Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

lievemarie
Berichten: 358
Lid geworden op: 15 sep 2021 18:26

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door lievemarie »

En als de inwoners van Urk nou mee zouden doen met vaccineren, schoot het percentage wat omhoog. Bedroevend daar.

https://coronadashboard.rijksoverheid.n ... vaccinatie

In Urk ligt het vaccinatiepercentage rond de 30%. :x

Zelfs Staphorst zit 2 x hoger.

16again
Berichten: 16396
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door 16again »

lievemarie schreef:
08 nov 2021 12:21
En als de inwoners van Urk nou mee zouden doen met vaccineren, schoot het percentage wat omhoog.
Is dat zo? In Urk woont slechts 0.1% van onze bevolking.

In de steden valt pas echt winst te halen

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door G7 »

En zeker niet te vergeten dat ze in Portugal en Spanje gedisciplineerder zijn. Heb het zelf gezien tijdens onze vakantie in September in Spanje. Overal was en is nog steeds een mondkapje verplicht, behalve in de buitenlucht. Ons viel het op, dat met name de Spanjaarden zelf, jong en oud, over het algemeen genomen netjes de mondkapjes op hadden. Dus ook buiten.
Ik moest er met name weer aan wennen dat je in winkels de mondkapje op moest, terwijl we net gewent waren dat niet meer te hoeven. Ik had 'm meestal onder mijn kin hangen, maar ging ik per ongeluk zo een winkel in, werd mij door de bewaking erop gewezen. Hij keek je aan en hoefde alleen maar zijn vinger op zijn lippen te doen, dan wist ik weer..... oh ja. Kapje op. :idea:

Veel strenger dan hier dus en het heeft, althans bij hen, resultaat.

lievemarie
Berichten: 358
Lid geworden op: 15 sep 2021 18:26

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door lievemarie »

Dat is dus de vraag. Herinnert iemand zich de discussie nog over het wel of niet effectief zijn van een mondkapje?

Ik heb er geen moeite mee, doe hem netjes op, maar of ik in de heilzame werking geloof? Mwah..

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door G7 »

lievemarie schreef:
08 nov 2021 14:11
Dat is dus de vraag. Herinnert iemand zich de discussie nog over het wel of niet effectief zijn van een mondkapje?

Ik heb er geen moeite mee, doe hem netjes op, maar of ik in de heilzame werking geloof? Mwah..
Ik maak dat op uit het artikel van het AD wat iemand hier gepost had. Natuurlijk zal het zeker niet alleen het effect zijn, maar het helpt toch wel, als iedereen het maar doet. Ik doe het gezien mijn gezondheid dus wel wanneer het moet en eerlijk gezegd, ik voel mij er veilig bij als anderen het ook doen. Gelukkig doet iedereen hier in mijn supermarkt (Jumbo en Deka) het wel.

scharrelschipper
Berichten: 1880
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Moneyman schreef:
07 nov 2021 21:43
scharrelschipper schreef:
07 nov 2021 21:25
Bob Schurkjens schreef:
07 nov 2021 15:43
Ook weer een voorbeeld van cognitieve dissonantiereductie: feiten zijn "slechts een mening".
Veel "moeilijke"woorden gebruiken,dan lijkt het nog wat.
Wel érg zwak en totaal inhoudsloos, dit soort reacties.

Grappig genoeg bevestig je daarmee eerder het punt van Bob dan dat je t weerlegt :D
Maar het was ook helemaal mijn bedoeling niet om iets te weerleggen,ik ergerde me alleen een tikkeltje aan het ietwat pedante taalgebruik.

Moneyman
Berichten: 31110
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Moneyman »

scharrelschipper schreef:
08 nov 2021 15:41
Moneyman schreef:
07 nov 2021 21:43
scharrelschipper schreef:
07 nov 2021 21:25

Veel "moeilijke"woorden gebruiken,dan lijkt het nog wat.
Wel érg zwak en totaal inhoudsloos, dit soort reacties.

Grappig genoeg bevestig je daarmee eerder het punt van Bob dan dat je t weerlegt :D
Maar het was ook helemaal mijn bedoeling niet om iets te weerleggen,ik ergerde me alleen een tikkeltje aan het ietwat pedante taalgebruik.
Dat had je wellicht bereikt als je er niet "dan lijkt het nog wat" aan toegevoegd had. Daarmee maakte je het tot een onterecht en onjuist waardeoordeel.

lievemarie
Berichten: 358
Lid geworden op: 15 sep 2021 18:26

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door lievemarie »

O ja hoor. Weer een "strijd der titanen"? Scharrelschipper, wees de wijste.

Lady1234
Berichten: 27378
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ik lees hier.

https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~b94f2ca6/

Dat daar de teugels flink worden aangetrokken, niet dat gepamper zoals hier.

lievemarie
Berichten: 358
Lid geworden op: 15 sep 2021 18:26

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door lievemarie »

Wat jij gepamper noemt, noemen anderen schijnveiligheid.

Lady1234
Berichten: 27378
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Lady1234 »

lievemarie schreef:
08 nov 2021 15:59
Wat jij gepamper noemt, noem ik schijnveiligheid.
Dat staat u natuurlijk vrij.

sylvesterb
Berichten: 5052
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door sylvesterb »

lievemarie schreef:
08 nov 2021 14:11
Dat is dus de vraag. Herinnert iemand zich de discussie nog over het wel of niet effectief zijn van een mondkapje? Ik heb er geen moeite mee, doe hem netjes op, maar of ik in de heilzame werking geloof? Mwah..
"Baat het niet dan schaad het niet" als je mondkapjes op de juiste wijze gebruikt zijn ze zeker wel effectief, maar de praktijk (doe er soms zelf ook aan mee) is dat we ze niet goed gebruiken. Persoonlijk heb ik nooit begrepen waarom het kabinet de basis regels heeft los gelaten en de mondkapjes heeft terug gedraaid.

Tijdens mijn vakantie in Frankrijk (juli) waren mondkapjes gewoon overal binnen verplicht. Ook tijdens mijn vakantie in Turkije was het op veel plaatsen binnen nog verplicht. Zelf geen enkel probleem om een mondkapje te dragen zolang de besmettingen nog zo hoog oplopen.

In de ziekenhuizen liggen nog steeds verhoudingsgewijs nog veel ongevaccineerde en op mijn vrouw haar werk (verzorgingstehuis) heerst nu Corona en de eerste dode is gevallen, deze patiënt had haar tweede prik geweigerd wegens de bijwerkingen na de eerste prik, de overige 20+ patiënten (allemaal gevaccineerd) herstellen inmiddels als liggen een paar nog wel slecht.

In de groep patiënten waarmee ze werkt wordt veelal niet meer door de familie gekozen om naar het ziekenhuis te gaan. Vergelijking met maart/april 2020 heb ik niet, want toen waren ze de gehele golf Corona vrij.

Nu is er goed nieuws dat er een Corona pil komt die ziekenhuis opnames met 87% lijkt te verminderen, de vraag is echter of de antivaxers dit middel wel willen, immers zijn hier ook de lange termijn effecten niet van bekend.

ZeerPrivé
Berichten: 6041
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Lady1234 schreef:
08 nov 2021 15:56
Ik lees hier.

https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~b94f2ca6/

Dat daar de teugels flink worden aangetrokken, niet dat gepamper zoals hier.

Het staat je vrij om een FFP2-mondmasker te gebruiken. Daar heb je echt geen overheid voor nodig.

Lady1234
Berichten: 27378
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Lady1234 »

ZeerPrivé schreef:
08 nov 2021 16:09
Lady1234 schreef:
08 nov 2021 15:56
Ik lees hier.

https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~b94f2ca6/

Dat daar de teugels flink worden aangetrokken, niet dat gepamper zoals hier.

Het staat je vrij om een FFP2-mondmasker te gebruiken. Daar heb je echt geen overheid voor nodig.
Een ondergeschikt puntje er tussen uit gevist. :mrgreen:

16again
Berichten: 16396
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door 16again »

sylvesterb schreef:
08 nov 2021 16:04
Nu is er goed nieuws dat er een Corona pil komt die ziekenhuis opnames met 87% lijkt te verminderen, de vraag is echter of de antivaxers dit middel wel willen, immers zijn hier ook de lange termijn effecten niet van bekend.
Maar die pil hoef je pas in te nemen, zodra je Corona hebt. En pas dan hoef je een beslissing nemen , genezen of risico op bijwerkingen.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door reggie2 »

Lady1234 schreef:
08 nov 2021 15:56
Ik lees hier.

https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~b94f2ca6/

Dat daar de teugels flink worden aangetrokken, niet dat gepamper zoals hier.


Dit moet je niet willen, waarom die dwang er bij halen terwijl je ook nog andere dingen kan opleggen.
Of we het wel of niet leuk vinden, een lockdown gaat er echt wel weer komen.

Lady1234
Berichten: 27378
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Misschien dat de wintersportgangers zich dus nog eens bedenken en zich nu wel laten vaccineren. Anders komen ze nergens meer in in Oostenrijk.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door reggie2 »

Kan best zijn, iemand die echt bewust de keuze maakt om geen vaccinatie te nemen die doet het op deze manier ook niet.
Zolang de ongevaccineerden zich aan de regels houden heb ik er geen problemen mee.

De gevaccineerde mensen houden zich ook in veel gevallen niet aan de regels.

ZeerPrivé
Berichten: 6041
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Lady1234 schreef:
08 nov 2021 16:12
ZeerPrivé schreef:
08 nov 2021 16:09
Lady1234 schreef:
08 nov 2021 15:56
Ik lees hier.

https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~b94f2ca6/

Dat daar de teugels flink worden aangetrokken, niet dat gepamper zoals hier.

Het staat je vrij om een FFP2-mondmasker te gebruiken. Daar heb je echt geen overheid voor nodig.
Een ondergeschikt puntje er tussen uit gevist. :mrgreen:

Oh, dacht dat het juist daarom ging. :) :mrgreen: Maar even wel serieus, zo'n masker beschermt wel een stuk beter dan die dumpmaskertjes.

16again
Berichten: 16396
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door 16again »

sylvesterb schreef:
08 nov 2021 16:04
... op mijn vrouw haar werk (verzorgingstehuis) heerst nu Corona en de eerste dode is gevallen, deze patiënt had haar tweede prik geweigerd wegens de bijwerkingen na de eerste prik, de overige 20+ patiënten (allemaal gevaccineerd) herstellen inmiddels als liggen een paar nog wel slecht.
Wat is nu het echte probleem? Teveel ongevaccineerden, of slecht werkende vaccins?

Gesloten