Misschien kwam het mede door de slechte weer, misschien keken de mensen de kat uit de boom, maar na 14.00 uur werd het wel heel erg druk in de stad. Al waren ook een hoop mensen die uit nieuwsgierigheid een rondje gingen wandelen, want de winkels was het normaal druk.witte angora schreef: ↑15 jan 2022 13:58Eerlijk gezegd vond ik het erg rustig in de stad. Pas toen ik wegging, rond 12.00 uur, werd het iets drukker bij het station.
Dan denk je: wat is nou precies het probleem met de horeca? Hoeveel mensen zullen er nu daadwerkelijk een bak koffie gaan halen of zoiets?
Vandaag stonden voor sommige terrassen een rij. Maar dit kwam mede doordat niet iedereen open was en mensen graag een drankje wilde. Onlangs dat was het overzichtelijk en alles was goed geregeld (wat ik kon zien).
Mijn mening is dat we corona SAMEN onder controle moeten krijgen. Zolang speelgoed, games en pannen in de supermarkt mogen kopen, vliegen naar verre landen en nieuwe varianten terug mogen meenemen (ik kan eventjes doorgaan) maar de horeca dicht moet doen we niet SAMEN.
Tevens denk ik dat de horeca juist een veilige plek is om mensen te ontmoeten. De meeste horeca hebben hun zaak in order. Het is in ieder geval veiliger dan op bezoek gaan, waar afstand houden niet mogelijk is (tenzij het heel groot woning is). Helemaal op een (verwarmde) terras.
Het waren vooral oudere mensen die op terras te vinden waren (https://youtu.be/k7g38YGglzM). Jammer dat mijn favoriete kroeg 'braaf' dicht was, maar de biertje smaakte niet minder om.
Mijn mening is, iedereen moet (tot een zekere hoogte) een eigen keuze maken wat goed is voor die gene. Je bepaalt zelf of je naar buiten gaat en zo ja waarheen, net zoals je zelf bepaalt of je wel of niet gevaccineerd wordt (maar ik heb 3G of 1G wel geaccepteerd).
Zoals Guido Weijers zei, “Het leven is een kwestie van: betreden op eigen risico”.