Jose2501 schreef: ↑27 dec 2021 10:07
@sylvester Meeste studies naar omikron waren van voor 18 december 2021.
Heb je links naar de studies die afgerond waren voor 18 december, want zover ik weet en kan vinden is er nog geen definitieve studie afgerond. Logische ook want omnikron is zeer recent en zoals gebruikelijk gaat het nog vooral rond onder jongeren waardoor je nog geen definitieve conclusies kan trekken uit de resultaten.
RIVM en regering hadden dit toch ook kunnen weten en nog een week langer kunnen wachten misschien.
Het OMT heeft op 24 december jl. een advies uitgebracht (bron:
https://www.rijksoverheid.nl/documenten ... definitief) aan de tweede kamer dit advies is niet anders dan degene die de aanleiding was voor de lock-down.
De gezondheidschade die nu door de nieuwe lockdown is aangericht bij het personeel en eigenaren van niet essentiële bedrijven is naar mijn mening heel groot. Ook al die mensen met andere aandoeningen die gedwongen worden te wachten op een behandeling in het ziekenhuis is catastrofaal.
Maar het wachten op behandeling staat los van de lock-down juist door een lock-down kun je verwachten, dit zal deze week duidelijker worden in de cijfers, dat er meer en meer ruimte komt in de zorg.
Dat het zeer vervelend is voor ondernemers dat erken ik absoluut, maar als omnikron wel voor meer ziekenhuis opnames zou zorgen, wat nog steeds niet geheel is uitgesloten, zou onze zorg zeker in code zwart komen. Door de lock-down neemt de verspreiding van het virus immers af.
Alles moet wijken voor Covid-19. Vandaag geeft Maurice een overzicht van de studies naar Omicron met zijn commentaar / uitleg.
Een van de studies waar Maurice de Hond, opiniepeiler en veroordeeld voor smaad naar verwijst loopt van 1 november tot 19 december, dus pas na 19 december is de conclusie gekomen van het onderzoek. De andere onderzoeken zijn van 22 december. Alle onderzoeken zijn gebaseerd op kleine onderzoeksgroepen. En daarbij stelt hij ook zelf "Hoeveel lager dit risico precies is blijft ook onduidelijk uit de studies."
En ja ik benoem wat Maurice de Hond is omdat ik zijn mening nou niet echt serieus neem. Hij is een ondernemer en opiniepeiler en geen medicus en gezien zijn veroordeling voor smaad, die inmiddels onherroepelijk is, blijkt hij ook wel eens ver naast de waarheid te zitten en beschadigd hier bewust mensen mee.
Zoals dat in veel landen de besmetting met omicron pas werd ontdekt toen mensen waren opgenomen in een ziekenhuis om een andere reden. Zo weinig klachten geeft Omicron dus bij heel veel mensen. Zal dus nog wel verder en sneller verspreid zijn dan officieel wordt berekend en belast dus procentueel de zorg nog minder. Uit Engeland worden cijfers genoemd van 70 procent minder ziekenhuisopnames dan door Delta. En zoals Nijogeth ook opmerkte, hoewel de besmettingscijfers sterk stijgen dalen ook in Engeland de ziekenhuisopnames van coronapatiënten. Lees maar wat Maurice erover schrijft:
https://www.maurice.nl/2021/12/27/meer- ... r-omikron/
Maar dit is allemaal op basis van voorlopige onderzoeken van een kleine groep en bekend geworden na 22 december. Je kunt het kabinet kwalijk nemen dat ze de zorg beschermen om de gezondheidsschade bij een code zwart te voorkomen. Ik heb op basis van alle onderzoeken er ook hoop op dat de lock-down 14 januari weer wordt opgeheven. Hopelijk zijn de ziekenhuis opnames dan ook weer op een acceptabel niveau, want ondanks dat ze zakken liggen de IC's nog steeds overvol.