Gelukkig dan maar dat ik heb aangegeven waar bepaalde gedachtes niet overeenkomen met de werkelijkheid. Die had u gewoon kunnen lezen alvorens domme opmerkingen te maken.Moneyman schreef: ↑15 sep 2021 08:32Wist ik veel dat er tegenwoordig sprake is van een nieuwe werkwijze, waarbij je verplicht thuis moet zijn omdat het pakket anders in de vuilnisbak wordt gedumpt...
Ik ben echt blij dat jij ons helpt en dat je ons op de hoogte brengt van de nieuwste werkwijze van DHL. Kunnen we daar tenminste rekening mee houden...
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] DHL gooit pakket bij vuilnis
-
NeoDutchio
Re: DHL gooit pakket bij vuilnis
Je geeft geen antwoord op de vraag of jij de bezorginstructie kent. Hier heeft de bezorger het pakket zo bezorgd, dat het niet door een vreemde zal worden meegenomen. Het woord 'vuilnisbak' zou ik niet te letterlijk nemen.
-
witte angora
Gelukkig komt DHL hier gewoon aan de deur, en als je er niet bent, wordt het gewoon bij de buren afgeleverd.ZeerPrivé schreef: ↑15 sep 2021 08:58witte angora schreef: ↑15 sep 2021 08:38Maar wat als je op een flat woont en geen kliko hebt? Gaat je pakketje dan in de ondergrondse pasjesloze container?Dat vroeg ik eerder ook aan Neo, maar daar kreeg ik geen antwoord op. Sterker nog, hij blijft maar zeggen dat je de afspraak kunt maken voor een plek waar de bezorger het neer kan zetten.In de kliko dumpen is voor sommigen een goede optie, totdat er pakjes verdwijnen natuurlijk en daar kun je op wachten.
In Den Haag hebben de meeste wijken ondergrondse containers. Nog even en DHL dumpt het daarin, mag je een duik in 1 van de 4 soorten containers nemen zeker.
Daarom blijf ik het verhaal van de TS een beetje vaag vinden.
Tsja, jij kiest er dus voor om de OP anders uit te leggen dan datgene wat er gewoon letterlijk en duidelijk staat. Dat kan, maar dat verklaart dan wel de ruis.
Je vraag over de bezorginstructie is natuurlijk niet relevant. Het is immers evident dat er in strijd met welke bezorginstructie dan ook is gehandeld.
Dat niet alleen. Het is ook in strijd met wat DHL zegt dat ze doen als iemand niet thuis is:
Niets kliko, gewoon terug naar een DHL ServicePointWAT GEBEURT ER ALS HET PAKKET NIET KAN WORDEN AFGELEVERD?
Als je niet thuis bent op het moment van bezorging en we het pakket ook niet bij je buren kunnen afgeven, dan bezorgen we je pakket de volgende dag bij een DHL ServicePoint dichtbij. We laten een kaart achter in je brievenbus. Met de code op deze kaart kun je via track en trace zien waar je pakket wordt bezorgd.
Je kunt er ook voor kiezen om je pakket opnieuw thuis of bij je buren te laten bezorgen. Je hebt dan de keuze uit verschillende data en tijdvakken overdag en in de avond. Wil je liever een ander DHL punt kiezen, ook dat is mogelijk. Je kunt je keuze tot 23:59 uur doorgeven.
-
NeoDutchio
Ik heb toch echt de link neergezet van DHL met daarin wat de verschillende opties zijn.
Je kent de instructies niet, trek dan ook geen conclusies.
Bij dit soort onderwerpen gaat het om het managen van verwachtingen. Deze keer lag het pakket niet waar de ontvanger het had verwacht. Dat is de kern. Is dat erg?
Niet als dezelfde ontvanger een vorige keer een briefje had opgehangen met 'leg het pakket in de container'.
Niet als het afhaalpunt ver weg is of de buren geen pakjes willen aannemen.
Je zou er nog over kunnen vallen dat de bezorger geen bericht heeft achtergelaten, maar zelfs dat hoeft niet waar te zijn - als het bericht in de deur is blijven steken, dan verschuift het probleem weer naar de ontvanger.
Allemaal onzin!
Nee, de kern is dat de koper het produkt nooit heeft ontvangen!Dat is de kern.
Ook zonder al deze 'zelfverzonnen opties' is het heel duidelijk wat DHL moet doen:Niet als dezelfde ontvanger een vorige keer een briefje had opgehangen met 'leg het pakket in de container'.
Niet als het afhaalpunt ver weg is of de buren geen pakjes willen aannemen.
WAT GEBEURT ER ALS HET PAKKET NIET KAN WORDEN AFGELEVERD?
Als je niet thuis bent op het moment van bezorging en we het pakket ook niet bij je buren kunnen afgeven, dan bezorgen we je pakket de volgende dag bij een DHL ServicePoint dichtbij. We laten een kaart achter in je brievenbus. Met de code op deze kaart kun je via track en trace zien waar je pakket wordt bezorgd.
Je kunt er ook voor kiezen om je pakket opnieuw thuis of bij je buren te laten bezorgen. Je hebt dan de keuze uit verschillende data en tijdvakken overdag en in de avond. Wil je liever een ander DHL punt kiezen, ook dat is mogelijk. Je kunt je keuze tot 23:59 uur doorgeven.
Dan maar even een recent verhaaltje uit eigen doos. Ging 'maar' om schoolboeken van dochterlief. Het was duidelijk dat die geleverd zouden worden tijdens onze vakantie. Vooraf uitgebreid geprobeerd met de leverancier een afspraak te maken over afleveren op een ander adres (bij een ophaalpunt kon ook niet ivm risico van terugsturen na x dagen niet ophalen). Niks was mogelijk.NeoDutchio schreef: ↑15 sep 2021 08:07Als je je pakket persoonlijk in handen wilt hebben, dan moet je inderdaad thuis zijn. Je kan online gewoon aangeven waar het neergelegd mag worden als het bezorgmoment niet uitkomt. Of je verzet de bezorgafspraak.
Uiteindelijk op een zaterdag bericht van PostNL dat het pakket was afgeleverd. Op zondag bij thuiskomst: nergens een pakket, nergens een briefje. Afijn, het onderzoek loopt nog zeg maar. Meest waarschijnlijke scenario: pakket is bij de voordeur gezet door de bezorger en meegenomen door een ander... Allemaal omdat het bezorgen wordt afgeraffeld. Tja.
Als ik er niet ben, hang ik een briefje op met de vraag of ze het in de papierkliko willen doen. Onderlaatst een groot pakket, dus toen het verzoek om het achter de kliko te zetten. Prima geregeld.
Ik kreeg ook een tijdje terug een mail van DHL waarin ik kon aangeven waar zij eventueel mijn pakje mochten achterlaten als ik niet thuis was. Werden een aantal voorbeelden in genoemd, waaronder die kliko.
-
NeoDutchio
NeoDutchio schreef: ↑14 sep 2021 19:44https://www.dhlparcel.nl/nl/consument/b ... g-wijzigen. Een prachtige manier om het bezorgmoment of afleverpunt aan te passen. Of download de app, kunt u prachtig zien wat DHL allemaal te bieden heeft.
Vandaar mijn woorden, er zijn altijd uitzonderingen. Het probleem met de schoolboeken liepen wij ook tegenaan, voor het zoveelste jaar. Overigens gaat dat niet met DHL, maar met een andere bezorger waar je inderdaad geen invloed op hebt. Maar dat is ook geen online bestelling die je zelf doet, maar een opdracht vanuit een derde persoon. En als genoeg mensen er over blijven klagen zal het hopelijk ooit eens duidelijk worden dat het niet slim is om tijdens de bouwvak dergelijke spullen op te gaan sturen.JozJan schreef: ↑15 sep 2021 10:08Dan maar even een recent verhaaltje uit eigen doos. Ging 'maar' om schoolboeken van dochterlief. Het was duidelijk dat die geleverd zouden worden tijdens onze vakantie. Vooraf uitgebreid geprobeerd met de leverancier een afspraak te maken over afleveren op een ander adres (bij een ophaalpunt kon ook niet ivm risico van terugsturen na x dagen niet ophalen). Niks was mogelijk.
En zo zullen er meer voorbeelden zijn wat niet lekker zal lopen, maar dat hou je altijd. Maar dat staat los van de discussie dat als je zelf iets online besteld wat je zelf persoonlijk in ontvangst wil nemen, dan je dan wel thuis zou moeten zijn.
Je plaat blijft hangen. Als je de OP leest, weet je genoeg om de conclusie te trekken dat er hier sprake is van wanprestatie. Daar doet geen bezorginstructie iets aan op of af.
Bezorging in de vuilnisbak is nooit (dus: nooit!) een correcte aflevering, tenzij de ontvanger daartoe expliciet opdracht heeft gegeven. Dat is hier overduidelijk niet het geval.
Je kunt blijven praten wat je wilt over wel of niet bekende bezorginstrcuties, maar moeilijker dan ik hier schrijf is het niet.
J. Deltoer
vindt dit leuk
Daarbij heeft TS daarna niets meer van zich laten horen. Er zullen er maar weinig zijn dit de moeite nemen (en tijd hebben) om 14 pagina's door te lezen. De 5 minuten besteed aan dit bericht zijn er eigenlijk ook weer 5 teveel
Maar ja, heeft het koeriersbedrijf dat DHL inschakelt wel deze voorwaarden?angel1978 schreef: ↑15 sep 2021 09:11Dat niet alleen. Het is ook in strijd met wat DHL zegt dat ze doen als iemand niet thuis is:
Niets kliko, gewoon terug naar een DHL ServicePointWAT GEBEURT ER ALS HET PAKKET NIET KAN WORDEN AFGELEVERD?
Je slaat de plank helemaal mis, MM. Ik vraag niet voor niets of je de bezorginstructie kent en in plaats van ja/nee ga je een andere richting op.Moneyman schreef: ↑15 sep 2021 11:37Je plaat blijft hangen. Als je de OP leest, weet je genoeg om de conclusie te trekken dat er hier sprake is van wanprestatie. Daar doet geen bezorginstructie iets aan op of af.
Bezorging in de vuilnisbak is nooit (dus: nooit!) een correcte aflevering, tenzij de ontvanger daartoe expliciet opdracht heeft gegeven. Dat is hier overduidelijk niet het geval.
Je kunt blijven praten wat je wilt over wel of niet bekende bezorginstrcuties, maar moeilijker dan ik hier schrijf is het niet.
De bezorger moet het pakket zo afleveren, dat er geen vreemden bij kunnen. Containers zijn daar een geschikt alternatief voor, wanneer de brievenbus te klein is of de bewoner niet thuis.
Punt.
Je mening met 'nooit' erin is duidelijk een verwachting: je vindt dat het niet zo mag. Dat is iets anders dan of deze manier van afleveren volgens werkopdracht is.
ONZIN jablan.. klinklare onzin!Jablan schreef: ↑15 sep 2021 14:17Je slaat de plank helemaal mis, MM. Ik vraag niet voor niets of je de bezorginstructie kent en in plaats van ja/nee ga je een andere richting op.Moneyman schreef: ↑15 sep 2021 11:37Je plaat blijft hangen. Als je de OP leest, weet je genoeg om de conclusie te trekken dat er hier sprake is van wanprestatie. Daar doet geen bezorginstructie iets aan op of af.
De bezorger moet het pakket zo afleveren, dat er geen vreemden bij kunnen. Containers zijn daar een geschikt alternatief voor, wanneer de brievenbus te klein is of de bewoner niet thuis.
Punt.
Je mening met 'nooit' erin is duidelijk een verwachting: je vindt dat het niet zo mag. Dat is iets anders dan of deze manier van afleveren volgens werkopdracht is.
Het is volkomen helder dat geen enkele bezorginstructie de gekozen methode rechtvaardigt. Je herhalende vraag daarover is dus slechts een poging de aandacht af te leiden van waar het écht om gaat.
Ok, jij bent zo van de bezorginstructies. Laat jij mij dan eens één bezorginstructie zien die een vuilnisbak een geschikt aflevermethode omschrijven.
En bespaar je de moeite, die ga je niet vinden. Je standpunt is niet alleen te bizar om serieus te nemen, maar je gaat ook juridisch volkomen nat.
Nee. Ik vind dat niet, dat is zo.
Tijd voor man en paard: wil jij serieus beweren dat de hier gehanteerde werkwijze (onafgestemde plaatsing van een pakket in een vuilnisbak) een geldige bezorging/ levering is?
Zo ja: laat dan de concrete onderbouwing maar zien. Zo niet: stop dan aub een kansloze discussie.
MM, dit is nu zo'n voorbeeld waarin je verkeerd zit en het niet toe wilt geven. Ik vraag je naar de werkinstructie voor bezorgers - juridisch gezien relevant - en nu vraag je mij om hem te geven? Nee, mijn vraag was of JIJ hem kent. Is een simpel ja/nee zo moeilijk?
Het pakket is afgeleverd op een voor vreemden onzichtbare plek. Klaar.
Wie het anders wil, kan de wensen per briefje duidelijk maken - bij ons in de buurt hangen er genoeg. Wel/niet in de container, over de schutting, onder de auto, achter het brandhout, noem maar op.
Het pakket is afgeleverd op een voor vreemden onzichtbare plek. Klaar.
Wie het anders wil, kan de wensen per briefje duidelijk maken - bij ons in de buurt hangen er genoeg. Wel/niet in de container, over de schutting, onder de auto, achter het brandhout, noem maar op.
-
Ik_weet_niet_alles
Wat heeft een koper van een website te maken met de bezorg insctructies, helemaal niets. Welke instructies er ook gehanteerd worden, een koper van een website is geen klant van de bezorgdienst en heeft daarom niets te maken met de bezorg instructies. Koper maakt een afspraak met de webwinkel en de webwinkel moet aangeven hoe en aan wie zij een product bezorgt/aflevert. Tevens dient te webwinkel zelf aan te geven wat er gebeurt als er niemand thuis is.Jablan schreef: ↑15 sep 2021 14:17Je slaat de plank helemaal mis, MM. Ik vraag niet voor niets of je de bezorginstructie kent en in plaats van ja/nee ga je een andere richting op.Moneyman schreef: ↑15 sep 2021 11:37Je plaat blijft hangen. Als je de OP leest, weet je genoeg om de conclusie te trekken dat er hier sprake is van wanprestatie. Daar doet geen bezorginstructie iets aan op of af.
Punt.
Alle informatie die door bezorgdiensten worden verstrekt hebben totaal geen waarde. In feite kan de koper/ontvanger deze informatie rustig negeren en wachten op informatie van de webwinkel. De webwinkel laat voor het gemak de bezorgdienst de leverinformatie verstrekken maar juridisch is de koper van de webwinkel geen klant van de bezorgdienst en blijft de webwinkel verantwoordelijk voor de juiste bezorging..
Bezorgdiensten hameren er bij klachten steeds op dat ontvangers geen klanten zijn. Daarmee geven zij impliciet aan dat ontvangers geen rechten hebben richting de bezorgdienst en daarmee dus ook geen plichten richting de bezorgdienst.