Zeg ik dan dat me op mensen moedwillig moeten gaan testen? Een hoop cijfers lijken me al te destilleren uit reeds beschikbare gegevens.kuklos schreef: ↑05 dec 2021 10:13We kunnen niet gaan testen met mensen. Voor zover we dit doen betreft het het al lopende "experiment" met de groep mensen die zich niet laten vaccineren. En daarvan weten we dat als het misgaat, het ook goed misgaat.16again schreef: ↑05 dec 2021 10:07Vreemde vorm van statistiek wordt hier bedreven. Een geval wordt uitvergroot.
We horen voortdurend hoeveel keer kleiner de kans op ernstig verloop is met vaccinatie.
Maar niet hoe groot die kans daadwerkelijk is met/zonder vaccinatie.
Oftewel: Ook zonder vaccinatie had het verloop mild kunnen zijn.
Doch, had jij liever gezien dat we een echte test hadden opgezet? Met 2 groepen mensen, 1 gevaccineerd, 1 niet. Beiden besmetten met corona en dan kijken hoe het in elke groep verloopt?
Al pak je dan niet eens de gevallen mee, waar men corona had zonder dit zelf gehad te hebben, of met zulke milde klachten dat niet is getest.
Waar ik tegen ageer is het juichverhaal over slechts 1 persoon die alleen maar milde klachten kreeg, en dat dan toeschrijven aan 3 vaccinaties. Terwijl het enige wat ik daar statistisch uit kan afleiden is, dat je ondanks 3 vaccinaties nog steeds ziek kan worden.