Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

16again

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door 16again »

Jablan schreef:
01 okt 2021 20:44
Nu naar Laos, naar de wilde vleermuizen. De beesten leven in een grot. Dat betekent slechte ventilatie, beestjes aan het plafond van de grot en alle uitwerpselen op de bodem. Kortom: slechte lucht - voor andere soorten dan de grotbewoners.

De grotten zijn open, toegankelijk en een toeristenattractie. Die lopen daar min of meer vrij rond ... en nemen de resten mee aan hun schoenen, ademen de slechte lucht in, bewonderen de piepende fladderaars aan het plafond, bukken af en toe als een groep in en uitvliegt.

Dus wat is de kans, dat een toerist iets meeneemt naar buiten? Groot, waarschijnlijk een getal groter dan 99,9999%
Waren er alleen toeristen uit Wuhan dan?? Daar was de eerste besmettingshaard.

Ik weet niet beter of mijnwerkers werden ziek, overleden, en dit werd in een lab onderzocht.
https://nos.nl/artikel/2367228-kijken-b ... ontstonden
https://www.cnbc.com/video/2021/08/12/c ... china.html
Ik acht deze theorie toch waarschijnlijk...Al kan iedereen zijn gelijk aantonen met wat linkjes.

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Zo lang iedereen vasthoudt aan het eigen gelijk wel.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

pannekoekje schreef:
01 okt 2021 21:09
Ik waag het erop en meng me ook even in dit topic. Vol verbijstering. Vorige week liep iedereen door elkaar, winkel in, winkel uit, restaurant in, restaurant uit. Niets aan de hand.
En nu is er een strijd, het lijkt wel op leven en dood door die QR code? Dit kan toch niet waar zijn? Zijn wij allemaal ineens gek geworden?
Het is nog veel gekker. Het lijkt wel of iedereen alles heeft los gelaten, inclusief quarantaine. Van de week zat er een vrij dicht tegen me aan, duidelijk verkouden of wat het wezen mag. Het mag, en mensen zijn gevaccineerd, dus wat maakt het nog uit?

Intussen heb ik het goed te pakken. Geen idee of het corona is of een gewone verkoudheid. Ben bij vlagen goed beroerd, temperatuur stijgt en daalt als een jojo. Met dank aan de vele idioten die dit land rijk is. Deze jongen blijft nu dus een paar dagen binnen, de eerste afspraak van volgende week is al gecanceled.

Overigens is rechts lopen er ook niet meer bij. De stickers zijn immers weg?

moederslink

Ongelezen bericht door moederslink »

Heb je zo.n zelftest in huis, WA ?
Misschien niet verkeerd om jezelf even te testen?
Beterschap in ieder geval!! 🤜🤛👍👍

Alles is hier ook losgelaten, stickers zijn ook weg.
Wel staan de spatschermen nog overal in iedere winkel.

Ik blijf voorzichtig , hoe dan ook....

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Heb dit ook gehad WA. Paracetamol geslikt en uiteindelijk maar een thuistest gedaan. Het was geen corona. Maarten Keulemans geeft hierover duiding:

https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~b520b95c/

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Als men zich beroerd voelt met die genoemde symptomen, wordt geadviseerd zich te laten testen.

Maar wat dat met rechts lopen van doen heeft, is mij een raadsel.

Maar er is ook nog steeds een verkoudheid, of zelfs griep.

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth »

alfatrion schreef:
01 okt 2021 19:17
Nijogeth schreef:
01 okt 2021 18:26
En om de stelling van alfatrion even te herhalen. Als er 100 mensen in de kroeg zijn, 80% gevaccineerd en 20% niet gevaccineerd en ze verspreiden 3 en 1 dagen het virus en alle 100 zijn besmet na het bezoek aan de kroeg met een verspreiding van 0,9 personen per persoon, dan verspreiden de gevaccineerden het naar (0,9x80=) 72 mensen. De 20 ongevaccineerden verspreiden het naar (0,9x20x3=) 54 personen.
Ik zie geen stelling van mij terug. Ik had hierover wel een vraag gesteld: wie moeten we testen, als we over slechts 20 tests beschikken en deze test kunnen aantonen wie er besmet is? Dat hierop geen antwoord komt is ook een antwoord.
Jose2501 schreef:
01 okt 2021 19:10
Met @alfatrion ga ik verder niet in discussie.
Daarmee zeg je natuurlijk wel wat over jezelf.
Die 20 tests doe je niet voor niets. Wat nu als het er (realistisch gezien) gewoon 100 zijn?

16again

Ongelezen bericht door 16again »

witte angora schreef:
01 okt 2021 22:36
Intussen heb ik het goed te pakken. Geen idee of het corona is of een gewone verkoudheid. Ben bij vlagen goed beroerd, temperatuur stijgt en daalt als een jojo. Met dank aan de vele idioten die dit land rijk is.
Volgens mij hoort de mensheid in groepen te leven, en onderlinge besmettingen dragen bij aan de ontwikkeling van ons immuunsysteem.
Dat niet onder ogen zien is pas idioot.

Gewoon een koutje, deden we vroeger ook niet moeilijk over.
Bij verlies van reuk of smaak zou ik me pas echt zorgen gaan maken.

witte angora

Geen zelftest in huis, helaas. Of het Corona is of verkoudheid is nu niet te zeggen, is ook niet zo belangrijk. Ja, ik heb verlies van reuk of smaak, vooral reuk. Waar het mij om gaat is de ongelooflijke stupiditeit van mensen. Weten dat ze midden in een pandemie ziek zijn, en dan gewoon naar buiten, gewoon dicht tegen anderen aan gaan staan, met alle risico's van dien. Want 'het mag weer'.

Vreemd eigenlijk dat de discussie zich toespitst op testen en bewijzen bij de horeca, terwijl je over zelfisolatie niets meer hoort. Terwijl juist dat de kern is om dit te beteugelen.

Lowieze

Ongelezen bericht door Lowieze »

witte angora schreef:
02 okt 2021 08:14
Geen zelftest in huis, helaas. Of het Corona is of verkoudheid is nu niet te zeggen, is ook niet zo belangrijk. Ja, ik heb verlies van reuk of smaak, vooral reuk. Waar het mij om gaat is de ongelooflijke stupiditeit van mensen. Weten dat ze midden in een pandemie ziek zijn, en dan gewoon naar buiten, gewoon dicht tegen anderen aan gaan staan, met alle risico's van dien. Want 'het mag weer'.

Vreemd eigenlijk dat de discussie zich toespitst op testen en bewijzen bij de horeca, terwijl je over zelfisolatie niets meer hoort. Terwijl juist dat de kern is om dit te beteugelen.
Waarom dan niet de gratis zelftesten van de overheid bestelt? Ze zijn juist bedoeld voor de gevallen waarbij je snottert, maar niet direct naar een teststraat hoeft.
Verkouden worden is een kwestie van een moment van mindere weerstand, dus waarom daar anderen de schuld van geven?

moederslink

witte angora schreef:
02 okt 2021 08:14
Geen zelftest in huis, helaas. Of het Corona is of verkoudheid is nu niet te zeggen, is ook niet zo belangrijk.
Best wél belangrijk , dan weet je wat. Die zelftesten , 2 stuks, maar gelijk bestellen.
In het najaar mogelijk weer een toename van besmettingen. We zitten ook meer binnen.
_______
schreef:Vreemd eigenlijk dat de discussie zich toespitst op testen en bewijzen bij de horeca, terwijl je over zelfisolatie niets meer hoort. Terwijl juist dat de kern is om dit te beteugelen.
Dat is waar, bij klachten binnen blijven.
Je moet er maar van uit gaan dat " de mens " zo verstandig zal zijn
Maar dus niet iedereen is zo verstandig en loopt hoestend en proestend gewoon rond.

Lady1234

Maar misschien heeft die hoester of proester zichzelf wel getest en weet daardoor dat het geen corona is?

moederslink

Geen Corona? Misschien wel het influenzavirus? Ook niet tof om daarmee besmet te worden.

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

Nijogeth schreef:
02 okt 2021 03:16
Die 20 tests doe je niet voor niets.
Uiteraard niet. Ik doe dat omdat het gevaarlijker is om een persoon niet te testen als hij niet gevaccineerd is dan wanneer hij wel gevaccineerd. Dat kan ik niet demonstreren met honderd tests. Het is dus gevaarlijker om de groep niet gevaccineerden niet testen dan het is om de groep gevaccineerden niet te testen.

De keuzes die je verder maakt hangen af van wat je doelen zijn. Als je doel is om zo'n laag mogelijke besmettingen te hebben, dan kun je natuurlijk kiezen om iedereen te testen en als dat niet kan dan test je eerst de groep niet gevaccineerden en met wat over is test je de groep gevaccineerden. Maar als je doel echt puur is om zo'n laag mogelijke besmettingen te hebben, dan ga je voor een strenge lockdown aangevuld met het testen van mensen. Maar er zijn ook andere doelen denkbaar zoals het voorkomen van doden en economische crisis. Vanuit die doelen kun je kun je komen tot de coronapas zoals we die nu kennen. Het is een balanceeract.

Dat mensen die niet gevaccineerd zijn het niet leuk vinden dat zij zich moeten laten testen begrijp ik, maar ik wijs er dan wel op dat een strenge lockdown nu niet nodig is dankzij de mensen die hebben gekozen om zich te vaccineren.

Lady1234

moederslink schreef:
02 okt 2021 11:36
Geen Corona? Misschien wel het influenzavirus? Ook niet tof om daarmee besmet te worden.
Maar als je echt de griep hebt, kruip je heus wel in je bed. Dat is wel wat meer dan snotteren.

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

In Roemenië zijn er veel besmettingen en doden. De maatregel die ze daar hebben genomen is dat je alleen de horeca, theater en sportschool mag bezoeken indien je volledig bent gevaccineerd of recent bent genezen van het virus. Je komt niet binnen met een negatieve testuitslag. Hiermee wordt voorkomen dat mensen wiens immuniteit onvoldoende sterk is besmet raken en in het ziekenhuis belanden.

witte angora

Net even wat info over die zelftest opgezocht. En wat blijkt - dat is niet bedoeld voor als je klachten hebt.
Voor wie is de corona zelftest bedoeld?
De corona zelftest is bedoeld om preventief te testen. Bijvoorbeeld als u geen klachten hebt maar wel extra zekerheid zoekt omdat u zich in gezelschap gaat begeven (school, werk, bezoek familielid). De zelftest is niet bedoeld voor als u:

corona gerelateerde klachten heeft
contact heeft gehad met iemand die corona heeft
uit een hoog-risico gebied terugkeert
toegang wilt tot een evenement (hiervoor zijn speciale testlocaties)
onderdeel bent van een uitbraakonderzoek op uw werk of instelling

Een zelftest is namelijk minder betrouwbaar dan een PCR-test uitgevoerd door de GGD.

[...]

Geeft de zelftest een negatieve uitslag maar heeft u wel corona gerelateerde klachten? Blijf in quarantaine en laat uzelf alsnog testen bij de GGD

bron: https://www.benushop.nl/advies/covid-be ... oor-thuis/

criticus2

Ongelezen bericht door criticus2 »

Hiermee wordt voorkomen dat mensen wiens immuniteit onvoldoende sterk is besmet raken en in het ziekenhuis belanden.
maar als zij negatief getest zijn kan een dergelijke besmetting op een locatie waar zij met die negatieve test toegang hebben gekregen toch alleen komen van een wel gevaccineerde die niet getest is omdat dat niet hoeft maar wel en het bij zich draagt en op dat moment ook besmettelijk is??

angel1978

Ongelezen bericht door angel1978 »

criticus2 schreef:
02 okt 2021 17:08
Hiermee wordt voorkomen dat mensen wiens immuniteit onvoldoende sterk is besmet raken en in het ziekenhuis belanden.
maar als zij negatief getest zijn kan een dergelijke besmetting op een locatie waar zij met die negatieve test toegang hebben gekregen toch alleen komen van een wel gevaccineerde die niet getest is omdat dat niet hoeft maar wel en het bij zich draagt en op dat moment ook besmettelijk is??
Je negeert de foutmarge van PCR-testen en de mogelijkheid om besmet te raken na testen voor het gemak maar even?
Het kan dus niet ALLEEN maar komen van een gevaccineerde. Het kan komen van zowel een gevaccineerde die alsnog besmet is als van een ongevaccineerde die alsnog besmet is ondanks een negatieve uitslag.

lievemarie

Ongelezen bericht door lievemarie »

witte angora schreef:
01 okt 2021 22:36
Intussen heb ik het goed te pakken. Geen idee of het corona is of een gewone verkoudheid. Ben bij vlagen goed beroerd, temperatuur stijgt en daalt als een jojo. Met dank aan de vele idioten die dit land rijk is.
Welke vele idioten? Stel je niet zo aan WA, kan een gewone verkoudheid zijn.

Vandaag weer heerlijk dagje stad. Er wordt wel een blik op de QR code geworpen, maar geen enkele controle op ID bewijs. Kan ook niet, gezien de drukte. Dus doel heiligt de middelen niet, is mijn mening.

En nee, ik ben niet met andermans qr code naar binnen geweest. Had prima gekund, maar ik had thuis al een plasje gedaan en het was prima uit te houden op de terrasjes. :D

Gesloten