Bij dit soort niet van argumenten voorziene losse flodders denk ik steeds: “ja, en?”
Kan je ook nog onderbouwen waaróm niet, gelet op de duidelijke argumentatie in het artikel?
Bij dit soort niet van argumenten voorziene losse flodders denk ik steeds: “ja, en?”
Kan je ook nog onderbouwen waaróm niet, gelet op de duidelijke argumentatie in het artikel?
Als mijn geheugen mij niet bedriegt, heb je heel lang geschreven 'ik neem geen vaccin' totdat je opeens wel een vaccin had gehaald. Ik gok erop, dat je t.z.t. ook de extra ronde neemt.
....dan kun je beter feestjes organiseren voor alleen geteste mensen.Modelleurs van de TU Delft berekenden recent wat de winst van het 2G-systeem zou zijn. Hun model laat zien dat het vooral de gevaccineerden zijn die het virus meenemen naar een evenement, omdat zij zich nu niet hoeven te laten testen.
Als je iets verder leest dan je neus lang is kun je lezen dat het mijn mening is dat besmette mensen elkaar nog steeds kunnen besmetten. Ik zal het even verder uitleggen voor je, want het is niet al 3000 keer geschreven: gevaccineerden en mensen die al een keer corona hebben gehad kunnen het virus nog steeds bij zich dragen en het dus ook verspreiden.
Ik had uiteraard verder gelezen. Alleen wordt in het bewuste artikel keurig uitgelegd waarom jouw argumenten niet het hele verhaal zijn. Ik had gehoopt op een meer inhoudelijke gedachte achter je statement, maar blijkbaar is die er toch niet. Ook prima, het is immers toch maar jouw mening, lees ik.lievemarie schreef: ↑12 nov 2021 08:33Als je iets verder leest dan je neus lang is kun je lezen dat het mijn mening is dat besmette mensen elkaar nog steeds kunnen besmetten. Ik zal het even verder uitleggen voor je, want het is niet al 3000 keer geschreven: gevaccineerden en mensen die al een keer corona hebben gehad kunnen het virus nog steeds bij zich dragen en het dus ook verspreiden.
Terwijl geteste mensen in mijn optiek veiliger zijn, omdat de testuitslag nu eenmaal uitwijst dat ze op dat moment niet besmettelijk zijn.
Het is slechts mijn mening, dus verdere onderbouwing krijg je niet.
Als je ook boven en onder het door jou gequote deel leest, zou je het onderstaande ovder het korte termijn effect van het 2G-model gezien hebben.16again schreef: ↑12 nov 2021 08:10https://nos.nl/artikel/2405240-alleen-t ... t-2g-helpt....dan kun je beter feestjes organiseren voor alleen geteste mensen.Modelleurs van de TU Delft berekenden recent wat de winst van het 2G-systeem zou zijn. Hun model laat zien dat het vooral de gevaccineerden zijn die het virus meenemen naar een evenement, omdat zij zich nu niet hoeven te laten testen.
"Met het huidige systeem komen de ongevaccineerden met een negatieve test een evenement binnen. Zij kunnen daar dan besmet raken en hebben een hogere kans dan gevaccineerden om ernstig ziek te worden en opgenomen te worden, met druk op de ziekenhuizen tot gevolg. Bovendien besmetten ongevaccineerden meer mensen dan gevaccineerden", zegt Rosendaal.
De modelleurs hebben daarom ook gekeken naar een alternatief model: 1G, waarbij iedereen zich moet laten testen om toegang te krijgen tot horeca en andere uitgaangelegenheden. Het aantal besmettingen als gevolg van een evenement zou daardoor veel meer afnemen dan bij 2G, namelijk met 74 procent. Maar het effect op ziekenhuisopnames is volgens hen minder groot dan bij 2G. Zij rekenen bij 1G op een afname van 74 procent van de ziekenhuisopnames.
Ach. als je zelf schrijft over "slechts mijn mening", en daarmee de deur dicht gooit...lievemarie schreef: ↑12 nov 2021 08:45Precies. Je mag het "toch maar" trouwens wel weglaten hoor, komt vrij denigrerend over.
Nee, wat Moneyman quote, is een conclusie van een groep deskundigen, namelijk statistici/modelleurs, op basis van een reeks datasets.
Wat suggereert dat ik dat niet gelezen heb....Moneyman schreef: ↑12 nov 2021 08:48Als je ook boven en onder het door jou gequote deel leest, zou je het onderstaande ovder het korte termijn effect van het 2G-model gezien hebben.16again schreef: ↑12 nov 2021 08:10https://nos.nl/artikel/2405240-alleen-t ... t-2g-helpt....dan kun je beter feestjes organiseren voor alleen geteste mensen.Modelleurs van de TU Delft berekenden recent wat de winst van het 2G-systeem zou zijn. Hun model laat zien dat het vooral de gevaccineerden zijn die het virus meenemen naar een evenement, omdat zij zich nu niet hoeven te laten testen.