 12 jaar een mortaliteit van minder dan 0,01%.
De keus om een kind te vaccineren tegen corona of dat niet te doen, is helemaal niet zo zwart wit. Het kind niet laten vaccineren heeft voor het kind geen gevolgen (op een kleine kans na), het kind wel laten vaccineren heeft voor het kind ook geen gevolgen (op een kleine kans na). Wat dat betreft maakt de keus voor het kind helemaal niets uit.
Erthanax
vindt dit leuk
Met de discussie over de vaccinatie van kinderen en de vele persoonlijke aanvallen de laatste dagen, wordt deel 2 van het coronatopic afgesloten. Twee forumleden hebben een ban van een maand gekregen, anderen werden aangesproken. Laten we met een schone lei beginnen. Dat betekent: alle meningen zijn welkom, zolang die onderbouwd worden en er respect is voor een tegengestelde opinie. We vragen dat persoonlijke aanvallen meteen worden gemeld, zodat de moderatie kan optreden. Uit een respectvolle, verdraagzame discussie kunnen we allemaal iets opsteken. Op naar deel 3! ^JS
viewtopic.php?f=162&t=197467
Bob Schurkjens
, Faye1971
, Erthanax
, witte angora
en Erikdepooter
vinden dit leuk