Dat is natuurlijk een weinig zeggend filmpje, daar het slechts een moment opname is, ook nog eens in een ziekenhuis.Jose2501 schreef: ↑16 nov 2021 11:04@xflorisx heb je nou echt niet dit even bekeken?
https://youtu.be/7w-Sj_yaqdg
Als je een punt wil maken over gevaccineerd / ongevaccineerd in het ziekenhuis kom dan met minimaal landelijke data, waarbij ook de grootte van de populaties is meegenomen, immers zelfs al liggen er evenveel of zelfs meer gevaccineerden in het ziekenhuis kan het nog altijd zo zijn dat de groep ongevaccineerden een relatief grotere druk op de zorg leggen omdat het een zeer kleine populatie is ten opzichte van de gevaccineerden.
Uit mijn hoofd is de druk op de zorg per populatie pas gelijk wanneer er per 100 bezette ziekenhuis bedden er slechts 13 bezet zijn door ongevaccineerden. De verhouding moet dus bijna 9:1 zijn tussen gevaccineerd en ongevaccineerd. En ik vraag me af of we daar bij in de buurt komen.
Het probleem is denk ik vooral dat mensen gelijk heel ver gaan zodra er wat maatregelen vervallen, denk aan thuiswerk advies verviel, gelijk iedereen weer naar kantoor. Horeca open, gelijk hutje mutje in het cafe. Dat soort dingen is natuurlijk vragen om problemen. Naar mijn mening is er een verschil tussen maatregelen laten vervallen en je gelijk weer gaan gedragen alsof er niets aan de hand is.Nijogeth schreef: ↑16 nov 2021 11:06Maar dan rest nog de vraag. Hoe komen we er wel vanaf? Dat komen we niet door ons netjes aan de maatregelen te houden (want als je je aan maatregelen moet houden, dan zijn we er dus niet vanaf) of iedereen te vaccineren (er liggen nu ook al 100+ gevaccineerden op de IC plus honderden in het ziekenhuis, zonder maatregelen zullen dat er ook meer worden). Daarvoor moet in de zorg ingegrepen worden.witte angora schreef: ↑16 nov 2021 10:40Iedereen geeft iedereen de schuld, maar de oplossing om Corona in de hand te houden is toch echt heel simpel: doe gewoon wat er wordt gevraagd, allemaal. Oftewel: anderhalve meter afstand, blijf thuis bij klachten, enzovoort enzovoort. Gebruik gewoon je gezonde verstand.
Maar zolang een flink deel van de natie denkt het beter te weten omdat het ze kennelijk gewoon niet interesseert, kom je er nooit van af. Ook niet met lock-downs, 1G-2G-3G en wat al niet meer.
Zo simpel is het.