Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Jablan
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Jablan »

Nijogeth schreef:
10 jan 2022 16:29
De hoofdpijn en duizeligheid blijft echter onverminderd.
Als je de mogelijkheid hebt, hou de komende twee weken je bloeddruk en hartslag in de gaten, liefst meerdere keren per dag. Je hebt wat medisch geschoolde mensen in je omgeving, zij kunnen je dit verder uitleggen en ermee helpen.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

En meet ook je saturatie. Stille hypoxie is een sluipmoordenaar.

xflorisx

Ongelezen bericht door xflorisx »

Nijogeth schreef:
xflorisx schreef:
10 jan 2022 15:38
Nijogeth schreef:
10 jan 2022 15:03
Nu begrijp ik het niet helemaal. Wel Corona gehad en daarna Jansen. Of alleen Jansen een klein half jaar geleden.
Ik zou er wel proberen werk van te maken. Je bent ideaal onderzoeksmateriaal. Niet alleen voor jezelf maar ook ter lering van de virologen. Daar zouden vele anderen profijt van kunnen hebben in de toekomst.

Jablan
Contacteer:

xflorisx schreef:
10 jan 2022 18:54
Nu begrijp ik het niet helemaal. Wel Corona gehad en daarna Jansen. Of alleen Jansen een klein half jaar geleden.
Ik zou er wel proberen werk van te maken. Je bent ideaal onderzoeksmateriaal. Niet alleen voor jezelf maar ook ter lering van de virologen. Daar zouden vele anderen profijt van kunnen hebben in de toekomst.
Dat zou bij/via het RIVM kunnen.

De andere route is gevraagd worden door een arts. Die hebben wij en ach, het is niet zo spannend als iedereen denkt. Je geeft toegang tot je gegevens, je hebt regelmatige controles en als er aanleiding voor is, nog een gesprek of wat met de onderzoekers.

kimbim7

Ongelezen bericht door kimbim7 »

Ik ben de hele middag in het ZH geweest. Ik heb bijzonder veel vriendelijkheid ervaren.
Het was druk, maar geen gehol, geen stress, geen paniek.

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ik heb corona gehad in maart 2020. Daarna een half jaar geleden Janssen en nu dus Pfizer.

Of ik ideaal onderzoeksmateriaal ben dat vraag ik me af, als ik de GGD arts gisteren bij het vaccinatiepunt hoorde, komt zoiets wel vaker voor.

cdpetra36

Ongelezen bericht door cdpetra36 »

Je moet gewoon doen waar je zelf zin in heb, wat weten al die virologen en andere -logen en wetenschappers er eigenlijk vanaf. Niemand die het precies weet.

xflorisx

Ongelezen bericht door xflorisx »

Nijogeth schreef:
10 jan 2022 20:38
Ik heb corona gehad in maart 2020. Daarna een half jaar geleden Janssen en nu dus Pfizer.

Of ik ideaal onderzoeksmateriaal ben dat vraag ik me af, als ik de GGD arts gisteren bij het vaccinatiepunt hoorde, komt zoiets wel vaker voor.
In maart 2020 heb ik ook Corona gehad. Dat is alleen toen niet aangetoond. Dat kon volgens mij toen ook nog niet. In ieder geval nauwelijks ziek geweest. November 2020 zeker in aanraking gekomen met de ziekte. Vrouw wel ziek en ik niet. Een half jaar geleden de laatste Astra Zeneca gehad. En vorige week de eerste mRNA injectie. (Moderna als 60 plusser) Redelijk veel overeenkomsten dus. En niet of nauwelijks bijwerkingen van vaccins. Dus persoonlijk heel anders reageren op vaccins. Waarom jij wel en ik niet. Met zoveel bijwerking zou ik me voorlopig niet meer laten prikken en er wel werk van maken.
Ik ben blij dat ik die reacties niet heb, want werksituatie zal wel eens een besmetting kunnen opleveren.

edit: je zult de leeftijd wel niet hebben, maar hoe reageer jij op een griepspuit. Daar kom je dezelfde klachten tegen. En ook daar kom ik fluitend van terug.

Jablan
Contacteer:

xflorisx schreef:
10 jan 2022 22:27
Dat kon volgens mij toen ook nog niet.
Kleine correctie: dat kon toen wel. Ziekenhuis of GGD was het helemaal aan het begin van de pandemie.

16again

Ongelezen bericht door 16again »

Jablan schreef:
10 jan 2022 22:48
xflorisx schreef:
10 jan 2022 22:27
Dat kon volgens mij toen ook nog niet.
Kleine correctie: dat kon toen wel. Ziekenhuis of GGD was het helemaal aan het begin van de pandemie.
Maart 2020 waren er wel al tests, maar de capaciteit was zwaar onvoldoende
https://www.rijksoverheid.nl/actueel/ni ... gpersoneel
En beschikbare duitse test capaciteit bleef onbenut, Nederlandse OMT-leden hadden een financiele vinger in de pap in de Nederlandse testlabs en wilden de omzet hier houden:
https://www.bnr.nl/nieuws/gezondheid/10 ... ciele-labs

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Nijogeth schreef:
En wat betreft ziekenhuis, daar ga ik niet zo snel heen. Dan moet ik echt aan het sterven zijn.
Als ik het allemaal zo lees haal je het ziekenhuis niet eens. Ik krijg toch steeds meer het idee dat jij je laat leiden door angst. Angst en gebrek aan vertrouwen.

Jablan
Contacteer:

16again schreef:
11 jan 2022 07:44
Maart 2020 waren er wel al tests, maar de capaciteit was zwaar onvoldoende
Zo was het, dank je. Onze jongen is toen wel getest, wij niet wegens schaarste.

sylvesterb

Ongelezen bericht door sylvesterb »

16again schreef:
11 jan 2022 07:44
En beschikbare duitse test capaciteit bleef onbenut, Nederlandse OMT-leden hadden een financiele vinger in de pap in de Nederlandse testlabs en wilden de omzet hier houden:
https://www.bnr.nl/nieuws/gezondheid/10 ... ciele-labs
Lees jouw conclusie ze financiële belangen hadden om de test in Nederland te houden nergens terug in het artikel, wel dat ze hun beroepsgroep wilde beschermen tegen Duitse invloeden, maar dat is wat anders dan beweren dat ze het enkel uit financieel belang deden.
Die zouden primair de eigen beroepsgroep willen bedienen. 'Ten eerste ziet die beroepsgroep die grote, efficiënte Duitse bedrijven als een enorme bedreiging. Ze zijn bang dat als die deur eenmaal open gaat door corona, die deur nooit meer dichtgaat.'
Daarna heeft het artikel het over vrijgevestigde artsen en dus niet over specifiek OMT leden die belang hebben bij de inkoop van testen.

kuklos

Ongelezen bericht door kuklos »

Jose2501 schreef:
11 jan 2022 09:18
Nieuwste onderzoek laat zien .....
Bron graag.

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Met de booster wordt dan ook een ander vaccin gegeven, dan met de vorige prikken.

Moneyman

Lady1234 schreef:
11 jan 2022 09:53
Met de booster wordt dan ook een ander vaccin gegeven, dan met de vorige prikken.
Dat hoeft helemaal niet, kan ook prima hetzelfde vaccin zijn als de 1e en 2e vaccinatie.

Techneut71

Ongelezen bericht door Techneut71 »

Moneyman schreef:
11 jan 2022 09:55
Lady1234 schreef:
11 jan 2022 09:53
Dat hoeft helemaal niet, kan ook prima hetzelfde vaccin zijn als de 1e en 2e vaccinatie.
Precies, ik heb 3x Moderna gehad, verschillende familieleden hebben 3x Pfizer gehad.

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ik heb dat blijkbaar verkeerd begrepen. Schijnt van leeftijd af te hangen.

Welk vaccin wordt voor de booster gebruikt?
De boostervaccinatie wordt gezet met een mRNA vaccin: Pfizer/BioNTech of Moderna. Het maakt voor de boostervaccinatie niet uit welk vaccin iemand als 1e en 2e prik heeft gehad. Er is geen keuzemogelijkheid. Op basis van de bechikbare voorraad is er gekozen voor de volgende verdeling:

Mensen tussen 18 en 30 jaar krijgen bij voorkeur een booster met Pfizer/BioNTech.*
Mensen ouder dan 45-50 jaar krijgen juist bij voorkeur een booster met Moderna.*
*

Ik had dus eerst Pfizer en als derde Moderna.

Bron RIVM
Laatst gewijzigd door Lady1234 op 11 jan 2022 10:07, 1 keer totaal gewijzigd.

Moneyman

Jose2501 schreef:
11 jan 2022 09:18
... 37 procent bescherming biedt ...

... Boosterprikken met zelfde vaccins blijkt dus zinloos...
Zinloos betekent géén (extra) bescherming. Dat is duidelijk niet aan de orde. Waarom noem je het dan toch zo?

Dat artikel van artencollectief is wel een mooie nietszeggende doelredenering. Er wordt geconcludeerd dat "prikken een doel op zich is geworden", en dat wordt onderbouwd met het inkoopbeleid en faciliteiten die ingericht worden. Oftewel: je ziet een overheid die vooruit denkt en plannen maakt, zodat er op het moment dat het nodig is geacteerd kan worden.

Overal (ook hier) krijgt de regering kritiek omdat ze steeds achter de feiten aan zouden lopen. En als ze dat niet doen, en acteren, dan wordt er direct een compleet complot omheen gezien.

Juist ja... :roll:

16again

Ongelezen bericht door 16again »

sylvesterb schreef:
11 jan 2022 09:04
Lees jouw conclusie ze financiële belangen hadden om de test in Nederland te houden nergens terug in het artikel, wel dat ze hun beroepsgroep wilde beschermen tegen Duitse invloeden, maar dat is wat anders dan beweren dat ze het enkel uit financieel belang deden.
....
Daarna heeft het artikel het over vrijgevestigde artsen en dus niet over specifiek OMT leden die belang hebben bij de inkoop van testen.
(paywall)
https://www.ftm.nl/artikelen/kluytmans- ... ronatesten
Lid Outbreak Management Team verzwijgt financieel belang bij coronatesten. Arts-microbioloog Jan Kluytmans verdient aan coronatesten...... Dit is niet het eerste incident rond belangenverstrengeling in het OMT: eerder al kwam de dubbele pet van collega Ann Vossen in beeld.

Gesloten