moederslink schreef: ↑18 dec 2021 23:35
Nijogeth schreef: ↑18 dec 2021 19:50
Niks is erger dan ieder jaar net voor kerst je moeder jankend aan de telefoon krijgen. Dankjewel meneer Rutte, idioot.
Ik vind het rot voor je ouders en ik kan begrijpen dat dat voor jou , als zoon , pijn doet , een huilende moeder.
We zitten met 17 miljoen in dit schuitje en we zullen moeten doorvaren.
Rutte is niet de idioot, ook al ben ik absoluut géén fan van hem.
Ieder land worstelt ermee. Omicron gaat als een gek.
Je kunt het niet verkopen dat miljoenen besmet zullen worden die of niet zijn ingeënt of nog steeds niet de booster hebben gekregen.
Het boosteren had veel eerder moeten gebeuren, dan was er misschien nu niet zo.n harde lock-down nodig geweest.
Zolang er nog zoveel ongevaccineerden en virus ontkenners zijn moet er van hogerhand tóch worden ingegrepen om het tij enigszins te keren en de zorg niet te overbelasten.
Met de moed der wanhoop denk ik...
.
En ja, we hadden beter voorbereid moeten of kunnen zijn , en ja we ( de experts) weten er nog niet alles van en ja het is een struggle voor velen.......en ja, het is een crisis.......!
ieder jaar valt wel mee hoor, is pas 2e keer lockdown met kerst...Hoewel het volgens Pfizer nog tot 2024 kan/zal duren, dus we zijn nog niet op de helft.
Boosteren is denk ik wel sleutelfactor hierin.
En dan nu eerst de risicogroepen, die vnl lijkt te bestaan uit mensen die met AZ en jansen gevaccineerd zijn.
Aangezien ook gebleken is dat ook gevaccineerden gewoon besmettelijk kunnen zijn voor anderen is het wellicht een idee ma deze boostercampagne heel goed te kijken naar vervolg, want wanneer het virus zich ontwikkelt zoals lijkt zou het wijs kunnen zijn het op termijn, zeker wanneer er een vaccin is wat beter werkt/blijft werken vaccineren te beperken toto ouderen en risicogroepen. En misschien eindelijk ook eens de energie te richten op aanpak risicofactoren zoals obesitas en voeding iha.
Overigens snap ik niet dat ongevaccineerden is deze argumentatie voorkomen, alsof daar de oorzaak ligt (de omicron variant is naar het lijkt geimporteerd door gevaccineerden trouwens...). dat riedeltje wat stelselmatig door de overheid werd benut om te sturen op vaccinatiegraad is inmiddels wel achterhaald, de golf van besmettingen nu lijkt toch ook wel voor groot deel via gevaccineerden te zijn en via groepen waar het niet uitgemaakt had (schoolgaande jeugd)