LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

16again

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door 16again »

kuklos schreef:
05 dec 2021 10:13
16again schreef:
05 dec 2021 10:07
Vreemde vorm van statistiek wordt hier bedreven. Een geval wordt uitvergroot.
We horen voortdurend hoeveel keer kleiner de kans op ernstig verloop is met vaccinatie.
Maar niet hoe groot die kans daadwerkelijk is met/zonder vaccinatie.
Oftewel: Ook zonder vaccinatie had het verloop mild kunnen zijn.
We kunnen niet gaan testen met mensen. Voor zover we dit doen betreft het het al lopende "experiment" met de groep mensen die zich niet laten vaccineren. En daarvan weten we dat als het misgaat, het ook goed misgaat.
Doch, had jij liever gezien dat we een echte test hadden opgezet? Met 2 groepen mensen, 1 gevaccineerd, 1 niet. Beiden besmetten met corona en dan kijken hoe het in elke groep verloopt?
Zeg ik dan dat me op mensen moedwillig moeten gaan testen? Een hoop cijfers lijken me al te destilleren uit reeds beschikbare gegevens.
Al pak je dan niet eens de gevallen mee, waar men corona had zonder dit zelf gehad te hebben, of met zulke milde klachten dat niet is getest.
Waar ik tegen ageer is het juichverhaal over slechts 1 persoon die alleen maar milde klachten kreeg, en dat dan toeschrijven aan 3 vaccinaties. Terwijl het enige wat ik daar statistisch uit kan afleiden is, dat je ondanks 3 vaccinaties nog steeds ziek kan worden.

kuklos

Ongelezen bericht door kuklos »

Jose2501 schreef:
05 dec 2021 09:55
En zeg nou niet dat dit Facebook fakenieuws is of wappies die dit zeggen want hier is te zien en lezen dat het een ernstige waarschuwing is.
Behalve dan dat jij het plaatst en jij nooit eens een kritisch tegengeluid zal plaatsen als je iemand aanhaalt die iets negatiefs zegt over het huidige beleid en ook nooit zal ingaan op vragen daarover die kritisch zijn. En gerust links meerdere malen plaatst. Waardoor ik je wel degelijk onder de wappies schaar.
Was je dat niet, dan zou je niet alleen het kritische geluid van die man hier posten, maar de ook de kritiek op de kritische geluid.

Lowieze

Ongelezen bericht door Lowieze »

Jose2501 schreef:
05 dec 2021 10:38

Zou met de omicron mutatie Geert van den Bossche wel eens gelijk kunnen hebben?
En gezien @lowieze dat op dit moment er een hoge oversterfte is? Laatste week van november 2021 in Nederland 1100 meer doden dan statistisch verwacht op basis van laatste 5 jaar.
Vooral ouderen met zwakke gezondheid.

Misschien wel beschermd tegen ernstig ziek worden door corona maar gaan ze nu dood aan een onschuldig griepvirus misschien?
Ik heb afgelopen week een begrafenis bijgewoond. Door de drukte van de begrafenisondernemer kon je zelf niet echt een datum kiezen, maar moesten we het doen met de datum en tijd die nog open stond.
De begrafenisondernemer zei dat er veel mensen overleden waren aan griep, of dat nou juist ouderen waren weet ik niet. Pas de laatste dagen kwamen daar ouderen bij die overleden waren met corona, niet per se aan corona vanwege onderliggende medische problemen.

kuklos

16again schreef:
05 dec 2021 10:48
Terwijl het enige wat ik daar statistisch uit kan afleiden is, dat je ondanks 3 vaccinaties nog steeds ziek kan worden.
Nou, dan weet je nu wat de rest van de wereld al lang en breed weet. Vaccinaties voorkomen niet dat je ziek wordt. Niet in 100% van de gevallen.

16again

Ongelezen bericht door 16again »

kuklos schreef:
05 dec 2021 10:57
16again schreef:
05 dec 2021 10:48
Terwijl het enige wat ik daar statistisch uit kan afleiden is, dat je ondanks 3 vaccinaties nog steeds ziek kan worden.
Nou, dan weet je nu wat de rest van de wereld al lang en breed weet. Vaccinaties voorkomen niet dat je ziek wordt. Niet in 100% van de gevallen.
je suggereert dat ik dat nog niet wist, waar baseer je dat op?

Lisa29

Ongelezen bericht door Lisa29 »

kuklos schreef:
05 dec 2021 10:00
Jose2501 schreef:
Prof dr. Geert van den Bossche ......
Deze man is professor waarin? Leuk hoor dat de man professor is, maar dat zegt niet zoveel. Wat is zijn vakgebied en expertisegebied?
Jose2501 schreef:
En zeg nou niet dat dit Facebook fakenieuws is of wappies die dit zeggen want hier is te zien en lezen dat het een ernstige waarschuwing is.
..............
Ik heb de link maar weggehaald want verwijst naar watch home.
En toch heb je blijkbaar geen link naar een serieus medium?
En is er blijkbaar ook geen massale steun vanuit de medische wereld voor die uitspraak.
Ik heb het even opgezocht, de man heeft een PhD in virologie. Hij heeft bij verschillende vaccin bedrijven gewerkt.
Echter zie ik ook dat hij zegt dat meer vaccinatie leidt tot minder doden. Dat lijkt in tegenspraak met wat Jose zegt. Ik ben niet vakkundig/helder genoeg om het precies te snappen. Wel interessant dat de 3e persoon van de website bachelors heeft in complementaire, alternatieve geneeskunde...

Erthanax

Ongelezen bericht door Erthanax »

Voor wie het interesseert hier nog een factcheck (in het Nederlands) van uitspraken van Vanden Bossche en hier nog een (in het Engels).
Beide voorzien van duidelijke argumenten en controleerbare bronnen; dat is wat anders dan "een mening" ventileren.

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Even voor de helderheid: de term "complementaire geneeskunde" is moeilijke taal voor kwakzalverij.

Lisa29

Ongelezen bericht door Lisa29 »

Mijn excuses, ik had niet gezien dat er al meerdere berichten geplaatst waren.
@Bob bedankt, nou heb ik de hele dag het beeld voor me van een mondkapje-neussnuiter😂😂
Dank dat je mijn bedoeling snapt van complementaire geneeskunde=kwakzalverij 😇

moederslink

Ongelezen bericht door moederslink »

We zitten in het griepseizoen, mogelijk zijn er veel uitgestelde behandelingen geweest met fatale gevolgen, veel ouderen zijn binnen blijven zitten m.a.g minder weerstand gekregen etc etc.
Daarbij opgeteld: we hebben hier relatief veel ouderen in de samenleving, die nu , gezien hun leeftijd, komen te overlijden.

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 »

@jose2501

U schrijft:

Misschien wel beschermd tegen ernstig ziek worden door corona maar gaan ze nu dood aan een onschuldig griepvirus misschien

Het griepvirus is nooit “onschuldig” geweest. Er gaan jaarlijks zo’n 2.000 mensen aan dood.

Nu met corona minder, want de maatregelen beschermen ook tegen griep. Mondkapje, handenwassen, 1,5 meter afstand enz.

kuklos

@Jose2501, waarom kom jij alleen maar met de bangmakerij van de man, maar niet met de kritiek op zijn bangmakerij?

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Voor wappies zijn feiten een bedreiging. Het verstoort hun feitenvrije redeneren.

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Nu ben ik geen fan van Halsema, maar dat ze aangeeft dat er een nationale denktank moet komen die over de langere termijn gaat denken, daar geef ik haar gelijk in. Meteen betekent dat wel een zwaktebod voor de politiek, want dat geeft wel aan dat ze er eigenlijk niet echt mee bezig zijn geweest.

Overigens vertelde mijn zusje dat (bij haar in het ziekenhuis en bij haar op de universiteit, toch wel 1 van de grotere voorlopers als het gaat om zulke onderzoeken in Nederland) momenteel de verwachting is dat Omikron een variant is die veel minder op de longen slaat en veel meer een keelvirus is, die wel veel besmettelijker, maar die dus minder druk op de zorg met zich mee gaat brengen. Laten we hopen dat ze het daar goed gezien hebben.

reggie2

Ongelezen bericht door reggie2 »

Nijogeth schreef:
05 dec 2021 14:25
Nu ben ik geen fan van Halsema, maar dat ze aangeeft dat er een nationale denktank moet komen die over de langere termijn gaat denken, daar geef ik haar gelijk in. Meteen betekent dat wel een zwaktebod voor de politiek, want dat geeft wel aan dat ze er eigenlijk niet echt mee bezig zijn geweest.

Overigens vertelde mijn zusje dat (bij haar in het ziekenhuis en bij haar op de universiteit, toch wel 1 van de grotere voorlopers als het gaat om zulke onderzoeken in Nederland) momenteel de verwachting is dat Omikron een variant is die veel minder op de longen slaat en veel meer een keelvirus is, die wel veel besmettelijker, maar die dus minder druk op de zorg met zich mee gaat brengen. Laten we hopen dat ze het daar goed gezien hebben.
De druk op de zorg is al bizar hoog, er zijn mensen met kanker, hartziekten die niet geholpen worden, dat is echt te gek .... van alle afdelingen helpen ze nu op de IC.

scharrelschipper

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

kuklos schreef:
05 dec 2021 12:34
@Jose2501, waarom kom jij alleen maar met de bangmakerij van de man, maar niet met de kritiek op zijn bangmakerij?
Dat is niet nodig,dat doe ij wel toch?

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth »

reggie2 schreef:
05 dec 2021 14:46
De druk op de zorg is al bizar hoog, er zijn mensen met kanker, hartziekten die niet geholpen worden, dat is echt te gek .... van alle afdelingen helpen ze nu op de IC.
Dat is ook zo. Maar de huidige variant zorgt hoogstwaarschijnlijk voor meer druk op de zorg dan de nieuwe. Als die nieuwe de overhand krijgt zou dat dus een positief gevolg zijn.

Overigens is het natuurlijk al altijd zo dat er niet alleen IC verpleegkundigen op de IC afdelingen werken.

reggie2

Ongelezen bericht door reggie2 »

Nijogeth schreef:
05 dec 2021 15:19

Overigens is het natuurlijk al altijd zo dat er niet alleen IC verpleegkundigen op de IC afdelingen werken.

Jij weet best wel dat ik bedoel van een andere afdeling, dat is zijn werk namelijk niet.

Maar we moeten maar afwachten er zullen wel meer varianten komen.

scharrelschipper

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Bob Schurkjens schreef:
05 dec 2021 11:55
Even voor de helderheid: de term "complementaire geneeskunde" is moeilijke taal voor kwakzalverij.
Dat is wel heel kort door de bocht.
Kwakzalverij deugd natuurlijk niet en is gevaarlijk.
Maar voortschrijdend inzicht kan ons wat leren,ik geef een voorbeeld.
Nog niet zo heel lang geleden viel een "kraker"ook onder kwakzalverij,nu beoefend zo iemand osteopathie en is het gewoon een erkende behandel methode.
Voor ik dat ontdekte ben ik bij diverse "peuten" geweest ,met nul resultaat.
Zo simpel ligt het dus niet.

moederslink

Ongelezen bericht door moederslink »

Komende week wéér een uitvaart😪.
Met aanpassingen en beperkingen.
Erg verdrietig zo allemaal.
Heb sinds een paar dagen wat klachten en heb vandaag zo.n zelftest gedaan.
De 1e mislukte, maar de 2e ging goed.
Zover het klopt___ géén Corona, dus kan ik met een gerust hart nd uitvaart gaan.
Voor de zekerheid toch even gekeken naar de GGD teststraat hier en ik kon zowaar al morgenmiddag terecht. Ik hou het nu vooralsnog op verkoudheid.

Gesloten