Hou toch eens op met die flauwe onzin.J. Deltoer schreef: ↑03 okt 2021 09:16Zoek dan een vrouw. Binnen je parochie zullen er vast nog kandidaten zijn.
Coronavirus - algemeen topic (deel 3)
Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)
moederslink
vindt dit leuk
-
Daar weet ik genoeg van. Het is fijn als je soms op iemand kan leunen, of je nu man of vrouw bent. Maar als je (blijkbaar) al zo lang actief bent in het corona topic, verbaast het me als iemand je erop moet wijzen dat je je beter kunt laten testen bij serieuze klachten. Ik ga voor een enkel niesje niet naar een teststraat, en een loopneus heb ik al van ver voor corona, maar bij koorts en algehele malaise zou ik toch echt wel een afspraak maken, dat hoeft niemand me te vertellen.witte angora schreef: ↑03 okt 2021 08:42Soms is het wel fijn als iemand even met je meedenkt, weet je. Als alleenstaande moet je al overal zelf achteraan, alles zelf beslissen, alles zelf doen, alles zelf ontdekken enzovoorts. Enig idee hoe vermoeiend dat kan zijn?lievemarie schreef: ↑02 okt 2021 20:30Moet er nou echt, na 1,5 jaar corona, iemand tegen je zeggen dat je je moet laten testen? Daar kun je zelf niet opkomen?witte angora schreef: ↑02 okt 2021 19:13En een groepsbijeenkomst, waarvan ik de volgende sessie gisteren dus al gecanceled heb. Vreemd dat ik toen niet het advies kreeg om me te laten testen.
-
Beter had je het bij deze zin kunnen laten. Met de rest schop je je 'begrip' meteen weer ondersteboven.lievemarie schreef: ↑03 okt 2021 10:48Daar weet ik genoeg van. Het is fijn als je soms op iemand kan leunen, of je nu man of vrouw bent.witte angora schreef: ↑03 okt 2021 08:42Soms is het wel fijn als iemand even met je meedenkt, weet je. Als alleenstaande moet je al overal zelf achteraan, alles zelf beslissen, alles zelf doen, alles zelf ontdekken enzovoorts. Enig idee hoe vermoeiend dat kan zijn?lievemarie schreef: ↑02 okt 2021 20:30
Moet er nou echt, na 1,5 jaar corona, iemand tegen je zeggen dat je je moet laten testen? Daar kun je zelf niet opkomen?
witte angora schreef: ↑03 okt 2021 08:42Soms is het wel fijn als iemand even met je meedenkt, weet je. Als alleenstaande moet je al overal zelf achteraan, alles zelf beslissen, alles zelf doen, alles zelf ontdekken enzovoorts. Enig idee hoe vermoeiend dat kan zijn?lievemarie schreef: ↑02 okt 2021 20:30Moet er nou echt, na 1,5 jaar corona, iemand tegen je zeggen dat je je moet laten testen? Daar kun je zelf niet opkomen?witte angora schreef: ↑02 okt 2021 19:13En een groepsbijeenkomst, waarvan ik de volgende sessie gisteren dus al gecanceled heb. Vreemd dat ik toen niet het advies kreeg om me te laten testen.
Klopt hoor. Soms heb je gewoon iemand nodig om even mee te brainstormen. Als je een partner hebt, doe je het - normaal gesproken - daarmee, zonder partner doe je dat met een vriend(in), familielid, collega enz.
-
Exact. En met degene met wie ik de gecancelde afspraak had, had ik prima kunnen brainstormen. Dat is dus niet gebeurd. Dan is nu het cirkeltje weer rond en verklaard, terwijl me dus weer allerlei dingen verweten werden.
-
Zonder beledigend over te komen, maar wat valt er te brainstormen over je klachten? Je hebt klachten die op corona lijken, daarover hoef je dan toch niet te brainstormen? Dan laat je je testen. En anders heb je hier vast ook genoeg forumvrienden die je kunnen helpen, toch?
-
Nou snellie, snap je niet dat je nu maar in het wilde weg zit te ratelen? Privé is degene die het woord brainstormen introduceerde, niet ik. Hier gooi ik een balletje op, en vervolgens krijg ik van de forumvrienden het ene na het andere verwijt.
Als dat vriendschap is, dan weet ik niet wat vijandschap is.
Als dat vriendschap is, dan weet ik niet wat vijandschap is.
Anderen verwijten maken is een alleenrecht, dat bepaalde personen zich toegeëigend hebben...
Dat recht kan niet zomaar door anderen gebruikt worden..
Dat recht kan niet zomaar door anderen gebruikt worden..
valt mi wel mee hoor. lees je eigen reactie terug, welke je onderbouwt met al behoorlijk achterhaalde en dus niet meer van toepassing zijnde bronnen (want we hebben inmiddels de delta variant die toch anders werkt , ook bij wel gevaccineerden. ).
Ik blijf overigens bij mijn stelling. waarin deze en gene leest dat ik hem afgezwakt heb is mij een raadsel, hooguit verhelderd/toegelicht.
ik blijf bij mijn standpunt dat een groot deel van de wel gevaccineerden, mede door gedrag, momenteel een groter risico vormen dan het inmiddels gemiddeld gezien steeds kleiner wordende aantal niet gevaccineerden, die ik zich beter zie houden aan de basisregels om besmettingen te voorkomen/beperken. wat mij wel zorgen baart hierin is dat er een aantal steden zijn waar relatief veel niet gevaccineerden zijn. (Rotterdam).
-
Knappe tangconstructie. Maar afgezien daarvan: je kan dus zien wie er wel en niet gevaccineerd is?...het inmiddels gemiddeld gezien steeds kleiner wordende aantal niet gevaccineerden, die ik zich beter zie houden aan de basisregels om besmettingen te voorkomen/beperken.
Tsja. Lees nog eens wat je schreef en waarop gereageerd werd… en vergelijk dat met dat wat je nu schrijft. Dat is toch behoorlijk meer afgezwakt en genuanceerd ten opzichte van je eerste stelling. Die is in zijn generiekheid gewoon onjuist.criticus2 schreef: ↑03 okt 2021 16:56Ik blijf overigens bij mijn stelling. waarin deze en gene leest dat ik hem afgezwakt heb is mij een raadsel, hooguit verhelderd/toegelicht.
ik blijf bij mijn standpunt dat een groot deel van de wel gevaccineerden, mede door gedrag, momenteel een groter risico vormen dan het inmiddels gemiddeld gezien steeds kleiner wordende aantal niet gevaccineerden, die ik zich beter zie houden aan de basisregels om besmettingen te voorkomen/beperken. wat mij wel zorgen baart hierin is dat er een aantal steden zijn waar relatief veel niet gevaccineerden zijn. (Rotterdam).
Volgens Gommers gaan antistoffen testen binnenkort ook gelden als bewijs voor een QR code. Goed nieuws als je het mij vraagt. Daar zullen een groot deel van die 1,8 miljoen die niet gevaccineerd zijn onder kunnen vallen.
Wat ik echter niet snap is dat dit al niet veel eerder in kaart is gebracht, al voor er een vaccin was.
Wat ik echter niet snap is dat dit al niet veel eerder in kaart is gebracht, al voor er een vaccin was.
lievemarie
vindt dit leuk
Het kan ook zijn dat er bijna niemand van die 1,8 miljoen onder vallen...Daar zullen een groot deel van die 1,8 miljoen die niet gevaccineerd zijn onder kunnen vallen.
Maar hoe groot schat je die kans nou werkelijk?
Geen idee, het was net zo'n nietszeggend statement als dat 'een groot gedeelte van de 1,8 miljoen niet gevaccineerde daar onder kunnen vallen'.
Het is een slag in de lucht zonder enige onderbouwing behalve onderbuikgevoel.
Het is een slag in de lucht zonder enige onderbouwing behalve onderbuikgevoel.
Voordat de leeftijdsgroepen 20....60 aan de beurt waren om gevaccineerd werden afgelopen zomer, beschikten die groepen al in circa 25% van de gevallen antistoffen.
Dat cijfer zal alleen maar gegroeid zijn, en ook gelden voor de groep van 1.8 miljoen gevaccineerden
https://nos.nl/nieuwsuur/artikel/239149 ... gen-corona
Dat cijfer zal alleen maar gegroeid zijn, en ook gelden voor de groep van 1.8 miljoen gevaccineerden
-
Hoe kom jij daarbij? Volgens mij werd en wordt niemand zomaar getest op antistoffen. Dus hoe kom je aan die 25%?16again schreef: ↑03 okt 2021 20:11Voordat de leeftijdsgroepen 20....60 aan de beurt waren om gevaccineerd werden afgelopen zomer, beschikten die groepen al in circa 25% van de gevallen antistoffen.
-
Inderdaad. En aan welke basisregels houden zij zich dan beter? Handen wassen, testen bij klachten? Knap dat u dat aan iemand kunt zien. En het advies om toch zo veel mogelijk afstand te houden zie ik ook niet bij die demonstraties tegen het coronabewijs.Bob Schurkjens schreef: ↑03 okt 2021 17:33Knappe tangconstructie. Maar afgezien daarvan: je kan dus zien wie er wel en niet gevaccineerd is?...het inmiddels gemiddeld gezien steeds kleiner wordende aantal niet gevaccineerden, die ik zich beter zie houden aan de basisregels om besmettingen te voorkomen/beperken.
Ik zeg niet dat het coronabewijs de beste maatregel is maar het is nu eenmaal de regel en daarbij: discriminatie noemen vind ik wel ver gaan. Vandaag zei nog iemand op tv dat ze nu niet meer naar de bios kan/mag!! Nou, iedereen mag gewoon naar de bios hoor, alleen als je niet gevaccineerd of getest bent, moet je je wel laten testen. En ik snap dat dat soms echt wel als beperkend kan voelen/zijn, maar voor nu is dat blijkbaar toch nog even beter.
-
Vandaag heb ik voor een bejaarde kennis een papieren QR code aangemaakt en uitgeprint. Wat mij opviel is de geldigheidsduur. De 2e vaccinatie dateert van april 2021, maar de geldigheidsduur van het formulier is 3-10-2022, dus 1 jaar na heden.
Dan is de vaccinatie toch allang uitgewerkt? Ik vond dat vreemd.
Ook vraag ik me af of je de corona check app 2 x kunt installeren. Nu staat in die app de qr code van mijn vriendin, maar als ik die van mezelf ook wil toevoegen, zou dat kunnen? Zij heeft geen smartfoon.
Dan is de vaccinatie toch allang uitgewerkt? Ik vond dat vreemd.
Ook vraag ik me af of je de corona check app 2 x kunt installeren. Nu staat in die app de qr code van mijn vriendin, maar als ik die van mezelf ook wil toevoegen, zou dat kunnen? Zij heeft geen smartfoon.
Wat bijzonder! De wetenschap heeft nog geen idee, maar blijkbaar is het hier al bekend!Dan is de vaccinatie toch allang uitgewerkt? Ik vond dat vreemd.
xflorisx
vindt dit leuk