Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

scharrelschipper
Berichten: 1880
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

En wat mij betreft ook wat minder doemdenken,dat helpt niet,in tegendeel,het verhoogt het stress gehalte en dat is slecht voor de gezondheid toch?

Lowieze
Berichten: 6876
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Lowieze »

Ik vind het wel ontzettend sneu voor de horeca.

scharrelschipper
Berichten: 1880
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Lowieze schreef:
18 dec 2021 18:54
Ik vind het wel ontzettend sneu voor de horeca.
Mee eens. je zal maar een kroeg of retaurantje hebben.
Gelukkig zit ik in het vervoer van o.a. grondstoffen voor bier.
Hoewel,als alle kroegen enz. dicht zijn heeft men ook minder gerst nodig om bier te maken.
komt wel goed wat mij betreft, er zijn veel ergere dingen zoals de gezondheid.

Nijogeth
Berichten: 10550
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Dat OMT mogen ze opdoeken. Wat mij betreft. Die snappen er niets van en zijn de we kwijt.

angel1978
Berichten: 11256
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door angel1978 »

Zo lang iemand dat zegt die feestjes geeft voor 200 man die weliswaar ongewenst zijn, maar ja niet illegaal..
Dan doe mij maar het OMT

Nijogeth
Berichten: 10550
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Tja, ik ben gewoon klaar met mensen die feiten negeren en maar doen wat ze willen en dat het hele land op leggen. Zeker terwijl ze aangeven dat ze niet weten wat ze nu precies aan het doen zijn (het kan ook mee vallen)

angel1978
Berichten: 11256
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door angel1978 »

Ik ben dan weer klaar met mensen die maar doen wat ze willen zonder dat ze weten wat ze nu precies aan het doen zijn.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door reggie2 »

Nijogeth schreef:
18 dec 2021 19:08
Dat OMT mogen ze opdoeken. Wat mij betreft. Die snappen er niets van en zijn de we kwijt.
Want??? Jij weet het beter,?

Lady1234
Berichten: 27378
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Eerst wordt er gejammerd dat de overheid niet tijdig en genoeg ingrijpt, en nu zal dat gejammer wel opstijgen dat ze bij voorbaat strengere maatregelen nemen.

Triest voor ondernemers die het treft, maar het is niet anders.

witte angora
Berichten: 31993
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door witte angora »

Lady1234 schreef:
18 dec 2021 18:26
Bob Schurkjens schreef:
18 dec 2021 18:23
Wel interessant om te zien dat veel mensen vlak voor de aanstaande lockdown nog snel even corona gaan happen in de stad. Overal lange rijen. Drukke winkels. Volle parkeergarages. Wanneer zien we dat terug als besmettingspiek?
Met de kerst.
O ja, dat zijn toch de dagen dat mensen tot 4 kunnen tellen, en daarboven zijn ze de tel even kwijt? :wink:

Nijogeth
Berichten: 10550
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Niks is erger dan ieder jaar net voor kerst je moeder jankend aan de telefoon krijgen. Dankjewel meneer Rutte, idioot.

PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

Nijogeth schreef:
18 dec 2021 19:50
Niks is erger dan ieder jaar net voor kerst je moeder jankend aan de telefoon krijgen. Dankjewel meneer Rutte, idioot.
Natuurlijk doet Rutte dat alleen maar om je moeder aan het janken te krijgen. Als er iemand een idioot is, is dat niet Rutte maar eerder jij.

Maar goed, jij zult wel een veel beter beleid kunnen bedenken. Er zijn volgens mij nog ministersposten beschikbaar. Bel Mark morgen even om jouw superieure talenten in te zetten voor het land en voor een veel beter beleid. Maar waarschijnlijk ben zo iemand die altijd weet wat anderen verkeerd doen maar zelf helemaal niks kan.

Lady1234
Berichten: 27378
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Nijogeth schreef:
18 dec 2021 19:50
Niks is erger dan ieder jaar net voor kerst je moeder jankend aan de telefoon krijgen. Dankjewel meneer Rutte, idioot.
Maar u mag gewoon uw moeder bezoeken en zij mag ook bij u komen, dat mag trouwens ook op andere dagen dan kerst.

Dus ik zie geen reden om te janken.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door moederslink »

Ik zit er niet mee, blijf al voornamelijk thuis .

Zolang zovelen nog niet eens de basisregels volgen , moet er wel worden ingegrepen.
Ik zie en lees en hoor het overal :
-geen mondkapje of op de kin bungelend
-geen afstand houden
-geen winkelwagen desinfecteren
-veel te veel reis- vliegbewegingen
-teveel bezoekers
Etc etc.

Als men zich nu eens écht serieus aan de regels houdt, komen we misschien nog eens ergens.
Reken maar op nóg een jaar gedonder , vóór we er doorheen zijn.

Maar het is géén oorlog hè?!
Laatst gewijzigd door moederslink op 18 dec 2021 20:05, 1 keer totaal gewijzigd.

PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

Lady1234 schreef:
18 dec 2021 19:22
Eerst wordt er gejammerd dat de overheid niet tijdig en genoeg ingrijpt, en nu zal dat gejammer wel opstijgen dat ze bij voorbaat strengere maatregelen nemen.
Precies dat. Je zou als MP ondertussen toch gewoon een middelvinger naar zo'n zeikvolk opsteken en lekker iets leuks gaan doen. Wat je ook doet, het is nooit goed.

En wat ook altijd zo leuk is: iedereen, ongeacht het land, vindt dat de eigen regering er een zooitje van maakt en dat het elders allemaal beter is. Mijn Duitse collega's vinden dat hun regering het het slechts doet, mijn Belgische collega's vinden hetzelfde over hun regering, en mijn Scandinavische collega's hebben ook geen goed woord over voor hun beleid (waar wij dan altijd weer van vinden dat het zo "geweldig" is.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door reggie2 »

moederslink schreef:
18 dec 2021 20:04


Als men zich nu eens écht serieus aan de regels houdt, komen we misschien nog eens ergens.
Reken maar op nóg een jaar gedonder , vóór we er doorheen zijn.

Ga naar de supermarkt, ze houden zich totaal niet aan de regels.

Hopelijk niet nog een jaar.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

De supermarkt. Dat wordt hét uitje van 2022.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door reggie2 »

Zwartkijker.

Lowieze
Berichten: 6876
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Lowieze »

Nijogeth schreef:
18 dec 2021 19:15
Tja, ik ben gewoon klaar met mensen die feiten negeren en maar doen wat ze willen en dat het hele land op leggen. Zeker terwijl ze aangeven dat ze niet weten wat ze nu precies aan het doen zijn (het kan ook mee vallen)
Zoek een land uit om te wonen waar u beter af bent.

witte angora
Berichten: 31993
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door witte angora »

Net even gekeken. De fysiotherapie blijft wél open. Ben er blij mee, want daar train ik dus 2 x per week een half uur met begeleiding. Werkt aanzienlijk beter dan de sportschool, want daar wordt enkel verteld hoe de apparaten werken en zoek het zelf maar uit.

Zwemlessen gaan wel door, denk dat het wel verstandig is dat kinderen gewoon les blijven krijgen. Maar gewoon baantjeszwemmen zal er voorlopig niet in zitten. Naja, het is niet anders. De bibliotheken blijven ook open als ik het goed begrijp? Prima, kan ik daar nog steeds mijn krantje lezen.

Morgen eens gaan zien wat we dan gaan doen, geen idee nog eigenlijk. Maar eigenlijk denk ik dat ik het allemaal niet zo erg vindt. Het zal weer lekker rustig worden op straat. Enkel, inderdaad, de supermarkt, dat wordt weer een uitje voor een aantal mensen. Dat wordt net als vorig jaar: doelloos een eind voor zich uit staren en hopeloos in de weg staan. Omi-Kron zal er blij mee zijn.

Gesloten