LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Coronavirus - algemeen topic (deel 3)
-
Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)
Precies. Onze reis naar de kerstmarkten van Keulen gaat voor het 2e jaar op rij niet door. Maar ja, volgend jaar nieuwe ronde, nieuwe kansen.
Nu ben ik kwijt wie zich afvroeg hoe groot de groep is, die geen vaccin mag om medische redenen. Wel een begin van een antwoord: in mijn werk is dat bijna een half procent. Dat zijn dus mensen met zo'n indicatie, die gewoon aan het werk zijn (en voor wie de collega's wat meer opletten, zodat ze veilig zijn en blijven).
-
Het is nog maar de vraag hoe lang er sowieso nog dingen door kunnen gaan...
Heb mijn planning wat aangepast. Wat vandaag nog verantwoord is, kan het volgende week al niet meer zijn, ongeacht welke maatregelen er wel of niet van overheidswege genomen worden. Oftewel: best kans dat aankomende weekend de laatste keer is dat verantwoord reizen met de trein nog mogelijk is. En ik moet nu eenmaal voor de jaarwisseling ergens wat ophalen, de winkel gaat dan voorgoed dicht...![😡](//cdn.jsdelivr.net/gh/twitter/twemoji@latest/assets/svg/1f621.svg)
Heb mijn planning wat aangepast. Wat vandaag nog verantwoord is, kan het volgende week al niet meer zijn, ongeacht welke maatregelen er wel of niet van overheidswege genomen worden. Oftewel: best kans dat aankomende weekend de laatste keer is dat verantwoord reizen met de trein nog mogelijk is. En ik moet nu eenmaal voor de jaarwisseling ergens wat ophalen, de winkel gaat dan voorgoed dicht...
-
Ik blijf erbij, 2 g gaat ook niet werken. De enige goede manier is volgens mij iedereen testen voor ieder evenement. Dan heb je de meeste kans dat besmette mensen worden ontdekt en worden uitgesloten.
Maar ja, dat zal wel weer te duur zijn, en er is te weinig testcapaciteit.
-
lievemarie schreef: ↑11 nov 2021 20:12Ik blijf erbij, 2 g gaat ook niet werken. De enige goede manier is volgens mij iedereen testen voor ieder evenement. Dan heb je de meeste kans dat besmette mensen worden ontdekt en worden uitgesloten.
Laat jij je lekker elke dag testen!
Dat gaat hem echt niet worden, sowieso niet wat kosten betreft. Plus de bereidwilligheid, die dus laag zal zijn.
-
Als dat het enige is wat besmettingen kan indammen. En iedere dag is ook niet nodig, alleen als je ergens naartoe wilt.
Met 2g kunnen besmette mensen elkaar nog steeds besmetten, en komen we in een vicieuze cirkel. Maar de tijd zal het leren.
Met 2g kunnen besmette mensen elkaar nog steeds besmetten, en komen we in een vicieuze cirkel. Maar de tijd zal het leren.
-
Voor zover ik weet kun je met een test pas 5 dagen na besmetting zien of je corona hebt. Ben je dus nog maar 2 dagen geleden besmet, dan is de test gewoon negatief.lievemarie schreef: ↑11 nov 2021 20:12Ik blijf erbij, 2 g gaat ook niet werken. De enige goede manier is volgens mij iedereen testen voor ieder evenement. Dan heb je de meeste kans dat besmette mensen worden ontdekt en worden uitgesloten.
Dus dan geef je een heel verkeerd veilig gevoel aan mensen.
Ik denk dat voor nu belangrijk is:
- de 2g maatregel
- mondkapje
- de 1,5 meter terug waardoor aantal mensen op een locatie beperkt wordt.
waar 1,5 meter niet gewaarborgd kan worden, dan kan dit niet doorgaan voorlopig.
En misschien moet dit voor langer dan 2 weken zodat iedereen weet waar we de komende maand aan toe zijn. Dan kan het achteraf alleen maar meevallen.
Maar het blijft moeilijk, wat is verstandigste??
-
Deze piek met zo veel besmettingen is natuurlijk niet zo gek, nu juist nu zoveel mensen zich hebben laten testen om deel te kunnen nemen aan diverse uitjes.
Ook zonder deze nu zichtbare testuitslagen was het wel duidelijk dat er méér besmettingen zouden zijn, gezien het gedrag van zovelen.
Het Carnaval barst straks ook weer gewoon los , juist daar waar het 2 jr geleden ontstond, in Brabant.
Vandaag op de 11e van de 11e feesten ze er al op los in Oeteldonk.
Ook zonder deze nu zichtbare testuitslagen was het wel duidelijk dat er méér besmettingen zouden zijn, gezien het gedrag van zovelen.
Het Carnaval barst straks ook weer gewoon los , juist daar waar het 2 jr geleden ontstond, in Brabant.
Vandaag op de 11e van de 11e feesten ze er al op los in Oeteldonk.
Je “dus” suggereert dat dat een logische conclusie is uit het voorgaande. Dat is echter onjuist.Nijogeth schreef: ↑11 nov 2021 13:53Dus een oudere moet zich iedere dag laten testen voor ze de auto instappen? Want ja, de situatie op dag 1 kan anders zijn dan op dag 2.Moneyman schreef: ↑11 nov 2021 11:29Dat is nou juist exáct wat we gedaan hebben met bijvoorbeeld ouderen, of mensen die ziek worden: die moeten ineens aan (keurings)eisen voldoen waaraan ze voorheen niet hoefden te voldoen. Waarom? Omdat de omstandigheden zijn veranderd en het noodzakelijk maken om aanvullende eisen te stellen.
Moet ik de overeenkomst nog duiden...?
Bij dit soort niet van argumenten voorziene losse flodders denk ik steeds: “ja, en?”
Kan je ook nog onderbouwen waaróm niet, gelet op de duidelijke argumentatie in het artikel?
Als mijn geheugen mij niet bedriegt, heb je heel lang geschreven 'ik neem geen vaccin' totdat je opeens wel een vaccin had gehaald. Ik gok erop, dat je t.z.t. ook de extra ronde neemt.
Je mag ontevreden zijn over de toegelaten vaccins, maar er is geen alternatief. Hooguit een paar medicijnen, die de symptomen verminderen als je in het ziekenhuis terechtkomt.
lievemarie
vindt dit leuk
Dan gok je toch verkeerd.
Ik laat het hier verder bij, want jij moet niet voor een ander invullen.
Jij kent mij niet, dus maal niet zo.
Volgende keer je geheugen beter natrekken, ik wilde geen Astra.
Ik laat het hier verder bij, want jij moet niet voor een ander invullen.
Jij kent mij niet, dus maal niet zo.
Volgende keer je geheugen beter natrekken, ik wilde geen Astra.
-
De overheid komt anders wel met een campagne met Joris Drieprikker:
"Prik moet, prik doet je goed"
"Prik moet, prik doet je goed"
Erthanax
vindt dit leuk
En geen prik doet nog beter ![🤪](//cdn.jsdelivr.net/gh/twitter/twemoji@latest/assets/svg/1f92a.svg)
Haha, de horeca 3 weken om 19.00 sluiten. Ik zal morgen maar weer even wat kratten in gaan slaan, want dat betekent thuisfeestjes. Is dat wel verstandig? De jongeren vragen weg te blijven uit de horeca, waar controle is, en ze naar thuisfeestjes te sturen, de plek waar de meeste besmettingen plaatsvinden?
Maar ja, er is natuurlijk weer over nagedacht, net als over die eindtijd van 12 uur, zodat iedereen na afloop nog bij iemand thuis gaat zitten.
We gaan het wel zien. Ik heb volgende week zaterdag een date, maar zoals het er nu naar uit ziet zal ik mijn reservering kunnen cancelen, want die staat om 18.00, dat is om 19.00 echt niet gedaan. De rest van de date kunnen we op onze buik schrijven.
Maar ja, er is natuurlijk weer over nagedacht, net als over die eindtijd van 12 uur, zodat iedereen na afloop nog bij iemand thuis gaat zitten.
We gaan het wel zien. Ik heb volgende week zaterdag een date, maar zoals het er nu naar uit ziet zal ik mijn reservering kunnen cancelen, want die staat om 18.00, dat is om 19.00 echt niet gedaan. De rest van de date kunnen we op onze buik schrijven.
-
Oftewel: de geadviseerde twee weken worden er op voorhand al drie, en 'o, o, we hopen dat we er voor de kerst van af kunnen', pas in maart of zo mag de boel tot 22.00 uur open. Dat hebben we toch al eerder gehad?
https://nos.nl/artikel/2405240-alleen-t ... t-2g-helpt
....dan kun je beter feestjes organiseren voor alleen geteste mensen.Modelleurs van de TU Delft berekenden recent wat de winst van het 2G-systeem zou zijn. Hun model laat zien dat het vooral de gevaccineerden zijn die het virus meenemen naar een evenement, omdat zij zich nu niet hoeven te laten testen.
Ja, dat zeg ik al sinds de invoering van dat hele 3G systeem dat het er niet is om besmettingen tegen te gaan, maar puur om mensen naar de vaccinatie te pushen.
Nu we kunnen concluderen dat de ziekenhuizen zelfs met 100% vaccinatie drukker zijn, welke mispeer is de volgende van de overheid? Zouden ze al een plan hebben om uit deze zooi te komen of kijken ze maar een maandje verder?
Nu we kunnen concluderen dat de ziekenhuizen zelfs met 100% vaccinatie drukker zijn, welke mispeer is de volgende van de overheid? Zouden ze al een plan hebben om uit deze zooi te komen of kijken ze maar een maandje verder?
lievemarie
vindt dit leuk
-
Als je iets verder leest dan je neus lang is kun je lezen dat het mijn mening is dat besmette mensen elkaar nog steeds kunnen besmetten. Ik zal het even verder uitleggen voor je, want het is niet al 3000 keer geschreven: gevaccineerden en mensen die al een keer corona hebben gehad kunnen het virus nog steeds bij zich dragen en het dus ook verspreiden.
Terwijl geteste mensen in mijn optiek veiliger zijn, omdat de testuitslag nu eenmaal uitwijst dat ze op dat moment niet besmettelijk zijn.
Het is slechts mijn mening, dus verdere onderbouwing krijg je niet.
Of je moet de betrouwbaarheid van de tests niet geloven. Dan pleit ik voor een 0g systeem, dus niemand meer de deur uit.