Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

Nijogeth schreef:
18 dec 2021 02:23
De Engelse maatregelen kun je in je eigen post lezen. Ze hebben de maatregelen verzwaard, als in:
Nachtclubs en plekken met veel mensen moeten nu met het 3G systeem werken, er zijn verder geen beperkingen. Mondkapjes moeten op in het OV en in winkels. En ze worden weer verzocht zoveel mogelijk thuis te blijven.

Ja, geef mij die maatregelen maar.

En wil je aub stoppen met het woordje illegaal te gebruiken voor feesten die binnen de maatregelen vallen en waar zelfs de gemeente van heeft gezegd dat het mag? Je valt namelijk een beetje in herhaling daarover, zonder echt wat toe te voegen.
Houdt er maar rekening mee dat ze in de UK volgend week in blinde paniek van alles moeten gaan doen omdat het daar echt compleet uit de hand loopt. Het feit dat er nu nog geen extremere maatregelen zijn genomen is puur omdat BoJo probeert zijn carrière te redden. En na de compleet mislukte by-election afgelopen donderdag in North-Shropshire, waar de tories met de grond gelijk zijn gemaakt, wordt zijn positie nog moeilijker. Tegelijkertijd stort de Britse economie als gevolg van de brexit ook nog eens in. Ze proberen daar nu het ene met het andere te verdoezelen.

PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

Jose2501 schreef:
17 dec 2021 19:18

Of het meevalt met de Omicron variant weet niemand. Hoewel eerste onderzoeken lijken aan te tonen dat Omicron niet meer dan een griep te veroorzaken met weinig ernstige klachten. Ook de WHO adviseert eerst wereldwijd de eerste vaccinaties te geven. En de boosterprik niet.
Een covid virus veroorzaakt geen griep. Dat is een totaal ander virus. Waarom blijven wappies die virussen toch nog steeds door elkaar halen? Is dat bewust of zijn wappies gewoon ongelofelijk dom?

Onkruid71
Berichten: 3019
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

PeterPeters1966 schreef:
18 dec 2021 10:28
Jose2501 schreef:
17 dec 2021 19:18

Of het meevalt met de Omicron variant weet niemand. Hoewel eerste onderzoeken lijken aan te tonen dat Omicron niet meer dan een griep te veroorzaken met weinig ernstige klachten. Ook de WHO adviseert eerst wereldwijd de eerste vaccinaties te geven. En de boosterprik niet.
Een covid virus veroorzaakt geen griep. Dat is een totaal ander virus. Waarom blijven wappies die virussen toch nog steeds door elkaar halen? Is dat bewust of zijn wappies gewoon ongelofelijk dom?
Ik denk dat er bedoelt wordt de symptomen van een griep.

Lowieze
Berichten: 6876
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Lowieze »

Jose2501 schreef:
18 dec 2021 10:38
(….)

Misschien dan toch maar hopen op natuurlijke immuniteit? Die blijft in ieder geval langer dan immuniteit verkregen door vaccins blijkt uit deze studie. Minimaal 13 maanden immuniteit door natuurlijke immuniteit: bron: https://www.nejm.org/doi/full/10.1056/NEJMc20110300
Prima link weer Jose
“The requested item is not currently available on this site.”

Nijogeth
Berichten: 10550
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Nijogeth »

16again schreef:
18 dec 2021 09:39
Nijogeth schreef:
18 dec 2021 02:23
En wil je aub stoppen met het woordje illegaal te gebruiken voor feesten die binnen de maatregelen vallen en waar zelfs de gemeente van heeft gezegd dat het mag?
Waarom is dat dan niet illegaal?
-Ontvang thuis niet meer dan 4 personen per dag (met uitzondering van kinderen tot 13 jaar).
-Algemene sluitingstijden tussen 17:00 en 05:00 uur voor niet-essentiële dienstverlening, zoals zaalverhuur en horeca

Je bent wel in goed gezelschap: Koningshuis dacht er ook zo over bij verjaarsfeest Amalia
Er is geen regel dat je niet meer dan 4 personen per dag op bezoek mag hebben. Dat is nog altijd een advies en het enige wat men eraan kan doen is opbreken vanwege overlast (zoals dat voor de coronacrisis ook al gold). Aangezien er niemand in de omtrek van de stal woont, is er geen overlast te verzinnen.

Je tweede punt is nutteloos, aangezien we geen horeca zijn, geen drank verkopen en ook geen huur betalen. We rekenen een vast tarief voor mensen die willen komen (dat mag je dus schijnbaar ook doen als je thuis een feestje geeft, om de onkosten te dekken), dat geld stroomt naar de horeca voor de inkoop en hetgeen overblijft gaat naar het goede doel. Het is dus ook geen inkomen en dat laatste was zelfs het idee van de gemeente, ons plan was namelijk om voor het einde de laatste paar keer gratis te maken als er geld over zou blijven.

Zoals ik al eerder zei was de gemeente er niet blij mee, maar hebben ze duidelijk aangegeven dat het binnen de gestelde regels blijft en er dus niets tegen te doen is. Het scheelt dat we open kaart spelen naar de gemeente, dat geeft rust. Hadden we de gemeente er buiten gelaten, dan hadden we mogelijk ergens problemen gekregen met de politie die het allemaal niet begreep.

Nijogeth
Berichten: 10550
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Volgens mij is de reactie van Lady weggehaald, waarop ik die opmerking maakte. Ik weet niet of die gemeld is of niet, maar dat is ook weer een beetje overdreven, lijkt me.

16again
Berichten: 16401
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door 16again »

Nijogeth schreef:
18 dec 2021 11:11
Er is geen regel dat je niet meer dan 4 personen per dag op bezoek mag hebben. Dat is nog altijd een advies
Formeel is het daarmee idd niet illegaal.
Maar dat soort adviezen aan je laars lappen, wordt zelfs het koningshuis kwalijk genomen.

Lady1234
Berichten: 27378
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Nijogeth schreef:
18 dec 2021 11:14
Volgens mij is de reactie van Lady weggehaald, waarop ik die opmerking maakte. Ik weet niet of die gemeld is of niet, maar dat is ook weer een beetje overdreven, lijkt me.
Ik weet niet welke reactie van mij weggehaald is. Maar dat doet er verder niet toe.

U organiseerde een evenement met betaalde gasten in een horeca setting.
Op een tijdstip dat dat verboden is. Dus gewoon een illegaal feest.

Of de winst daarvan naar een goed doel gaat, is helemaal niet relevant.

Dit was geen huiselijk feestje waar per abuis teveel gasten op af kwamen.

Nijogeth
Berichten: 10550
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ja, wij en de gemeente zijn het daar niet mee eens. En vooral de gemeente zal het beter weten dan de meesten hier.

Het is namelijk geen horeca setting, dan is elk thuisfeest in een schuur met een zelfgebouwde bar er eentje. Dat mensen betalen voor gemaakte onkosten, dat mag volgens de gemeente en onder de 250 personen is het geen evenement en is er geen vergunning nodig. Het is ook geen vrije inloop, we werken met een gastenlijst (al is het niet moeilijk erop te komen).

Als je nu zou stellen dat het niet gewenst is, daar kan ik een heel stuk in mee. Dat snappen we ook, net zoals wij vinden dat de huidige verregaande maatregelen voor ons niet gewenst zijn. Vandaar dat we besloten wat wel mogelijk was binnen deze maatregelen en de regels van de gemeente.

En dat is een schuurfeest met minder dan 250 gasten waarbij er geen overlast voor omwonenden wordt veroorzaakt. Het mag en het kan, of het gewenst is, daar kun je over twisten.

Overigens doelde ik op jouw reactie op de vorige pagina, die tussen Jablan zijn post en die van mij stond. Mijn reactie lijkt nu eigenlijk op het luchtledige te slaan, doordat die is verwijderd.

Lady1234
Berichten: 27378
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Als u, en de gemeente gelijk zouden hebben, kan elke horecaondernemer zijn zaak ‘s avonds open houden en de namen van de (stam)gasten op een lijst zetten zodat ze, weliswaar betalend, op dat “feestje” kunnen komen.

Onkruid71
Berichten: 3019
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Oei, dit is best wel slecht nieuws. Ik hoop dat ze er snel iets tegen vinden dan, en leren van wat er al bekend is. https://inews.co.uk/news/science/omicro ... en-1352183

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door reggie2 »

Nijogeth schreef:
18 dec 2021 12:47
Ja, wij en de gemeente zijn het daar niet mee eens. En vooral de gemeente zal het beter weten dan de meesten hier.

Het is namelijk geen horeca setting, dan is elk thuisfeest in een schuur met een zelfgebouwde bar er eentje. Dat mensen betalen voor gemaakte onkosten, dat mag volgens de gemeente en onder de 250 personen is het geen evenement en is er geen vergunning nodig. Het is ook geen vrije inloop, we werken met een gastenlijst (al is het niet moeilijk erop te komen).

Als je nu zou stellen dat het niet gewenst is, daar kan ik een heel stuk in mee. Dat snappen we ook, net zoals wij vinden dat de huidige verregaande maatregelen voor ons niet gewenst zijn. Vandaar dat we besloten wat wel mogelijk was binnen deze maatregelen en de regels van de gemeente.

En dat is een schuurfeest met minder dan 250 gasten waarbij er geen overlast voor omwonenden wordt veroorzaakt. Het mag en het kan, of het gewenst is, daar kun je over twisten.

Overigens doelde ik op jouw reactie op de vorige pagina, die tussen Jablan zijn post en die van mij stond. Mijn reactie lijkt nu eigenlijk op het luchtledige te slaan, doordat die is verwijderd.
Niet om het een of ander hoor, maar jij komt zo onvolwassen over met dit soort reacties.....lijkt wel of je 16 bent.

Gedraag je net zoals anderen dat moeten in een lockdown, dan mag je geen feestjes met veel mensen geven.

Niemand vindt een lockdown leuk, we moeten het er mee doen, het is niet anders.

kuklos
Berichten: 10132
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door kuklos »

Jose2501 schreef:
18 dec 2021 10:43
PeterPeters1966 schreef:
18 dec 2021 10:28
Jose2501 schreef:
17 dec 2021 19:18

Of het meevalt met de Omicron variant weet niemand. Hoewel eerste onderzoeken lijken aan te tonen dat Omicron niet meer dan een griep te veroorzaken met weinig ernstige klachten. Ook de WHO adviseert eerst wereldwijd de eerste vaccinaties te geven. En de boosterprik niet.
Een covid virus veroorzaakt geen griep. Dat is een totaal ander virus.
Het Omicron lijkt vooral klachten te veroorzaken die vergelijkbaar zijn met een verkoudheidsvirus en een milde griep kun je overal lezen.
Alleen, dat schreef jij niet. Jij schreef dat het een griep veroorzaakt. Dat is iets compleet anders dan "de symptomen zijn vergelijkbaar met de griep".

Jablan
Berichten: 6200
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Jablan »

PeterPeters1966 schreef:
18 dec 2021 10:28
Een covid virus veroorzaakt geen griep. Dat is een totaal ander virus. Waarom blijven wappies die virussen toch nog steeds door elkaar halen? Is dat bewust of zijn wappies gewoon ongelofelijk dom?
Veel mensen noemen het zo, omdat ze nog geen Covid19 zelf of in hun directe omgeving hebben meegemaakt. Pas als de verhalen komen over 5 dagen doodziek zijn en erger, dan verdwijnt de vergelijking met griep.
Onkruid71 schreef:
18 dec 2021 13:00
Oei, dit is best wel slecht nieuws. Ik hoop dat ze er snel iets tegen vinden dan, en leren van wat er al bekend is. https://inews.co.uk/news/science/omicro ... en-1352183
Ergens verbaast mij het niet, long covid bij kinderen past in de overige berichten over Omikron tot nu toe.

16again
Berichten: 16401
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door 16again »

Jablan schreef:
18 dec 2021 15:15
PeterPeters1966 schreef:
18 dec 2021 10:28
Een covid virus veroorzaakt geen griep. Dat is een totaal ander virus. Waarom blijven wappies die virussen toch nog steeds door elkaar halen? Is dat bewust of zijn wappies gewoon ongelofelijk dom?
Veel mensen noemen het zo, omdat ze nog geen Covid19 zelf of in hun directe omgeving hebben meegemaakt. Pas als de verhalen komen over 5 dagen doodziek zijn en erger, dan verdwijnt de vergelijking met griep.
Het lijkt er weldegelijk op dat omikron vaak redelijk mild verloopt, en dan is de vergelijking met griep al snel gemaakt
https://www.ad.nl/binnenland/waarom-zij ... ~a48fa5f7/

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Wel interessant om te zien dat veel mensen vlak voor de aanstaande lockdown nog snel even corona gaan happen in de stad. Overal lange rijen. Drukke winkels. Volle parkeergarages. Wanneer zien we dat terug als besmettingspiek?

Lady1234
Berichten: 27378
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Bob Schurkjens schreef:
18 dec 2021 18:23
Wel interessant om te zien dat veel mensen vlak voor de aanstaande lockdown nog snel even corona gaan happen in de stad. Overal lange rijen. Drukke winkels. Volle parkeergarages. Wanneer zien we dat terug als besmettingspiek?
Met de kerst.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door reggie2 »

Bob Schurkjens schreef:
18 dec 2021 18:23
Wel interessant om te zien dat veel mensen vlak voor de aanstaande lockdown nog snel even corona gaan happen in de stad. Overal lange rijen. Drukke winkels. Volle parkeergarages. Wanneer zien we dat terug als besmettingspiek?

Tja en volgende week klagen ze weer dat er te veel mensen in de natuur zijn.......een mens moet wat .
Je kan niet de hele dag in je huis verblijven.

Jablan
Berichten: 6200
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Jablan »

Lady1234 schreef:
18 dec 2021 18:26
Bob Schurkjens schreef:
18 dec 2021 18:23
Wanneer zien we dat terug als besmettingspiek?
Met de kerst.
En anders uiterlijk met Oudjaar.

Lockdown
'Ik had het al geschreven' :roll:
Jablan schreef:
22 nov 2021 15:02
Als je de ruimte en apparaten hebt, deze week de kerstinkopen doen.
Alweer 27 dagen geleden.

En hoe wil iedereen deze periode doorkomen?

scharrelschipper
Berichten: 1880
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Jablan schreef:
18 dec 2021 18:41
Lady1234 schreef:
18 dec 2021 18:26
Bob Schurkjens schreef:
18 dec 2021 18:23
Wanneer zien we dat terug als besmettingspiek?
Met de kerst.
En anders uiterlijk met Oudjaar.

Lockdown
'Ik had het al geschreven' :roll:
Jablan schreef:
22 nov 2021 15:02
Als je de ruimte en apparaten hebt, deze week de kerstinkopen doen.
Alweer 27 dagen geleden.

En hoe wil iedereen deze periode doorkomen?
Gewoon,doorgaan met leven en werken.

Gesloten