Jose2501 schreef: ↑19 nov 2021 04:11
Vooral ook omdat RIVM die studie in European Journal of Epidemiology verzwijgt. We worden naar mijn mening misleid en er wordt ons cruciale informatie onthouden over het teruglopen van de bescherming van de vaccins.
Je wordt niet misleid, je bent zelf te slecht van vertrouwen.
Sinds deze pandemie begon, is duidelijk, dat het RIVM te weinig personeel heeft. Als er een golf Corona door het land rolt, komen de mensen niet meer toe aan het lezen van de meest belangrijke publicaties. (Organisatiecultuur speelt hierin een rol.) Daarnaast staat de teller op ca. 30.000 'wetenschappelijke' publicaties over dit onderwerp. Het is onmogelijk om alles te lezen.
De vaccins ...
Eerste ronde: aanmaak actieve antistoffen en een paar geheugencellen.
Tweede ronde: zelfde reactie met meer geheugencellen.
Derde ronde: 5 tot 10 keer meer antistoffen en nieuwe geheugencellen. Eerste melding hierover zet mijn zoekmachine op begin juli 2021, laatste is van deze week.
Dit principe is vergelijkbaar met de vaccins, die kleine kinderen krijgen. Eerste ronde als hielprik, in de jaren daarna herhalingsprikken die het immuunsysteem extra trainen.
Waar jij blijft hangen in de teruglopende bescherming, trekt de ene wetenschapper na de ander een andere conclusie: pas na drie rondes is het immuunsysteem voldoende voorbereid op dit veranderende virus. Bij Janssen zullen dit twee rondes worden met een andere dosis dan tot nu bekend.
Dat is geen misleiding, dat is voortschrijdend inzicht.
*
Voor Lowieze, Moederslink, Lady en andere 60-plussers: ik zag gisteren een item uit een Duits rtl-boulevard-achtig programma. Voor 25 euro kun je testen hoe sterk je eigen afweer is en daaruit afleiden of je al toe bent aan een extra ronde. In Nederland kan ik zo'n test niet vinden. Als jullie met de assistente van je huisarts zouden willen bellen en dit als vraag neerleggen (waar kan ik zo'n test vinden), dan wordt er voor jullie gezocht. Kun je later nog beslissen of je dit wilt.
Volgens het item worden antistof-cellen per ml bloed geteld. In rust minstens 33, in elk geval minder dan 100 en na een vaccin meer dan 1000.