Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Jablan
Berichten: 6200
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Jablan »

Lowieze schreef:
05 nov 2021 18:20
Jablan schreef:
05 nov 2021 17:48
(….) RAI als mortuarium. Is het al gefotoshopt? Het zou massief indruk maken.
Het zou ook behoorlijk smakeloos zijn.
Hoezo? Binnen de familie hebben we dit vorig jaar bij de hand gehad. In Noord-Italië stierven zo veel mensen, dat er geen plek meer was in de morturia. La Familia heeft nu eenmaal een bedrijf met een gekoelde productiehal en die is als mortuarium gebruikt. Dat beeld vergeet je niet.

Jablan
Berichten: 6200
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Jablan »

reggie2 schreef:
05 nov 2021 18:00
Jablan schreef:
05 nov 2021 17:48
Ik blijf het opvallend vinden, dat nergens een algemene vaccinatieplicht op tafel ligt (voordeur) en tegelijk heel veel geld, tijd,
Hopelijk komt dan heel Nederland in opstand, over je lijf/lichaam gaat alleen jijzelf en niet de overheid.
Dan ken jij de geschiedenis van je eigen land niet. In de strijd tegen de pokken is gebruik gemaakt van een algemene vaccinatieplicht.

Viruscontrole via de achterdeur werkt niet, een plicht geeft controle via de voordeur en het argument is hetzelfde als in de tijd van de pokken: algemene volksgezondheid gaat voor de individuele gezondheid.

16again
Berichten: 16397
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door 16again »

Jablan schreef:
06 nov 2021 07:34
Dan ken jij de geschiedenis van je eigen land niet. In de strijd tegen de pokken is gebruik gemaakt van een algemene vaccinatieplicht.
Is corona vergelijkbaar met pokken?
https://www.rivm.nl/pokken
Pokken was tot de achttiende eeuw een belangrijke doodsoorzaak bij kinderen: in Zweden en Frankrijk overleed één op de tien kinderen aan pokken.

Lowieze
Berichten: 6871
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Lowieze »

moederslink schreef:
06 nov 2021 00:06
Nou , de effectiviteit vd vaccins neemt af, dat wisten we al , en nu?
Allemaal aan de Pfizerpil? €600 per pil :roll: .

(…)
Waar haalt u die informatie vandaan?
Ritonavir, waar we het over hebben, wordt al jarenlang gegeven aan patiënten met hiv en aids, het remt namelijk de groei van het virus. De prijs van deze medicatie is gemiddeld zo’n 25 euro per verpakking.

Lowieze
Berichten: 6871
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Lowieze »

Jose2501 schreef:
06 nov 2021 09:31


@lowieze Is paxlovid hetzelfde als Ritonavir? Heb je de bijwerkingen daarvan gezien?
Ik ben geen arts, dus ga u daar geen antwoord op geven.
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... brittannie

Joost van Berkel
Berichten: 12
Lid geworden op: 27 dec 2007 10:21

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Joost van Berkel »

vanaf 6 november moeten we weer in winkels een mondkapje dragen.
Vanmorgen was ik bij de slager.
Alle klanten droegen een mondkapje, het personeel had GEEN mondkapje op en hadden ook geen handschoenen aan, dus met blote handen het vlees aanpakken.

Welke regels gelden er voor het winkelpersoneel?

Lowieze
Berichten: 6871
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Lowieze »

Joost van Berkel schreef:
06 nov 2021 11:10
vanaf 6 november moeten we weer in winkels een mondkapje dragen.
Vanmorgen was ik bij de slager.
Alle klanten droegen een mondkapje, het personeel had GEEN mondkapje op en hadden ook geen handschoenen aan, dus met blote handen het vlees aanpakken.

Welke regels gelden er voor het winkelpersoneel?
Volgens het RIVM:
“Vanaf 6 november 2021 bent u verplicht een mondkapje te dragen als u werkt in een publieke binnenruimte. Bijvoorbeeld op het station, vliegveld of in een winkel. “

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door reggie2 »

moederslink schreef:
06 nov 2021 00:06


Waarom krijgen we hier een booster ( of pil ), terwijl de halve wereld nog niet eens vaccins heeft kunnen zetten?
Ik denk dat ze zelf niet weten wat ze moeten doen..... van mij mogen ze het houden.

Jablan
Berichten: 6200
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Jablan »

16again schreef:
06 nov 2021 08:08
Is corona vergelijkbaar met pokken?
https://www.rivm.nl/pokken
Pokken was tot de achttiende eeuw een belangrijke doodsoorzaak bij kinderen: in Zweden en Frankrijk overleed één op de tien kinderen aan pokken.
Je pakt nu alleen de ziekte. Bij een vaccinatieplicht gaat het om de invloed op de maatschappij, op het dagelijks leven en onder die invalshoek is het vergelijkbaar.

sylvesterb
Berichten: 5052
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door sylvesterb »

reggie2 schreef:
05 nov 2021 18:00
Jablan schreef:
05 nov 2021 17:48
Ik blijf het opvallend vinden, dat nergens een algemene vaccinatieplicht op tafel ligt (voordeur) en tegelijk heel veel geld, tijd,
Hopelijk komt dan heel Nederland in opstand, over je lijf/lichaam gaat alleen jijzelf en niet de overheid.
Er zal geen opstand komen immers is 85% gevaccineerd waarom zouden die in opstand komen voor iets wat hun niet raakt. Los dat er helemaal geen sprake is van een vaccinatie plicht, wel nemen de gevolgen (enkele omschrijven dit als dwang) toe van de persoonlijke eigen keus om je niet te beschermen. Die gevolgen worden veelal gesteund voor de 85% of de ongevaccineerde nou 40 of 80% van de ziekenhuis bedden bezet, ze bezetten op basis van de groep een onevenredig deel van de bedden.

Jablan
Berichten: 6200
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Jablan »

Jose2501 schreef:
06 nov 2021 12:19
Hoe Pfizer bijwerkingen vervalste bij hun vaccinstudies in o.a. Brazilie en Texas?
Kop klopt niet met de inhoud.

In Texas heeft Pfizer een ander bedrijf ingehuurd voor het fase 3 onderzoek. De opdracht was te groot, te veel voor dit bedrijf. Daardoor is niet alles direct gemeld en daarover zoekt een ex-personeelslid nu de publiciteit.

Hier kun je heel veel tegenin brengen.

Pfizer/BionTech hebben het fase 3 onderzoek in meer landen uitgevoerd, de toelating is gebaseerd op het geheel, niet alleen de onderzochte groep in Texas. Wat daar is blijven hangen, is elders boven water gekomen.

Daarnaast worden tijdens een fase 3 onderzoek altijd personen uit het onderzoek gehaald. Dat kan zijn wegens ontbrekende data (afspraak gemist) of omdat ze iets anders onder de leden hebben en daarvoor behandeld worden. Anders is het onderzoek niet meer zuiver.

Heeft dit nieuwswaarde? Wel voor de VS (maatschappij), wel voor Pfizer (geen andere bedrijven inhuren), maar niet voor de bijwerkingen. Er zijn nu zoveel doses van BionTech/Pfizer gegeven, dat alle bijwerkingen bekend zijn.

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door G7 »

Ik lees hier al wel een tijdje mee, maar vraag mij werkelijk af wat voor nut het heeft om zulke lange teksten van bijsluiters hier te vermelden. Alsof iemand dat snapt. Ik ben zelf al jaren hartfalen patient en gebruik hiervoor dagelijks zo'n 7 verschillende pillen, zodat mijn hart in het ritme blijft. Neem ik die niet, zat ik dit bericht hier niet te (meer) te typen.

Heeft niets met dit topic te maken, maar ik wil hier alleen maar mee zeggen, als dat ik mijn bijsluiters hier zou vermelden, men achterover slaat en toch zijn ze voor mij van levensbelang.

Alle medicijnen hebben bijwerkingen zelfs Paracetamol, dus ook de medicijnen die voor Covid 19 worden ontwikkeld. Het is aan ons zelf, willen we dit allemaal? Gelukkig mag je dit altijd nog zelf beslissen. Zo ook de vaccinatie. Ik heb ze wel genomen, zo ook de griepprik+pneumokokken en krijg ik een uitnodiging voor de boosterprik, neem ik die ook. Geen probleem, althans niet wat mij betreft.

lievemarie
Berichten: 358
Lid geworden op: 15 sep 2021 18:26

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door lievemarie »

Vandaag weer gezellig dagje grote stad. Vrij veel handhavers gezien. Maar op terrasjes nog steeds alleen qr code check, zonder id bewijs. Er is dus nog niet veel veranderd, behalve dat het rustiger was in de stad.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Dat zijn nou zaken waar ik als gevaccineerde totaal niet op let of mee bezig ben.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door reggie2 »

@bob, volgens mij is @lievemarie gevaccineerd.

sylvesterb
Berichten: 5052
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door sylvesterb »

lievemarie schreef:
06 nov 2021 17:27
Vandaag weer gezellig dagje grote stad. Vrij veel handhavers gezien. Maar op terrasjes nog steeds alleen qr code check, zonder id bewijs. Er is dus nog niet veel veranderd, behalve dat het rustiger was in de stad.
Ben wel eens benieuwd hoeveel mensen nu echt rondlopen met een valse QR code, denk dat het aantal wel meevalt. En rustiger is een ruim begrip dit kan ook door het zeer slechte weer komen en niet door wat nieuwe maatregelen die eigenlijk zeer beperkt zijn, in veel Europese landen is de mondkapjesplicht niet komen te vervallen en daar hoor je ook weinig over.

witte angora
Berichten: 31962
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door witte angora »

lievemarie schreef:
06 nov 2021 17:27
Vandaag weer gezellig dagje grote stad. Vrij veel handhavers gezien. Maar op terrasjes nog steeds alleen qr code check, zonder id bewijs. Er is dus nog niet veel veranderd, behalve dat het rustiger was in de stad.
Naja, ik moest naar de stad voor een ander strijkijzer. Ik vond het in Utrecht druk, heel erg druk. De meerderheid had in Hoog-Catharijne (= binnen dus verplicht) een mondkapje op, maar een grote groep toch niet. Anderhalve meter? Ga maar ergens in de rij staan. Ze staan er gewoon in je oren te tetteren. En op dat moment uiteraard zonder zo'n mondkapje, want dat hoeft niet.

Ik krijg toch het gevoel dat een flink deel van de bevolking de urgentie niet meer ziet. Of dat men denkt: 'nu kan/mag het nog, dus even flink ervan profiteren'. Geen idee eigenlijk. Maar ik vermoed zo dat we over een week of twee wel weer heel erg terug bij 'af' zijn.

lievemarie
Berichten: 358
Lid geworden op: 15 sep 2021 18:26

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door lievemarie »

Dat zijn we toch wel, verwacht ik. Het is toch bizar dat we bijna net zover zijn met het aantal zieken als vorig jaar rond deze tijd, terwijl de vaccinatiegraad al bijna 85% is?

lievemarie
Berichten: 358
Lid geworden op: 15 sep 2021 18:26

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door lievemarie »

.
Laatst gewijzigd door lievemarie op 06 nov 2021 20:33, 1 keer totaal gewijzigd.

scharrelschipper
Berichten: 1880
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Bob Schurkjens schreef:
06 nov 2021 17:59
Dat zijn nou zaken waar ik als gevaccineerde totaal niet op let of mee bezig ben.
Dat werd hier, terecht denk ik, al eerder gemeld.
"ik ben gevaccineerd dus ben ik veilig,dus hoef ik me nergens iets van aan te trekken"
Als je zo "veilig" bent,is reclame maken voor vaccineren en hakken op niet gevaccineerden toch ook overbodig?

Gesloten