Coronavirus - algemeen topic (deel 4)
Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)
In Belgie natuurlijk. Dit gaat niet over Nederland.
Kijk eens naar je eigen reactie voordat je iemand anders aanspreekt over op de man spelen:scharrelschipper schreef: ↑28 dec 2021 23:07We zouden toch niet meer op de man/vrouw spelen? daar heb jij dus wat moeite mee zo blijkt.Moneyman schreef: ↑28 dec 2021 22:56Ik vroeg jou niets, ik vroeg José iets. En dat doe ik omdat ik graag háár argumenten hoor waarom dit prachtig is. Ik kan het wel gaan invullen, maar er is al teveel ruis.scharrelschipper schreef: ↑28 dec 2021 22:16
MM,dat valt me van je tegen.
Ik kan me niet voorstellen dat je echt zo dom bent dat je dit niet snapt of ben je nu echt aan het trollen?
Oftewel: houd je aannames en je insinuaties maar gewoon voor je.
Denk niet dat wij " vriendjes" gaan worden
scharrelschipper schreef: ↑28 dec 2021 22:16Ik kan me niet voorstellen dat je echt zo dom bent dat je dit niet snapt of ben je nu echt aan het trollen?
Lady1234
, Erthanax
en Bob Schurkjens
vinden dit leuk
Veegronde, zo aan het einde van de dag. Weer 4 pagina's ... terwijl we tussen de jaren zitten en deze week geen groot virusnieuws is te verwachten wegens de feestdagen overal op de wereld. Oké, Omikron gedraagt zich netjes volgens de voorspelling. Nu dominant in het land. Goede wiskundigen, die modelleurs.
Maar hier krijg je altijd het advies om met een professional erover te spreken, omdat we niet door een scherm heen kunnen kijken en de exacte omstandigheden niet kennen. Heb je de GGD-twijfellijn al eens geprobeerd te bellen?
Deze verklaring voor het ontstaan en overspringen van het virus tussen verschillende zoogdieren vind ik nog steeds lichtjaren aannemelijker dan het laboratorium. Wijzen naar een laboratorium als bron veronderstelt boze opzet, wijzen naar contact tussen mens en dier past veel beter in de natuurlijke evolutie van de Sars-virussen. Daarom heb ik het lab als voorbeeld gebruikt, omdat het een voorbeeld van wantrouwen is, terwijl de andere verklaring eerder baseert op vertrouwen in echte waarnemingen ter plekke.
En eerlijk, de sportscholen in onze omgeving hebben geen fluit aan ventilatie gedaan, dus dat zijn heerlijke verzamelpunten van wolken aerosolen, die lang blijven hangen in die zweetzaaltjes vol vrijwillige martelwerktuigen om de spieren te rekken en strekken, perfecte plekken voor grote uitbraken.
Dan is zo'n winkel met airconditioning een betere plek, ook al rammen de klanten in de supermarkten elkaar op de enkels met de winkelwagens.
Na vele uren hoorcollege per podcast en eindeloze gesprekken in spreekkamers van artsen kan ik er kort over zijn: iedereen kan een Corona-vaccin aan. De enige uitzonderingen zijn mensen met een verzwakt of niet werkend immuunsysteem of bepaalde medicatie, maar zelfs die kunnen gevaccineerd worden, in meerdere rondes en onder medisch toezicht.
Maar hier krijg je altijd het advies om met een professional erover te spreken, omdat we niet door een scherm heen kunnen kijken en de exacte omstandigheden niet kennen. Heb je de GGD-twijfellijn al eens geprobeerd te bellen?
Tussenliggende quote eruit gehaald. Alsjeblieft, op 1 oktober 2021 in deel 3 was de andere theorie in het nieuws. Virus per toerist vanuit Laos naar China gereisd en die toeristen moeten het hebben opgelopen in één van de vele vleermuisgrotten in Laos.
Deze verklaring voor het ontstaan en overspringen van het virus tussen verschillende zoogdieren vind ik nog steeds lichtjaren aannemelijker dan het laboratorium. Wijzen naar een laboratorium als bron veronderstelt boze opzet, wijzen naar contact tussen mens en dier past veel beter in de natuurlijke evolutie van de Sars-virussen. Daarom heb ik het lab als voorbeeld gebruikt, omdat het een voorbeeld van wantrouwen is, terwijl de andere verklaring eerder baseert op vertrouwen in echte waarnemingen ter plekke.
Het gaat ook om het aantal contacten en verblijfsduur, die de kans op besmetting bepalen.joopverhoeven schreef: ↑28 dec 2021 11:18Wat mij echt deed verbazen was het bericht dat ik op Linkedin tegenkwam. We houden de "essentiële winkels" open waaronder bijvoorbeeld de snoepwinkels als een Yamin, maar de sportscholen en andere zaken die allemaal bijdragen aan de persoonlijke gezondheid moeten sluiten?
En eerlijk, de sportscholen in onze omgeving hebben geen fluit aan ventilatie gedaan, dus dat zijn heerlijke verzamelpunten van wolken aerosolen, die lang blijven hangen in die zweetzaaltjes vol vrijwillige martelwerktuigen om de spieren te rekken en strekken, perfecte plekken voor grote uitbraken.
Dan is zo'n winkel met airconditioning een betere plek, ook al rammen de klanten in de supermarkten elkaar op de enkels met de winkelwagens.
Correctie: alsof hij de ...
Dat kwartiertje wachttijd was voor eventuele allergische reacties. Heb je nergens last van gehad bij eerdere rondes, dan kun je gerust weggaan. Ben je flauwgevallen of duizelig geworden, dan is het ook bij deze ronde wel handig om even te blijven zitten.Bob Schurkjens schreef: ↑28 dec 2021 16:51Kennelijk is het afgeschaald van 15 naar 10 minuten. Als een compromis. Er werd gepleit door huisartsen om het helemaal af te schaffen. Maar fijn dat het je is gelukt WA. Toch wel geruststellend om straks het nieuwe jaar mee te beginnen.
Ook op 1 oktober vond ik dat al weinig overtuigend, destijds had ik er ook op gereageerd, met oa dit linkjeJablan schreef: ↑28 dec 2021 23:39Tussenliggende quote eruit gehaald. Alsjeblieft, op 1 oktober 2021 in deel 3 was de andere theorie in het nieuws. Virus per toerist vanuit Laos naar China gereisd en die toeristen moeten het hebben opgelopen in één van de vele vleermuisgrotten in Laos.
https://nos.nl/artikel/2367228-kijken-b ... ontstonden
Wijzen naar een lab houdt natuurlijk niet direct boze opzet in.
Onderzoekers doen nu eenmaal onderzoek, door een menselijke fout kan een onderzoeker zelf besmet raken, en onbewust daarvan loopt hij daarna naar buiten......
@Jablan
Ik heb de twijfellijn niet gebeld, ik neem het risico gewoon niet. En ik twijfel niet. En daarbij GGD heeft veel informatie niet over ME. Dit is wat anders als Het chronisch vermoeidheid syndroom.
Ik heb de twijfellijn niet gebeld, ik neem het risico gewoon niet. En ik twijfel niet. En daarbij GGD heeft veel informatie niet over ME. Dit is wat anders als Het chronisch vermoeidheid syndroom.
@Jablan: “Na vele uren hoorcollege per podcast en eindeloze gesprekken in spreekkamers van artsen kan ik er kort over zijn: iedereen kan een Corona-vaccin aan. De enige uitzonderingen zijn mensen met een verzwakt of niet werkend immuunsysteem of bepaalde medicatie, maar zelfs die kunnen gevaccineerd worden, in meerdere rondes en onder medisch toezicht.”
en
“Dat kwartiertje wachttijd was voor eventuele allergische reacties. Heb je nergens last van gehad bij eerdere rondes, dan kun je gerust weggaan. Ben je flauwgevallen of duizelig geworden, dan is het ook bij deze ronde wel handig om even te blijven zitten.”
U doet het weer hè, op de stoel van een arts gaan zitten. Een leek die adviezen gaat geven, laat dat toch aan de deskundigen over.
en
“Dat kwartiertje wachttijd was voor eventuele allergische reacties. Heb je nergens last van gehad bij eerdere rondes, dan kun je gerust weggaan. Ben je flauwgevallen of duizelig geworden, dan is het ook bij deze ronde wel handig om even te blijven zitten.”
U doet het weer hè, op de stoel van een arts gaan zitten. Een leek die adviezen gaat geven, laat dat toch aan de deskundigen over.
Even een geheugensteuntje, je moet zelf je boostervaccinatie digitaal ophalen voor de CoronaCheck app.
https://coronacheck.nl/nl/faq/2-7-hoe-v ... tiebewijs/
https://coronacheck.nl/nl/faq/2-7-hoe-v ... tiebewijs/
Erthanax
en Bob Schurkjens
vinden dit leuk
Voor de allerlaatste keer - volgende keer wordt het de meldknop - De aangehaalde punten zijn geen adviezen, maar heersende opvattingen. De reactie op Onkruid71 laat je weg.
Als ik jouw smalle, enge opvatting over wat een advies is, zou aanhouden, dan is elke uitspraak door leken over Corona een medisch advies.
Ga op zoek naar informatie hoe zo'n laboratorium in elkaar zit, wat de werkprocessen zijn, welke maatregelen er allemaal worden genomen om het onderzoeksmateriaal niet te vervuilen en binnen te houden. Hint: onderzoekers komen niet fysiek in aanraking met het materiaal.
U schrijft: “ kan ik er kort over zijn: iedereen kan een Corona-vaccin aan.”Jablan schreef: ↑29 dec 2021 07:47Voor de allerlaatste keer - volgende keer wordt het de meldknop - De aangehaalde punten zijn geen adviezen, maar heersende opvattingen. De reactie op Onkruid71 laat je weg.
Als ik jouw smalle, enge opvatting over wat een advies is, zou aanhouden, dan is elke uitspraak door leken over Corona een medisch advies.
Dat woordje “ik” duidt op uw eigen mening, niet op een algemeen advies. En meldt het maar, als u daar behoefte aan hebt, maar geen medische adviezen meer geven.
kuklos
vindt dit leuk
...en in de papieren werkelijkheid was de Titanic unsinkable.Jablan schreef: ↑29 dec 2021 07:53Ga op zoek naar informatie hoe zo'n laboratorium in elkaar zit, wat de werkprocessen zijn, welke maatregelen er allemaal worden genomen om het onderzoeksmateriaal niet te vervuilen en binnen te houden. Hint: onderzoekers komen niet fysiek in aanraking met het materiaal.
-
Nou... we zijn weer een dagje verder. Toch wel behoorlijk last van die prik, althans de plek waar hij er in is gegaan. Hebben meer mensen er last van?
Twee uurtjes voor de prik heb ik nog mijn training bij de fysio gedaan. Met uiteraard spierpijn als gevolg. Volgens de prikster zou dat niet uit moeten maken. Maar is het wel slim om je te laten prikken in een spier die beschadigd is (dat is immers spierpijn als gevolg van trainen)?
Twee uurtjes voor de prik heb ik nog mijn training bij de fysio gedaan. Met uiteraard spierpijn als gevolg. Volgens de prikster zou dat niet uit moeten maken. Maar is het wel slim om je te laten prikken in een spier die beschadigd is (dat is immers spierpijn als gevolg van trainen)?
Volgens mijn fysio kan dit helemaal geen kwaad. Je spieren lopen wel vaker wat schade op en herstellen zichzelf binnen een dag of 2.witte angora schreef: ↑29 dec 2021 09:14Nou... we zijn weer een dagje verder. Toch wel behoorlijk last van die prik, althans de plek waar hij er in is gegaan. Hebben meer mensen er last van?
Edit: hij raadt aan de arm zoveel mogelijk te blijven gebruiken of om oefeningen ermee te doen, juist om te zorgen dat je arm niet stijf wordt.
Dat is een medisch advies, Lowieze
Nu als link, kun je door de vertaalhulp halen. https://www.tagesschau.de/inland/gesell ... e-119.html
Heldere beschrijving van de verschillen tussen de vaccins en meer over Novavax.
Nu als link, kun je door de vertaalhulp halen. https://www.tagesschau.de/inland/gesell ... e-119.html
Dat dacht ik al dat u daarmee zou komen. Ik heb het echter over het advies van een fysio, niet van mezelf.Jablan schreef: ↑29 dec 2021 09:50Dat is een medisch advies, Lowieze
En ik mag aannemen dat mijn fysio een gedegen opleiding heeft gehad en niet zijn informatie uit podcasts e.d. haalt.
Bob Schurkjens
vindt dit leuk
U kunt het melden bij het Lareb, maar lijkt mij persoonlijk niet echt zinvol.witte angora schreef: ↑29 dec 2021 09:14Nou... we zijn weer een dagje verder. Toch wel behoorlijk last van die prik, althans de plek waar hij er in is gegaan. Hebben meer mensen er last van?
Ikzelf had de volgende dag overal pijntjes, maar gaat vanzelf over.
Mijn eerste vaccinatie bestond uit twee prikken met het Pfizer/BioNTech-vaccin. Daarop kreeg ik geen allergische reactie. Het boostervaccin was Moderna. Weet ik dan van tevoren dat ik daar ook geen allergische reactie op krijg? Voor de zekerheid even een klein kwartiertje wachten leek me toch verstandiger; er was ook nog gratis koffie of thee. Ik wil niet het lokale nieuws halen als het slachtoffer van een eenzijdig ongeval.
kuklos
, Lowieze
, moederslink
en Bob Schurkjens
vinden dit leuk
Lady1234 schreef: ↑29 dec 2021 10:50U kunt het melden bij het Lareb, maar lijkt mij persoonlijk niet echt zinvol.witte angora schreef: ↑29 dec 2021 09:14Nou... we zijn weer een dagje verder. Toch wel behoorlijk last van die prik, althans de plek waar hij er in is gegaan. Hebben meer mensen er last van?
Ikzelf had de volgende dag overal pijntjes, maar gaat vanzelf over.
Melden bij Lareb is zeker niet zinvol, aangezien dit een allang bekende bijwerking is.
De boostervaccinatie is met een mRNA-vaccin. Oftewel, met Pfizer of Moderna. De mogelijke bijwerkingen van de boostervaccinatie zijn hetzelfde als na de eerste 2 basisvaccinaties met een mRNA-vaccin. Dit betekent dat je pijn kunt krijgen op de plek waar de prik is gezet, vermoeider kunt zijn of hoofdpijn kunt hebben. Sommige mensen hebben ook last van koorts, spierpijn, gewrichtspijn, rillingen, misselijkheid en braken. De bijwerkingen vinden vooral kort na de vaccinatie plaats. Meestal verdwijnen de bijwerkingen na 1 of 2 dagen weer. Daarnaast blijven we monitoren we op zeer zeldzame bijwerkingen, net zoals na de eerste twee prikken. We verwachten geen nieuwe of hele andere bijwerkingen, maar we blijven wel alert”
https://www.rijksoverheid.nl/documenten ... vaccinatie