Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Jablan
Berichten: 6200
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Jablan »

Te stevig, dan blijven de complotgedachten te lang bovengronds in plaats van weg te zinken in het moeras der vergeetachtigen. Zo'n rots is ongeschikt voor dwaallichten, dat geeft een vuurtoreneffect.

lievemarie
Berichten: 358
Lid geworden op: 15 sep 2021 18:26

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door lievemarie »

Wat is er trouwens geworden van hoofdwappie Willem Engel? Of zit hij al op zijn met donaties aangeschafte perceel in ? Corsica?

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

In het gebouw rechts zit het Juridisch Loket. Advocaatje Arno heeft er elke woensdagmiddag spreekuur. De boot van scharrelschipper heeft een aanlegverbod.

scharrelschipper
Berichten: 1855
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Bob Schurkjens schreef:
01 nov 2021 17:44
In het gebouw rechts zit het Juridisch Loket. Advocaatje Arno heeft er elke woensdagmiddag spreekuur. De boot van scharrelschipper heeft een aanlegverbod.
Waarom??
Maar wel jammer,had er graag eens naar toe gevaren :lol:
Overigens heb ik geen boot,maar een schip.

16again
Berichten: 16184
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door 16again »

angel1978 schreef:
01 nov 2021 16:28
Ik vind jouw rol in dit gedeelte van de discussie niet minder kwalijk.
Wat is er kwalijk aan het afkeuren van nodeloos geweld van beide kanten?

Als ik de reacties hier lees, dan heb ik het gevoel dat de frustatie voor nieuwe maatregelen morgen er vanaf druipt.

ZeerPrivé
Berichten: 5695
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Deze maatregelen lijken het te gaan worden en gelukkig gewoon voor iedereen
https://www.ad.nl/politiek/kabinet-op-d ... ~a3f0d056/

Nijogeth
Berichten: 10151
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Jablan schreef:
01 nov 2021 16:18
Nijogeth schreef:
01 nov 2021 13:46
Maar een werkgever die iemand naar huis stuurt die niet ziek is, die zal daarvoor ook vervanging moeten regelen. Dan gaat dat hele rekensommetje van die 8 weken al niet op, omdat je dan waarschijnlijk veel langer een vervanger moet regelen, terwijl je ook het naar huis gestuurde personeelslid moet doorbetalen (want ik ga er nog steeds vanuit dat dat dan de bedoeling is, je kunt niet mensen zonder loon thuis neer zetten die gewoon willen en kunnen werken en in loondienst zijn).
Als iemand niet ziek is, dan gaat hij/zij eerst naar de teststraat. Vaak voelt men zich direct veel beter - tenzij ze positief testen.

:mrgreen:
En als iemand niet ziek is, dan weiger je hem ook niet van het werk. En als iemand niet ziek is, dan hoeft die ook niet te testen.

Jablan
Berichten: 6200
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Jablan »

Nijogeth schreef:
01 nov 2021 18:53
En als iemand niet ziek is, dan weiger je hem ook niet van het werk. En als iemand niet ziek is, dan hoeft die ook niet te testen.
Ik vraag mij af wat jij nu niet begrijpt. Het ging om de kosten van Covid19, dus als mensen positief zijn getest en ziek thuis zitten. Het gemiddelde is acht weken afwezigheid daardoor.

Nijogeth
Berichten: 10151
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Jablan schreef:
01 nov 2021 19:30
Nijogeth schreef:
01 nov 2021 18:53
En als iemand niet ziek is, dan weiger je hem ook niet van het werk. En als iemand niet ziek is, dan hoeft die ook niet te testen.
Ik vraag mij af wat jij nu niet begrijpt. Het ging om de kosten van Covid19, dus als mensen positief zijn getest en ziek thuis zitten. Het gemiddelde is acht weken afwezigheid daardoor.
Ja, en die kosten kun je dus niet besparen door mensen te weigeren te werken, want dan moet je dat veel langer doen dan die 8 weken en voor die tijd moet je dus een vervanger zoeken en dat thuiszittend personeelslid vervangen, dus betaal je al die tijd een dubbel salaris.

Dan kun je beter het risico nemen dat zo'n ongevaccineerde ziek wordt en inderdaad 8 weken (dat zal het gemiddelde zijn voor mensen die in het ziekenhuis komen niet voor iedereen die een besmetting oploopt) afwezig is en je daarvoor dan vervanging zoekt. Dan is het kostenplaatje voor een bedrijf lager en daar wilde je toch vanuit gaan?

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door mahadma »

Ik zou graag een 100% betrouwbaar bewijs willen zien van erkende instellingen en dus niet van Rutte en Hugo (die zouden eigen vlees keuren) dat het vaccin ook ècht goed werkt, en dat de gevaccineerden ook ècht GOED beschermd zijn door het vaccin. Ik heb mijn twijfels
hierover omdat er na prik 1 en 2 nummer 3 nodig schijnt te zijn en ik berichten hoor over nummer 4. Uit ervaring is gebleken is dat gevaccineerden wederom besmet kunnen worden en kunnen besmetten. Maar ook dat gevaccineerden NIET getest worden bij entree's. Terwijl ze wél ziek kunnen zijn. Uitgaande van die stelling is een mondkapje een asperine i.p.v een effectief goed werkend vaccin. Ergo, de QR code is een doekje voor het bloeden.

witte angora
Berichten: 31077
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door witte angora »

moederslink schreef:
01 nov 2021 16:22
Kan Rottumerplaat niet worden ingericht als een soort Alcatraz ??
Mega muren/ schrik- prikkeldraad en krokodillen of piranha's plaatsen?
En op water en brood zetten ____minimaal een jaar .
Als dát de consequentie is ......
Ik weet een veel betere plek. Atlantis.

lievemarie
Berichten: 358
Lid geworden op: 15 sep 2021 18:26

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door lievemarie »

ZeerPrivé schreef:
01 nov 2021 18:51
Deze maatregelen lijken het te gaan worden en gelukkig gewoon voor iedereen
https://www.ad.nl/politiek/kabinet-op-d ... ~a3f0d056/
Valt mij enorm mee eigenlijk. Geen lockdown en geen apartheid tussen gevaccineerd en ongevaccineerd.

angel1978
Berichten: 11083
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door angel1978 »

mahadma schreef:
01 nov 2021 20:12
Ik zou graag een 100% betrouwbaar bewijs willen zien van erkende instellingen en dus niet van Rutte en Hugo (die zouden eigen vlees keuren) dat het vaccin ook ècht goed werkt, en dat de gevaccineerden ook ècht GOED beschermd zijn door het vaccin. Ik heb mijn twijfels
hierover omdat er na prik 1 en 2 nummer 3 nodig schijnt te zijn en ik berichten hoor over nummer 4. Uit ervaring is gebleken is dat gevaccineerden wederom besmet kunnen worden en kunnen besmetten. Maar ook dat gevaccineerden NIET getest worden bij entree's. Terwijl ze wél ziek kunnen zijn. Uitgaande van die stelling is een mondkapje een asperine i.p.v een effectief goed werkend vaccin. Ergo, de QR code is een doekje voor het bloeden.
Als je hier nu nog om vraagt heb je of helemaal niets gevolgd en gelezen of je bent aan het trollen.

Jablan
Berichten: 6200
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Jablan »

Nijogeth schreef:
01 nov 2021 19:38
Ja, en die kosten kun je dus niet besparen door mensen te weigeren te werken, want dan moet je dat veel langer doen dan die 8 weken en voor die tijd moet je dus een vervanger zoeken en dat thuiszittend personeelslid vervangen, dus betaal je al die tijd een dubbel salaris.
Meer dan dat. Uitzendkracht, tijdelijk contract, of een andere constructie, ze zijn allemaal duurder dan het eigen, vaste personeel.

Bedoel jij met 'te weigeren te werken' nu 'mensen verbieden op het werk te komen voordat ze goed hersteld zijn' of 'te verplichten te komen werken, ondanks dat ze nog niet goed hersteld zijn' ??
Nijogeth schreef:
01 nov 2021 19:38
Dan kun je beter het risico nemen dat zo'n ongevaccineerde ziek wordt en inderdaad 8 weken (dat zal het gemiddelde zijn voor mensen die in het ziekenhuis komen, niet voor iedereen die een besmetting oploopt) afwezig is en je daarvoor dan vervanging zoekt. Dan is het kostenplaatje voor een bedrijf lager en daar wilde je toch vanuit gaan?
Het kostenplaatje is lager op plekken, waar iedereen een vaccin heeft gehaald èn de ventilatie op orde is.

De acht weken afwezigheid is gemiddeld voor iedereen, ongeacht het verloop van de ziekte en eventuele opname. Covid blijft een ziekte met veel verschillende gezichten. De één loopt zo door, de volgende knapt snel op na een kort en heftig ziekbed, een derde heeft weer het ziekenhuis nodig om er bovenop te komen en anderen zijn niet zo erg ziek, maar houden lang klachten en daardoor zijn ze langere tijd niet volledig inzetbaar.

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door mahadma »

angel1978 schreef:
01 nov 2021 20:18
mahadma schreef:
01 nov 2021 20:12
Ik zou graag een 100% betrouwbaar bewijs willen zien van erkende instellingen en dus niet van Rutte en Hugo (die zouden eigen vlees keuren) dat het vaccin ook ècht goed werkt, en dat de gevaccineerden ook ècht GOED beschermd zijn door het vaccin. Ik heb mijn twijfels
hierover omdat er na prik 1 en 2 nummer 3 nodig schijnt te zijn en ik berichten hoor over nummer 4. Uit ervaring is gebleken is dat gevaccineerden wederom besmet kunnen worden en kunnen besmetten. Maar ook dat gevaccineerden NIET getest worden bij entree's. Terwijl ze wél ziek kunnen zijn. Uitgaande van die stelling is een mondkapje een asperine i.p.v een effectief goed werkend vaccin. Ergo, de QR code is een doekje voor het bloeden.
Als je hier nu nog om vraagt heb je of helemaal niets gevolgd en gelezen of je bent aan het trollen.
Nee, ik ben niet aan het trollen, ik lees voor het eerst eens deze ellenlange veel te berichten serie, ik weet dat de max 60 to 70% werkend vaccin is wat ook nog afzwakt na verloop van tijd. Ik heb ook gelezen dat er inmiddels 14.000 dames een ongeregelde periode hebben, er een forse toename is in de TE vroeg geboren baby's, en er aan het astra zenika vaccin 514 mensen zijn overleden ten gevolge van de prik. Wat ik niet snap is dat Hugo en zijn kornuiten de bezitters van qr code's als volledig immuun bestempeld, die per slot wel besmet kunnen zijn en worden en zonder controle op virus blind worden doorgelaten. En dan zou een muilkorf HET middel zijn?

xflorisx
Berichten: 391
Lid geworden op: 15 okt 2018 20:20

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door xflorisx »

@mahadma
Laten we het andersom aan jou vragen. Hoe komt het dat 80 % van de mensen in het ziekenhuis ongevaccineerd is?
De rest is kul.

Lisa29
Berichten: 559
Lid geworden op: 31 okt 2021 10:43

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Lisa29 »

Jan-Jaap van der Wal had een goede grap (vond ik) in Dit was het Nieuws. Toen waren 4 van de 5 mensen in het ziekenhuis ongevaccineerd. Volgens Jan-Jaap zouden die 4 ongevaccineerden tegen die ene gevaccineerde zeggen "zie je wel dat die prik niet helpt" 🙈

Jablan
Berichten: 6200
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Jablan »

mahadma schreef:
01 nov 2021 20:12
Ik zou graag een 100% betrouwbaar bewijs willen zien van erkende instellingen en dus niet van Rutte en Hugo (die zouden eigen vlees keuren) dat het vaccin ook ècht goed werkt, en dat de gevaccineerden ook ècht GOED beschermd zijn door het vaccin. Ik heb mijn twijfels
hierover omdat er na prik 1 en 2 nummer 3 nodig schijnt te zijn en ik berichten hoor over nummer 4. Uit ervaring is gebleken is dat gevaccineerden wederom besmet kunnen worden en kunnen besmetten. Maar ook dat gevaccineerden NIET getest worden bij entree's. Terwijl ze wél ziek kunnen zijn. Uitgaande van die stelling is een mondkapje een asperine i.p.v een effectief goed werkend vaccin. Ergo, de QR code is een doekje voor het bloeden.
Tegenvraag: wat is jouw definitie van een goed werkend vaccin?

Je twijfels kom ik meer tegen. Meerdere prikken geldt voor veel meer vaccins, onder andere alle verplichte inentingen uit het Rijksvaccinatieprogramma bestaan uit meerdere doses. Korte poging om dit goed uit te leggen (op basis van de NDR Podcast 'Corona Update'):

Je mag je immuunsysteem vergelijken met een mierennest of een bijennest. Bij mieren en bijen is er een taakverdeling en door middel van intensieve communicatie weten de werkers waar het voedsel is, weten de bewakers hoe ze indringers vermoorden, enz. Zo werkt het ook bij je eigen afweer.

Bij een nieuw virus reageert je afweersysteem via een alarmering: cel kapot, cel woekert, hier klopt iets niet, uitschakelen. Als dat snel lukt, dan is het goed en wordt er verder niet veel gedaan. Pas als het om vele cellen gaat, die worden overmeesterd door een virus, dan reageert je immuunsysteem scherper. Behalve een grote opruimactie worden de kenmerken van de indringer opgeslagen in de geheugencellen. Dit gebeurt ook bij kleine, onschuldige virussen, die regelmatig terugkeren. Ze zijn vervelend genoeg om te onthouden.

Het vaker prikken met vaccins maakt gebruik van dit principe. Eerste prik zorgt voor aanmaak van actieve antistoffen en de ruwe kenmerken van een virus landen in de geheugencellen. De tweede prik schudt je immuunsysteem op en omdat dit een herhaling is, worden nu meer geheugencellen met specifieke kenmerken aangemaakt.

Tijdens je hele leven verzamelt je immuunsysteem zoveel indrukken, dat het op een gegeven moment te veel worden. Je afweer krijgt als het ware last van dementie. Hele oude virussen worden probleemloos herkend en opgeruimd, maar de nieuwe virussen ... vergeet het al vrij snel weer. Hoe ouder je bent, hoe vaker dit verschijnsel optreedt.

Daarom krijgen ouderen al de kans op een griepprik en nu met Corona waren zij de groep, die met voorrang en grote haast is gevaccineerd. Maar Corona, Sars-Cov2, is een nieuw virus en dat blijft niet zo lang hangen in de geheugencellen als iedereen zou willen. Daarom een derde ronde voor deze groep.

(Vergelijken met de situatie in Israël is hier onhandig. Israël heeft een grote groep 'weigeraars' onder de bevolking en zet het vaccin in als beschermende muur rond deze groep, daarom krijgt iedereen daar de kans op een derde ronde.)


Dan je andere punten. Wel gevaccineerd, niet getest en wel ziek kunnen zijn. Als je Engels kunt lezen, blader rond op de sites van de Britse regering. De kwaliteit van de cijfers uit het VK is goed en de NHS houdt veel meer ontwikkelingen bij dan in Nederland. Ondanks dat in het VK AstraZeneca massaal wordt ingezet, kun je uit die cijfers wel de verschillen tussen wel of niet gevaccineerd halen. Met vaccin is alles minder dramatisch.

Achter de gedachte 'wel gevaccineerd, niet testen' gaat een andere opvatting schuil. Dit virus is er, dit virus blijft en door de vaccins is de stap van pandemie (dominant aanwezig, schadelijk) naar endemie (altijd aanwezig, onschuldig) erg klein geworden. In principe loopt het gebruik van de QR-codes voor op die gewenste eindtoestand.

Jablan
Berichten: 6200
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Jablan »

mahadma schreef:
01 nov 2021 20:37
Wat ik niet snap is dat Hugo en zijn kornuiten de bezitters van qr code's als volledig immuun bestempeld, die per slot wel besmet kunnen zijn en worden en zonder controle op virus blind worden doorgelaten. En dan zou een muilkorf HET middel zijn?
Ik heb mij ook verbaasd over de aankondiging. Eerst een half jaar lang ontkennen, dat mond-neus-bescherming helpt en nu weer andersom.

Mond-neus-bescherming lijkt mij de laatste stap voor het invoeren van 'altijd en overal afstand houden' en het verplicht sluiten van alles voor de vrije tijd of niet-dagelijkse boodschappen.

[sarcasme] Ach, verzinnen we het volgende excuus voor deze stap. Het is een demissionair kabinet, een kabinet zonder doel of missie, een 'we doen maar wat' kabinet. Vandaag landde de voorzittershamer op een mondkapje ét voila, daar was het geniale idee om de mondkapjes weer in te voeren bij de kapper. Strikt genomen een beroepsverbod voor barbiers of een verkapte oproep een baard van een IS-strijder voor carnaval te laten groeien. [einde sarcasme]
Laatst gewijzigd door Jablan op 01 nov 2021 20:57, 1 keer totaal gewijzigd.

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door mahadma »

xflorisx schreef:
01 nov 2021 20:40
@mahadma
Laten we het andersom aan jou vragen. Hoe komt het dat 80 % van de mensen in het ziekenhuis ongevaccineerd is?
De rest is kul.
Wat is er kul?

Doktoren uit o.a. het Maastrichtse ziekenhuis stelt onomwonden dat 8 van de 10 mensen in hun ziekenhuis WEL geprikt zijn. Hugo is hierin duidelijk een jokkie! En er zijn meer doktoren die kunnen bewijzen dat er meet geprikten als niet geprikten in het ziekenhuis liggen.

Gesloten