LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Coronavirus - algemeen topic (deel 3)
Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)
Misschien moeten opa en oma ook wel zelf naar hun werk?
ieder jaar valt wel mee hoor, is pas 2e keer lockdown met kerst...Hoewel het volgens Pfizer nog tot 2024 kan/zal duren, dus we zijn nog niet op de helft.moederslink schreef: ↑18 dec 2021 23:35Ik vind het rot voor je ouders en ik kan begrijpen dat dat voor jou , als zoon , pijn doet , een huilende moeder.
We zitten met 17 miljoen in dit schuitje en we zullen moeten doorvaren.
Rutte is niet de idioot, ook al ben ik absoluut géén fan van hem.
Ieder land worstelt ermee. Omicron gaat als een gek.
Je kunt het niet verkopen dat miljoenen besmet zullen worden die of niet zijn ingeënt of nog steeds niet de booster hebben gekregen.
Het boosteren had veel eerder moeten gebeuren, dan was er misschien nu niet zo.n harde lock-down nodig geweest.
Zolang er nog zoveel ongevaccineerden en virus ontkenners zijn moet er van hogerhand tóch worden ingegrepen om het tij enigszins te keren en de zorg niet te overbelasten.
Met de moed der wanhoop denk ik....
En ja, we hadden beter voorbereid moeten of kunnen zijn , en ja we ( de experts) weten er nog niet alles van en ja het is een struggle voor velen.......en ja, het is een crisis.......!
Boosteren is denk ik wel sleutelfactor hierin.
En dan nu eerst de risicogroepen, die vnl lijkt te bestaan uit mensen die met AZ en jansen gevaccineerd zijn.
Aangezien ook gebleken is dat ook gevaccineerden gewoon besmettelijk kunnen zijn voor anderen is het wellicht een idee ma deze boostercampagne heel goed te kijken naar vervolg, want wanneer het virus zich ontwikkelt zoals lijkt zou het wijs kunnen zijn het op termijn, zeker wanneer er een vaccin is wat beter werkt/blijft werken vaccineren te beperken toto ouderen en risicogroepen. En misschien eindelijk ook eens de energie te richten op aanpak risicofactoren zoals obesitas en voeding iha.
Overigens snap ik niet dat ongevaccineerden is deze argumentatie voorkomen, alsof daar de oorzaak ligt (de omicron variant is naar het lijkt geimporteerd door gevaccineerden trouwens...). dat riedeltje wat stelselmatig door de overheid werd benut om te sturen op vaccinatiegraad is inmiddels wel achterhaald, de golf van besmettingen nu lijkt toch ook wel voor groot deel via gevaccineerden te zijn en via groepen waar het niet uitgemaakt had (schoolgaande jeugd)
reggie2
, 16again
en scharrelschipper
vinden dit leuk
Ze moeten toch iemand de schuld geven dus de ongevaccineerden ![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Een dag de winkels dicht en het is al enorm druk overal met wandelaars., wel in de openlucht maar toch....
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Een dag de winkels dicht en het is al enorm druk overal met wandelaars., wel in de openlucht maar toch....
scharrelschipper
vindt dit leuk
-
Zolang ze maar geen ziekenhuisbed bezet houden voor iemand die buiten zijn of haar schuld om heel erg ziek is geworden. Wat mij betreft mag daar best wel een keuzebeleid aan worden gekoppeld voor ziekenhuisopname. Ziek door corona en geen vaccinatie gehad? Neem een paracetamolletje en kijk of het minder wordt. Veel van die lui noemen het immers nog steeds maar een griepje. En ziekenhuisopname is toch zinloos: je wilt toch geen medicijnen van die verfoeide farmaceutische industrie in je lijf?
Nevyn
vindt dit leuk
-
Bob Schurkjens
vindt dit leuk
Ze betalen ook premie, dus ieder mens heeft recht op zorg.....kan je namelijk ook de verslaafden bij alcohol en drugs weigeren.PeterPeters1966 schreef: ↑19 dec 2021 17:29[
Zolang ze maar geen ziekenhuisbed bezet houden voor iemand die buiten zijn of haar schuld om heel erg ziek is geworden. Wat mij betreft mag daar best wel een keuzebeleid aan worden gekoppeld voor ziekenhuisopname. Ziek door corona en geen vaccinatie gehad? Neem een paracetamolletje en kijk of het minder wordt. Veel van die lui noemen het immers nog steeds maar een griepje. En ziekenhuisopname is toch zinloos: je wilt toch geen medicijnen van die verfoeide farmaceutische industrie in je lijf?
-
Z'n volgende reactie wordt waarschijnlijk dat je zelf maar onderzoek moet gaan doen. Dat doen alle wappies als ze het niet meer weten hoe ze zich er uit moeten kletsen.
kuklos
vindt dit leuk
-
Een alcohol- of drugsverslaving is in veel gevallen het gevolg van een niet te voorkomen ziekte. De impact van corona is te beperken door vaccinatie.reggie2 schreef: ↑19 dec 2021 17:34Ze betalen ook premie, dus ieder mens heeft recht op zorg.....kan je namelijk ook de verslaafden bij alcohol en drugs weigeren.PeterPeters1966 schreef: ↑19 dec 2021 17:29[
Alcohol en drugsverslaving is weglopen voor problemen......PeterPeters1966 schreef: ↑19 dec 2021 17:38
Een alcohol- of drugsverslaving is in veel gevallen het gevolg van een niet te voorkomen ziekte. De impact van corona is te beperken door vaccinatie.
Is niet bewezen dat het te beperken is.....over wappies gesproken.... je oordeel heb jij bij je te houden. Als mensen er voor kiezen om geen vaccinatie te nemen, dan heb je dat maar te accepteren.
Een gevaccineerde wappie nog wel...
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Corona lockdown. Daar gaan we dan weer. Maar denk je dat de mensen die naar familie willen zich aan deze regels houden?. Ik denk het niet. Zelfs de koninklijke familie die een voorbeeldfunctie zou moeten hebben kijken niet zo nauw. Moeten we ons dan zo druk maken over wat de regering allemaal wil? Een aantal regels nemen we tòch met een korreltje zout en helpt deze lockdown? Waarschijnlijk weer niet. Zie maar dat je van dit virus afkom. Voorlopig zitten we hier aan vast.
P.s. Ik reageer op geen enkele inzending van wie dan ook. Ik zet hier mijn eigen mening neer en wat een ander vindt daar zit ik niet mee.
P.s. Ik reageer op geen enkele inzending van wie dan ook. Ik zet hier mijn eigen mening neer en wat een ander vindt daar zit ik niet mee.
scharrelschipper
vindt dit leuk
Nee niet als dat ten koste gaat van mensen die door een erge ziekte een operatie mislopen omdat een Wappie zich niet wil laten vaccineren.reggie2 schreef: ↑19 dec 2021 17:56Alcohol en drugsverslaving is weglopen voor problemen......PeterPeters1966 schreef: ↑19 dec 2021 17:38
Een alcohol- of drugsverslaving is in veel gevallen het gevolg van een niet te voorkomen ziekte. De impact van corona is te beperken door vaccinatie.
Is niet bewezen dat het te beperken is.....over wappies gesproken.... je oordeel heb jij bij je te houden. Als mensen er voor kiezen om geen vaccinatie te nemen, dan heb je dat maar te accepteren.
Een gevaccineerde wappie nog wel...slimpie.
Ben nu drie keer gevaccineerd en zit nu voor de derde keer in lock down.
Wat mij betreft en dit is een zeer persoonlijk mening, mogen ze wat mij betreft de vaccinatie weigeraars verplichten
Bob Schurkjens
vindt dit leuk
Is je eigen keus geweest joh....ik ben 2 x gevaccineerd en vind dat mensen zelf de keus moeten maken.
Dat jij nou bang bent kan iemand anders niks aan doen... zou zeggen blijf binnen.
Gelukkig hebben wij er niks over te zeggen of het wel of niet moet.![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Dat jij nou bang bent kan iemand anders niks aan doen... zou zeggen blijf binnen.
Gelukkig hebben wij er niks over te zeggen of het wel of niet moet.
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Daar ging weer zo'n meeuw..Ik reageer op geen enkele inzending van wie dan ook. Ik zet hier mijn eigen mening neer en wat een ander vindt daar zit ik niet mee
kuklos
vindt dit leuk
Gelukkig heb je dan hier ook niets over te zeggen
je oordeel heb jij bij je te houden.
Feit is dat je niet op die vliegtuigen kwam zonder vaccinatie of test.
Wat aantoont dat 1/2/3G toegangssystemen zo lek zijn als een mandje.
-
Heeft u dat wel handsfree zitten tikken?