Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Onkruid71
Berichten: 3019
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Jablan schreef:
20 nov 2021 15:44
Sorry, ik begrijp niet goed wat je bedoelt.
Dat ze eigenlijk nog weinig tot niks hebben voor long COVID met PEM. Long COVID worden ook long haulers genoemd. De extreme vermoeidheid die sommige hebben, en dat in combinatie met PEM is ook niet nieuw.

Jablan
Berichten: 6200
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Jablan »

Ach so.

Ik ben minder van de afkortingen. PEM kende ik nog niet, de betekenis wel.

Hou ik het bij mijn kerels en mij: de vermoeidheid heeft een directe relatie met de teruggelopen longcapaciteit.
En dat betekent geduld hebben en tevreden zijn met alles, dat weer helemaal vanzelf lukt.

Weinig van dit fenomeen horen, heeft twee redenen: het is een bekend fenomeen, daarmee niet zo nieuwswaardig en er is weinig aan te doen, behalve naar de onderliggende oorzaken kijken.
Laatst gewijzigd door Jablan op 20 nov 2021 17:52, 1 keer totaal gewijzigd.

Nijogeth
Berichten: 10550
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Erthanax schreef:
20 nov 2021 12:00
Eerst moet de EMA een medicijn goedkeuren, daarna moet in Nederland het CBG dat medicijn beoordelen en toelaten (evt onder voorwaarden) tot de Nederlandse markt. De procedures zijn bekend en openbaar, maar hebben wel tijd nodig. Dat het u niet snel genoeg gaat begrijp ik wel, maar hoe komt u toch op het idee dat we misleid worden, dat er dingen verzwegen worden?
Kunnen we niet gewoon een hoop overslaan, zoals we bij de vaccins hebben gedaan?

Lady1234
Berichten: 27378
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Die stappen zijn bij de vaccins ook niet overgeslagen.

witte angora
Berichten: 31993
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door witte angora »

Bob Schurkjens schreef:
20 nov 2021 14:19
Jose2501 doet mij aan wijlen Klazien uit Zalk denken. Ik hoop niet dat ik iemand hier mee beledig.

https://www.destentor.nl/kampen/iconisc ... ~ada83c14/
Jawel. Je beledigd Klazien uit Zalk.

J. Deltoer
Berichten: 3376
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Berendien uut Wisp is dan misschien een betere vergelijking.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Uuuuuuut Wisp!

16again
Berichten: 16401
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door 16again »

16again schreef:
20 nov 2021 00:06
16again schreef:
27 okt 2021 17:01
alfatrion schreef:
27 okt 2021 16:15
Ik ben voor maatregelen die alleen voor niet-gevaccineerden gelden.
De glaszetter is ook voor.
En soms word je niet vrolijk van gelijk krijgen......
https://nos.nl/artikel/2406315-rellen-r ... g-onrustig
Tsja, de nieuwe maatregelen leveren wel direct effect. Ongewenst effect.
https://nos.nl/artikel/2406438-onrust-e ... e-bekogeld
Nu we de IC capaciteit blijkbaar als land niet kunnen vergroten, laten we dan op zijn minst de capaciteit van gevangenissen flink vergroten.

PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

Nijogeth schreef:
20 nov 2021 17:38
Erthanax schreef:
20 nov 2021 12:00
Eerst moet de EMA een medicijn goedkeuren, daarna moet in Nederland het CBG dat medicijn beoordelen en toelaten (evt onder voorwaarden) tot de Nederlandse markt. De procedures zijn bekend en openbaar, maar hebben wel tijd nodig. Dat het u niet snel genoeg gaat begrijp ik wel, maar hoe komt u toch op het idee dat we misleid worden, dat er dingen verzwegen worden?
Kunnen we niet gewoon een hoop overslaan, zoals we bij de vaccins hebben gedaan?
Welke stappen zijn volgens jou danovergeslagen bij de goedkeuring van de vaccins? Het voornaamste wat anders was, waren de tijdlijnen voor de goedkeuring. Maar er zijn geen stappen overgeslagen. Ze hebben vooral op topsnelheid gewerkt. En dat is niets iets wat je voor altijd wilt doen. Het blijven gewoon mensen die dat werk doen.

Ik_weet_niet_alles
Berichten: 1016
Lid geworden op: 18 sep 2020 14:49

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Ik_weet_niet_alles »

PeterPeters1966 schreef:
21 nov 2021 17:27
Nijogeth schreef:
20 nov 2021 17:38
Erthanax schreef:
20 nov 2021 12:00
Eerst moet de EMA een medicijn goedkeuren, daarna moet in Nederland het CBG dat medicijn beoordelen en toelaten (evt onder voorwaarden) tot de Nederlandse markt. De procedures zijn bekend en openbaar, maar hebben wel tijd nodig. Dat het u niet snel genoeg gaat begrijp ik wel, maar hoe komt u toch op het idee dat we misleid worden, dat er dingen verzwegen worden?
Kunnen we niet gewoon een hoop overslaan, zoals we bij de vaccins hebben gedaan?
Welke stappen zijn volgens jou danovergeslagen bij de goedkeuring van de vaccins? Het voornaamste wat anders was, waren de tijdlijnen voor de goedkeuring. Maar er zijn geen stappen overgeslagen. Ze hebben vooral op topsnelheid gewerkt. En dat is niets iets wat je voor altijd wilt doen. Het blijven gewoon mensen die dat werk doen.
Mensen kunnen fouten maken en normaal gesproken is er tijd genoeg om deze fouten eruit te halen, nu niet. De tijd zal leren wat de effecten van het vaccin zijn, maar dan betreft het ineens wel de grootste groep van de wereldbevolking.

scharrelschipper
Berichten: 1880
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Ik_weet_niet_alles schreef:
21 nov 2021 18:39
PeterPeters1966 schreef:
21 nov 2021 17:27
Nijogeth schreef:
20 nov 2021 17:38

Kunnen we niet gewoon een hoop overslaan, zoals we bij de vaccins hebben gedaan?
Welke stappen zijn volgens jou danovergeslagen bij de goedkeuring van de vaccins? Het voornaamste wat anders was, waren de tijdlijnen voor de goedkeuring. Maar er zijn geen stappen overgeslagen. Ze hebben vooral op topsnelheid gewerkt. En dat is niets iets wat je voor altijd wilt doen. Het blijven gewoon mensen die dat werk doen.
Mensen kunnen fouten maken en normaal gesproken is er tijd genoeg om deze fouten eruit te halen, nu niet. De tijd zal leren wat de effecten van het vaccin zijn, maar dan betreft het ineens wel de grootste groep van de wereldbevolking.
Ik weet gelukkig ook niet alles,maar hier ben ik het heel erg mee eens.
Afwachten,voortschrijdend inzicht enz.

scharrelschipper
Berichten: 1880
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

In veel landen demonstraties o.a. in Italië,Australië,Kroatië, België enz.
Volgens het reguliere nieuws,als men er al melding van maakt, steevast een paar honderd mensen die betogen.
Bij de opname`s/films, is te zien dat het er duizenden zijn.
En het wordt gebagatelliseerd,door de pers en de overheid.
Het gaat echt de verkeerde kant op m.i.
Dat hebben we gezien in Rotterdam,gewone demonstraties trekken hooligans/relschoppers aan met alle kwalijke gevolgen van dien.
Zwaar af te keuren naar mijn idee.
Geweld is altijd verkeerd,van welke kant dan ook.
Maar het was te verwachten natuurlijk,als stelselmatig alle protest genegeerd wordt,gaat het een keer verkeerd en loopt het uit de klauw.
Wat anders: vandaag politie controle tijdens het varen aan boord.
Niets bizonders,alle certificaten worden regelmatig gecontroleerd.
Vroeger zei je tegen de agent "kom binnen want het regent,bakje koffie?",nu zeg ik oke,kom aan boord,maar je mag niet binnen komen want corona enz.
En dat is niet omdat ik bang ben voor die agent,maar omdat ik geen mensen in mijn woning toe mag laten,die dat bedacht heeft spoort niet helemaal m.i.
De wereld is gek geworden.
Kreeg een mail van mijn gemeente dat ik financiële compensatie kan krijgen als ik iemand moet inhuren om de qr code te controleren
van mensen die op of bij mijn bedrijf komen.
Hoeveel gekker wil je het nog hebben?

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door reggie2 »

Ik weet niet of die agressie komt door het negeren.
Lees je op internet hoe mensen reageren op een eventueel nieuwe persconferentie, spat de haat van veel mensen uit je scherm.
Volgens mij zijn er een heleboel echt finaal doorgedraaid, er staat ook zoveel idioterie op internet.
Als mensen daar gevoelig voor zijn, trekken zij elkaar mee.
Het wordt er niet leuker op.

Lady1234
Berichten: 27378
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Heeft helemaal niets met demonstreren tegen de corona maatregelen te maken.

Is gewoon tuig van de richel die elke gelegenheid aangrijpt om rotzooi te trappen en de boel te vernielen.

In de bak met dat zooitje, en de rekening presenteren voor de schade. Maak ze maar armpje af voor nou en nog eens. Dan laten ze het wel.

scharrelschipper
Berichten: 1880
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

reggie2 schreef:
21 nov 2021 20:50
Ik weet niet of die agressie komt door het negeren.
Lees je op internet hoe mensen reageren op een eventueel nieuwe persconferentie, spat de haat van veel mensen uit je scherm.
Volgens mij zijn er een heleboel echt finaal doorgedraaid, er staat ook zoveel idioterie op internet.
Als mensen daar gevoelig voor zijn, trekken zij elkaar mee.
Het wordt er niet leuker op.
Je spreekt ware woorden.
grotendeels mee eens.
Maar blijft het feit dat de protesten genegeerd worden.
En dan bedoel ik natuurlijk niet de vernielingen enz,want die worden voor een deel wel in beeld gebracht,prima naar mijn idee want dat deugd van geen meter.
Een stukje burgerlijke ongehoorzaamheid ben ik nog wel voor,maar vernielingen en plunderingen dus pertinent niet.
En laten we wel wezen,de enige echte informatie wat betreft protesten kun je heden ten dage alleen van internet halen.
En dat is een kwalijke zaak,want die info kan behoorlijk gemanipuleerd zijn.
Maar via de "reguliere"media is die info er dus niet.
Misschien ben ik naief, maar ik ga er van uit dat b.v.het journaal van acht uur goede en duidelijke info zou kunnen verschaffen,maar dat doet men dus niet.
Jammer,want men zou dat deel van het alternatieve nieuws wat niet klopt kunnen ontkrachten.

scharrelschipper
Berichten: 1880
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Lady1234 schreef:
21 nov 2021 22:04
Heeft helemaal niets met demonstreren tegen de corona maatregelen te maken.

Is gewoon tuig van de richel die elke gelegenheid aangrijpt om rotzooi te trappen en de boel te vernielen.

In de bak met dat zooitje, en de rekening presenteren voor de schade. Maak ze maar armpje af voor nou en nog eens. Dan laten ze het wel.
Zoals ik al zei:mee eens wat betreft hooligans en relschoppers.
Dat soort weet helemaal niet waar de protesten over gaan.

Nijogeth
Berichten: 10550
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Nijogeth »

PeterPeters1966 schreef:
21 nov 2021 17:27
Nijogeth schreef:
20 nov 2021 17:38
Erthanax schreef:
20 nov 2021 12:00
Eerst moet de EMA een medicijn goedkeuren, daarna moet in Nederland het CBG dat medicijn beoordelen en toelaten (evt onder voorwaarden) tot de Nederlandse markt. De procedures zijn bekend en openbaar, maar hebben wel tijd nodig. Dat het u niet snel genoeg gaat begrijp ik wel, maar hoe komt u toch op het idee dat we misleid worden, dat er dingen verzwegen worden?
Kunnen we niet gewoon een hoop overslaan, zoals we bij de vaccins hebben gedaan?
Welke stappen zijn volgens jou danovergeslagen bij de goedkeuring van de vaccins? Het voornaamste wat anders was, waren de tijdlijnen voor de goedkeuring. Maar er zijn geen stappen overgeslagen. Ze hebben vooral op topsnelheid gewerkt. En dat is niets iets wat je voor altijd wilt doen. Het blijven gewoon mensen die dat werk doen.
Nou, volgens mij zijn in eerste instantie alle vaccins niet goedgekeurd, maar heel duidelijk voorlopig goedgekeurd. Laten we dat dan ook met deze medicatie doen en dan zien we over een jaar wel hoe ver we zijn.

Jablan
Berichten: 6200
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Jablan »

En de noodtoelating is inmiddels omgezet in een definitieve toelating.
Erthanax schreef:
18 nov 2021 20:01
Jablan schreef:
18 nov 2021 18:54
De andere reden is de afgenomen interesse in Nederland voor het buitenland. (...)
Heeft u wel eens een Franse krant gelezen?
[...] Niet iedereen in Nederland is even internationaal georiënteerd, maar dat geldt net zo goed voor veel andere landen
Dit is overal gelijk, nieuws van dichtbij komt voor dat van verder weg.
Mij gaat het meer om hoe dat nieuws wordt gebracht. Er wordt meer gebruik gemaakt van correspondenten (goedkoper, betaling per bijdrage) en die merkwaardige reflex, dat er een Nederlands tintje aan moet zitten. Dieptepunt was bijv. een brand op Grieks eiland - in andere talen ging het om de bewoners (en vluchtelingen) op het eiland, in Nederland om een paar Nederlandse vakantiegangers, die in de open lucht moesten slapen. Dan ben je als nieuwsmedium aardig de weg kwijt.

Ik haal het nu terug, omdat Scharrelschipper hierboven laat zien wat het effect is: verlies van betrouwbaarheid of geloofwaardigheid, als je de relevante info laat liggen.

Bij de rellen van dit weekend is de aanleiding overduidelijk: frustratie over sport zonder publiek en het vuurwerkverbod.

kuklos
Berichten: 10132
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door kuklos »

Nijogeth schreef:
21 nov 2021 23:58
PeterPeters1966 schreef:
21 nov 2021 17:27
Nijogeth schreef:
20 nov 2021 17:38

Kunnen we niet gewoon een hoop overslaan, zoals we bij de vaccins hebben gedaan?
Welke stappen zijn volgens jou danovergeslagen bij de goedkeuring van de vaccins? Het voornaamste wat anders was, waren de tijdlijnen voor de goedkeuring. Maar er zijn geen stappen overgeslagen. Ze hebben vooral op topsnelheid gewerkt. En dat is niets iets wat je voor altijd wilt doen. Het blijven gewoon mensen die dat werk doen.
Nou, volgens mij zijn in eerste instantie alle vaccins niet goedgekeurd, maar heel duidelijk voorlopig goedgekeurd.
Dit is nogal een zwaktebod. Eerst heel stellig claimen dat er een hoop stappen zijn overgeslagen bij het proces van goedkeuring van de vaccins, maar zodra je de vraag krijgt welke stappen dan precies eigenlijk niet weten wat.

Je laat daarmee ook precies het hele probleem zien in deze hele discussie rondom corona en alle maatregelen en medicijnen en vaccins. Mensen roepen maar wat, maar weten eigenlijk te weinig.
Doch ze roepen wel van alles en baseren hun frustratie en boosheid op de uitspraken die ze doen en gehoord hebben.

sjohie
Berichten: 11240
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door sjohie »

Onkruid71 schreef:
20 nov 2021 11:23
Ik ben dan wel benieuwd hoe lang het gaat duren met long COVID op te lossen. Dat schiet tot dusver nog niet echt op.
Een familielid van me worstelt er sinds begin dit jaar mee, en voelt zich nu langzaamaan weer wat "normaal", maar het is dus een lange weg, en die is ook nog niet voor elke long-covid patiënt hetzelfde. Overigens was zijn Covid-19 infectie zelf, redelijk marginaal, het vaak genoemde "griepje" wat je vaak hoort.

Gesloten