Lady1234 schreef: ↑17 nov 2021 12:09
Alle anderen hier zijn ook leken en mijns inziens is dat gesmijt met al die cijfers een onderdeel van het uitvluchten zoeken.
De cijfers van het RIVM helpen mij anders prima om te beargumenteren waarom ik mij niet laat vaccineren in mijn leeftijdsgroep. Ik kan de kansberekening op basis van de besmettingen, ziekenhuisopnames én IC-opnames hiermee onderbouwen. Alsmede het aantal doden in mijn leeftijdscategorie. Hierbij is de conclusie gewoon erg duidelijk: de kans dat ik met mijn leeftijd overlijdt aan Corona is nihil, de kans dat ik op de IC belandt is nihil, de kans dat ik überhaupt in het ziekenhuis kom is ongelooflijk klein.
Ik begrijp dat veel mensen zeggen ''Ja, maar je doet het niet voor jezelf, je doet het voor de rest''. Leuk argument, maar ik laat mij niet vaccineren, waar óók (kleine) risico's aan kunnen zitten, om ''de rest'' te beschermen.
De overheid en het RIVM geeft zelf ook aan: wanneer je gevaccineerd bent wordt de kans aanzienlijk kleiner om in het ziekenhuis te belanden. Dus wanneer ik iemand zou besmetten die gevaccineerd is, moet het vaccin er voor die persoon voor zorgen dat hij beschermd is.
Het punt is dat wanneer 84% gevaccineerd is, er ook nog een deel is dat al wél Corona heeft gehad. Hoe groot dit percentage is, kunnen ze niet vertellen (begrijpelijk), maar dit zou best een groot deel van de ongevaccineerden kunnen zijn. een aangezien een herstelbewijs óók geldig is, verwacht ik dat mensen die niet beschermd zijn door het vaccin dan wel vanwege herstel, kleiner is dan die 1,5 miljoen mensen waar ze telkens naar verwijzen.
Als 84% vaccinatiegraad dit aantal besmettingen oplevert, nog zonder de mensen met herstelbewijs mee te nemen, dan zal 95% vaccinatiegraad naar mijn mening weinig verschil maken in het aantal besmettingen en opnames. Maar we zien het volgend jaar wel weer wanneer de vaccinatiegraad nóg hoger is dan nu, en de nieuwe maatregelen weer van kracht worden.