witte angora schreef: ↑11 nov 2021 10:54
Ik zit toch even te denken aan die zogenaamde tweedeling.
Als iemand geen rijbewijs wil halen, dan mag hij toch ook geen autorijden? Dat is toch een consequentie die algemeen geaccepteerd wordt? Waarom willen mensen dan niet de consequenties dragen van de beslissing zich niet te laten vaccineren? Waarom moet een groot deel van de bevolking de lasten dragen van de lusten van anderen?
Ik denk dat een hoop mensen eens volwassen moeten worden. Maak een keuze, en accepteer de gevolgen van die keuze.
Het gaat erom dat je al een rijbewijs B hebt en ineens aanvulling nodig hebt om een gewone auto te rijden, je ineens een extra toevoeging op het rijbewijs moet halen of iedere keer voordat je instapt jezelf moet laten testen.
In mijn ogen zouden gevolgen van de keuze voor iets over de gezondheid puur op de gezondheid betrekking moeten hebben en niet allemaal maatschappelijke aftakkingen moeten hebben. Je laat je niet prikken, dan is het risico groter dat je er ernstig ziek van wordt. Dat is een gevolg op je keuze, zeker aangezien er van tevoren is gezegd dat je niet gedwongen gaat worden en er geen aparte regels gaan komen.
Iemand die dronken achter het stuur zit, die pak je zijn rijbewijs af. Dat is een oorzaak en gevolg die met elkaar te maken hebben.