Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

scharrelschipper
Berichten: 1880
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

PeterPeters1966 schreef:
18 dec 2021 20:04
Lady1234 schreef:
18 dec 2021 19:22
Eerst wordt er gejammerd dat de overheid niet tijdig en genoeg ingrijpt, en nu zal dat gejammer wel opstijgen dat ze bij voorbaat strengere maatregelen nemen.
Precies dat. Je zou als MP ondertussen toch gewoon een middelvinger naar zo'n zeikvolk opsteken en lekker iets leuks gaan doen. Wat je ook doet, het is nooit goed.

En wat ook altijd zo leuk is: iedereen, ongeacht het land, vindt dat de eigen regering er een zooitje van maakt en dat het elders allemaal beter is. Mijn Duitse collega's vinden dat hun regering het het slechts doet, mijn Belgische collega's vinden hetzelfde over hun regering, en mijn Scandinavische collega's hebben ook geen goed woord over voor hun beleid (waar wij dan altijd weer van vinden dat het zo "geweldig" is.
Wat betreft Rutte en co zou het inderdaad niet verkeerd zijn als die iets leuks voor zichzelf zouden gaan doen.( mijn mening alleen maar hoor).
Maar helaas....

Lady1234
Berichten: 27378
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Lady1234 »

@witte angora

Dat wordt net als vorig jaar: doelloos een eind voor zich uit staren en hopeloos in de weg staan. Omi-Kron zal er blij mee zijn.



Dat gaat u dus doen?

Cro
Berichten: 2146
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Cro »

Nijogeth schreef:
18 dec 2021 19:15
Tja, ik ben gewoon klaar met mensen die feiten negeren en maar doen wat ze willen en dat het hele land op leggen. Zeker terwijl ze aangeven dat ze niet weten wat ze nu precies aan het doen zijn (het kan ook mee vallen)
Als ze niet ingrijpen krijg je weer het geklaag dat er niet hard genoeg ingegrepen is. Juist als je de gevolgen niet exact weet kan je beter zwaarder aanzetten, dan kan het meevallen, dat is beter dan achteraf gezien niet hard genoeg ingrijpen.

Het is hier nooit goed, doen ze niets hoor je het geklaag dat ze te weinig doen en niet streng genoeg zijn, doen ze wel wat, is er weer het geklaag dat ze te streng zijn.
Nijogeth schreef:
18 dec 2021 19:50
Niks is erger dan ieder jaar net voor kerst je moeder jankend aan de telefoon krijgen. Dankjewel meneer Rutte, idioot.
Met die laatste zin diskwalificeer je jezelf toch best wel. Alsof Rutte dit doet om jou persoonlijk, of de rest van Nederland een hak te zetten.

Jablan
Berichten: 6200
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Jablan »

Lady1234 schreef:
18 dec 2021 20:02
Nijogeth schreef:
18 dec 2021 19:50
Niks is erger dan ieder jaar net voor kerst je moeder jankend aan de telefoon krijgen. Dankjewel meneer Rutte, idioot.
Maar u mag gewoon uw moeder bezoeken en zij mag ook bij u komen, dat mag trouwens ook op andere dagen dan kerst.

Dus ik zie geen reden om te janken.
Stop.
Zijn ouders hebben een winkel en moeten (weer) verplicht dicht. Beetje medeleven in plaats van neerbuigend commentaar is hier op zijn plek.

(En nee, dit is niet tegen Lady persoonlijk bedoeld, zij had de kortere reactie)
Laatst gewijzigd door Jablan op 18 dec 2021 21:25, 3 keer totaal gewijzigd.

Cro
Berichten: 2146
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Cro »

Jablan schreef:
18 dec 2021 21:11

Zijn ouders hebben een winkel en moeten (weer) verplicht dicht. Beetje medeleven in plaats van neerbuigend commentaar is hier op zijn plek.
Ben ik met je eens, daar mag je best wat medeleven mee hebben, al mag zijn post dan ook wel wat netter.

kuklos
Berichten: 10132
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door kuklos »

Jablan schreef:
18 dec 2021 21:11
Lady1234 schreef:
18 dec 2021 20:02
Nijogeth schreef:
18 dec 2021 19:50
Niks is erger dan ieder jaar net voor kerst je moeder jankend aan de telefoon krijgen. Dankjewel meneer Rutte, idioot.
Maar u mag gewoon uw moeder bezoeken en zij mag ook bij u komen, dat mag trouwens ook op andere dagen dan kerst.

Dus ik zie geen reden om te janken.
Stop.
Zijn ouders hebben een winkel en moeten (weer) verplicht dicht. Beetje medeleven in plaats van neerbuigend commentaar is hier op zijn plek.
Dat zijn moeder een winkel heeft die dicht moet, dat heeft hij nou net niet gezegd. Wil je medeleven krijgen, meld dat soort dingen dan. Wat Lady1234 zegt klopt gewoon, en zij deed dezelfde aanname als ik deed en anderen hier deden/zouden doen. Dus haar reactie is te begrijpen.

Jablan
Berichten: 6200
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Jablan »

En dat is nu net verkeerd, je moet niet gaan invullen en dan een commentaar schrijven. Hou het bij wat er staat en als het niet duidelijk is, vraag dan na.

(Anders doe je zelf wat je een ander verwijt)

witte angora
Berichten: 31993
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door witte angora »

Lady1234 schreef:
18 dec 2021 20:59
@witte angora

Dat wordt net als vorig jaar: doelloos een eind voor zich uit staren en hopeloos in de weg staan. Omi-Kron zal er blij mee zijn.



Dat gaat u dus doen?
Nope. Ik erger me aan degenen die dat doen. Ik wil immers zo snel mogelijk door die winkel heen. Heb geen zin in al dat getreuzel en geteut van mensen die niks beters te doen hebben dan zich te vervelen op een plek die daar niet de gelegenheid voor is.

kuklos
Berichten: 10132
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door kuklos »

Jablan schreef:
18 dec 2021 21:20
En dat is nu net verkeerd, je moet niet gaan invullen en dan een commentaar schrijven. Hou het bij wat er staat en als het niet duidelijk is, vraag dan na.

(Anders doe je zelf wat je een ander verwijt)
Nog beter, zorg dat anderen niet in hoeven te vullen. Een dergelijke opmerking schrijven als Nijogeth schreef, en dan zonder uitleg zorgt ervoor dat mensen in gaan vullen.

Jablan
Berichten: 6200
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Jablan »

kuklos schreef:
18 dec 2021 21:24
Nog beter, zorg dat anderen niet in hoeven te vullen. Een dergelijke opmerking schrijven als Nijogeth schreef, en dan zonder uitleg zorgt ervoor dat mensen in gaan vullen.
Daarvoor heb je de andere oplossing: navragen.

*

Ik heb sterk het gevoel, dat de persconferentie van vandaag een poging was om vertrouwen terug te winnen. Of zie ik het verkeerd?

kuklos
Berichten: 10132
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door kuklos »

Jablan schreef:
18 dec 2021 21:33
kuklos schreef:
18 dec 2021 21:24
Nog beter, zorg dat anderen niet in hoeven te vullen. Een dergelijke opmerking schrijven als Nijogeth schreef, en dan zonder uitleg zorgt ervoor dat mensen in gaan vullen.
Daarvoor heb je de andere oplossing: navragen.
Gezien de hoeveelheid mensen die over de opmerking vielen geldt toch echt: zorg dat mensen niet hoeven te vragen. Dergelijke uitspraken doen en dan verwachten dat mensen gaan vragen watje bedoelt etc., zo werkt het niet.

Nijogeth
Berichten: 10550
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Nijogeth »

kuklos schreef:
18 dec 2021 21:17
Jablan schreef:
18 dec 2021 21:11
Lady1234 schreef:
18 dec 2021 20:02


Maar u mag gewoon uw moeder bezoeken en zij mag ook bij u komen, dat mag trouwens ook op andere dagen dan kerst.

Dus ik zie geen reden om te janken.
Stop.
Zijn ouders hebben een winkel en moeten (weer) verplicht dicht. Beetje medeleven in plaats van neerbuigend commentaar is hier op zijn plek.
Dat zijn moeder een winkel heeft die dicht moet, dat heeft hij nou net niet gezegd. Wil je medeleven krijgen, meld dat soort dingen dan. Wat Lady1234 zegt klopt gewoon, en zij deed dezelfde aanname als ik deed en anderen hier deden/zouden doen. Dus haar reactie is te begrijpen.
De oudere garde hier weet inderdaad dat mijn ouders een schoenenzaak hebben. Ik denk dat Lady dit ook wel weet.

Het is gewoon triest dat er nu winkels dicht gaan, terwijl zij helemaal niets kunnen doen om verspreiding tegen te gaan en er geen fatsoenlijk vangnet is om dat op te vangen. Net als dat het gewoon een dieptriest besluit was om restaurants om 5 uur in de middag dicht te gooien met de smoes dat ze gewoon open konden (terwijl ze toch echt pas na 5u hun klandizie hebben).

En waarom? Omdat er ergens een man bang is dat Omikron anders doet dan tot nu toe overal is vastgesteld.

Lady1234
Berichten: 27378
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ik schreef eerder dit.


Triest voor ondernemers die het treft, maar het is niet anders.

Een kind van mij en ook een aangetrouwd kind zijn ondernemers.

Lady1234
Berichten: 27378
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Lady1234 »

witte angora schreef:
18 dec 2021 21:21
Lady1234 schreef:
18 dec 2021 20:59
@witte angora

Dat wordt net als vorig jaar: doelloos een eind voor zich uit staren en hopeloos in de weg staan. Omi-Kron zal er blij mee zijn.



Dat gaat u dus doen?
Nope. Ik erger me aan degenen die dat doen. Ik wil immers zo snel mogelijk door die winkel heen. Heb geen zin in al dat getreuzel en geteut van mensen die niks beters te doen hebben dan zich te vervelen op een plek die daar niet de gelegenheid voor is.
Maar u hebt alle tijd om een geschikte tijd uit te zoeken om uw boodschappen te doen. Dan hoeft u zich niet te ergeren.

Nijogeth
Berichten: 10550
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Cro schreef:
18 dec 2021 21:17
Jablan schreef:
18 dec 2021 21:11

Zijn ouders hebben een winkel en moeten (weer) verplicht dicht. Beetje medeleven in plaats van neerbuigend commentaar is hier op zijn plek.
Ben ik met je eens, daar mag je best wat medeleven mee hebben, al mag zijn post dan ook wel wat netter.
Ik vond het best netjes voor iemand die net een huilende moeder aan de lijn had. Een moeder die er niets meer van snapt, want de problemen kunnen toch echt niet van hun kant komen, maar ze worden wel gestraft. En ze mogen weer gaan delven in het eigen spaargeld, want de overheid komt ze waarschijnlijk weer niet tegemoet. Dat doet gewoonweg pijn.

Heel eerlijk, nu zit ik thuis, ik zou eigenlijk bij mijn maat in de schuur staan, maar ik ga zo naar mijn moeder toe, maar als ik nu 1 van die bestuurders tegen zou komen op straat (die kans is 0%, aangezien ik aan de andere kant van het land woon), dan zou ik niet voor mezelf instaan. Ik kan er heel slecht tegen dat altijd dezelfde groepen gestraft worden. Waarom konden we niet weer op afspraak gaan werken, zoals in maart? Waarom niet? Dat kan niemand me uitleggen.

Waarom is dit überhaupt nodig? Dat konden ze ook al niet uitleggen. De cijfers hadden ze niet, het was gewoon een onderbuikgevoel waarop ze handelen.

Lady1234
Berichten: 27378
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Lady1234 »

@nijogeth

Geen idee dat uw ouders een schoenenzaak hebben. Heel vervelend voor hen dat ze dicht moeten. Maar volgens mij worden de steunmaatregelen voortgezet. Geeft wellicht wat lucht.

En niemand wordt “gestraft”. Het is blijkbaar niet aan uw verstand te peuteren dat het nodig is.

witte angora
Berichten: 31993
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door witte angora »

Je ouders zijn de enigen niet, Nijo, en ik realiseer me dat je dat ook wel beseft. Vanmiddag was ik in de omgeving van Volendam en Monnickendam. Een aantal winkeliers gesproken. Het was er opvallend rustig op straat en in de winkels. Maar stuk voor stuk zaten ze erg in hun maag met wat nog komen moest, alhoewel ze de bui eigenlijk al zagen hangen. Ze weten geen van allen hoe het nu verder moet.

De kringloop waar ik sinds kort als vrijwilliger werk idem: tijdens de vorige sluiting hadden ze een flinke huurschuld opgebouwd. Die was voor 60% weggewerkt, er stond nog 40% open. En nu? Geen idee. Denk dat we de komende weken flink op gaan ruimen en achterstallig werk bij gaan werken, voor als het onvermijdelijke komt. Want dan heb je echt een hoop werk, mede door een structureel tekort aan vrijwilligers.

16again
Berichten: 16401
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door 16again »

Nijogeth schreef:
18 dec 2021 19:15
Tja, ik ben gewoon klaar met mensen die feiten negeren en maar doen wat ze willen en dat het hele land op leggen. Zeker terwijl ze aangeven dat ze niet weten wat ze nu precies aan het doen zijn (het kan ook mee vallen)
Welke feiten worden genegeerd?

Cro
Berichten: 2146
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Cro »

Nijogeth schreef:
18 dec 2021 21:58
Waarom konden we niet weer op afspraak gaan werken, zoals in maart? Waarom niet? Dat kan niemand me uitleggen.
Dat het niet prettig ik snap ik, maar dit kan toch nog gewoon.
Als ik lees in de maatregelen:
Alle niet-essentiële winkels zijn gesloten. Bestellen, afhalen en retourneren is mogelijk.
Dat lijkt me voor een schoenenzaak wel mogelijkheden te bieden, de meeste schoenenzaken lijken immers tegenwoordig wel een webshop te hebben.

Nijogeth
Berichten: 10550
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Cro schreef:
18 dec 2021 22:15
Nijogeth schreef:
18 dec 2021 21:58
Waarom konden we niet weer op afspraak gaan werken, zoals in maart? Waarom niet? Dat kan niemand me uitleggen.
Dat het niet prettig ik snap ik, maar dit kan toch nog gewoon.
Als ik lees in de maatregelen:
Alle niet-essentiële winkels zijn gesloten. Bestellen, afhalen en retourneren is mogelijk.
Dat lijkt me voor een schoenenzaak wel mogelijkheden te bieden, de meeste schoenenzaken lijken immers tegenwoordig wel een webshop te hebben.
Een paar schoenen moet gepast worden. Via de website is leuk, maar er valt geen droog brood mee te verdienen. Een gemiddeld paar schoenen moet 4 of 5 keer verstuurd worden voor het verkocht wordt.

Gesloten