scharrelschipper schreef: ↑01 dec 2021 20:55
Jablan,ik ben blij dat ik niet in jouw regio woon/werk.
ik begrijp dat daar 2/3 van de mensen uitvallen door corona.
dat is niet best,en maar mopperen op het nederlandse beleid.
Maar dat valt dan toch best mee?
Alhoewel ik ook geen groot fan ben van ons beleid,lijkt het me daar bij jouw een stuk erger.
Sterkte,ook op zakelijk gebied.
Die 2/3e is bij één bedrijf, gewoon een kleine uitbraak. Bij elke nieuwe golf gebeurt dat en elke keer zijn het de mensen, die tot dan toe niet ziek geweest zijn met dit virus.
In het dorp van ons vakantiehuis is het rustiger geworden. In het begin typische reactie 'dat is buiten het dal, waait wel voorbij, raakt ons niet.' Tot in oktober 2020 het virus toesloeg in een bejaardencentrum en van daaruit door de regio op reis ging. De sterfgevallen zijn juist niet alleen de ouderen en kwetsbaren, maar alle leeftijden en ook gezonde mensen zijn op het kerkhof beland.
Kroatië is al langer een land waar je beter niet ziek kunt worden met wat dan ook, compleet overbelaste gezondheidszorg.
Onkruid71 schreef: ↑02 dec 2021 17:34
Is dat voor een eenmalige vaccinatie of voor jaarlijkse vaccinatieplicht dan. Ik ben in ieder geval tegen. Pas als men kan bewijzen dat dat werkt, dan zal ik er nog over nadenken.
Weet je, principes hebben is één, ze opzij durven zetten omdat alles verandert, is twee.
reggie2 schreef: ↑02 dec 2021 16:11
Ach in Duitsland komt de vaccinatie plicht. dan zal Nederland wel volgen.
Vaccinatieplicht komt als laatste. De andere maatregelen zijn veel interessanter. Ongevaccineerd mag je alleen nog naar arts, apotheek, drogist of levensmiddelenwinkel. Voor de rest geldt overal: genezen of gevaccineerd. En in een aantal deelstaten is dit nog uitgebreid met een verse negatieve pcr-test.