Dat eerste kan ik zeker met je eens zijn, maar daar wordt het land momenteel wel door bestuurd, door die onbetrouwbare modellen. En het ergste is dus nog dat dat steeds gebeurt op basis van de interpretatie van zogenaamde deskundigen. Je zou zeggen dat die dan in 2 jaar tijd wel ergens een keer een model hadden getoond dat enigszins in de buurt zou komen van de werkelijkheid, als ze de experts zouden zijn, maar ondertussen heeft een leek als ik de huidige daling van de cijfers wel voorspeld en denkt het RIVM nog steeds dat er nu bijna 2000 mensen op de IC liggen. Dan vind ik het kwalijk dat die mensen wel blind geloofd worden door velen hier, omdat het zogenaamd de experts zijn.
Zoals we bij ons op het werk vaak zien, maken juist de mensen met de meeste kennis vaak de simpelste fouten, juist doordat ze veel te moeilijk bezig zijn. Regel 1 wordt dan vaak vergeten.
Overigens heb ik slecht nieuws voor de mensen die psychologische hulp nodig hebben. De wachtrij is in de afgelopen 2 jaar dus opgelopen van 2 a 3 maanden tot 6 maanden. Maar, mensen worden ondertussen al niet aangenomen voor die wachtrij. Nu ga ik dus (aangezien ik zelf persoonlijke ervaringen heb) zelf een vriendin van me proberen te helpen, omdat dit zo'n geval is dat die 3 maanden al niet zou halen vanwege het stadium waarin ze is beland en juist alle afwijzingen (ook al heeft ze een spoedverwijzing van de huisarts) doen alleen nog maar meer. Verder zijn er hier in het dorp nu in een week tijd 2 zelfdodingen geweest van middelbare scholieren, die helemaal klem zaten vanwege de coronamaatregelen en geen hulp konden krijgen.
Tja, maar de lockdown gaan we weer verlengen. Met een beetje geluk kan carnaval doorgaan, want op dit tempo is het ziekenhuis half februari leeg.