LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Lady1234

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Lady1234 »

scharrelschipper schreef:
03 feb 2022 16:25
G7 schreef:
03 feb 2022 15:14
@Reggie: Natuurlijk ben ik het met je eens dat alles weer als "normaal" moet zijn, maar het is nu eenmaal voorlopig niet zo.

Jij ziet ze niet als "meerdere" en dat mag jij vinden, maar in die landen en dan met name in Frankrijk wel. Ik zeg dit niet, maar ik kijk nog weleens tv en volg het nieuws en daar werd dat gezegd van de week.
Dat men dat in Frankrijk zo noemt lijkt mij meer een taalkundige zaak.
Vergis je niet;er is volop ongenoegen en protest in Frankrijk.
Ik ben vrij goed bekend in dat land en de bevolking is er n.m.m. zeker niet gezagsgetrouwer dan in b.v. Nederland.
Tenslotte komt uit dat land de term "ni dieu,ni maitre"

Leuze van de anarchisten. Komt overigens van origine uit het Duits.

Jablan
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jablan »

criticus2 schreef:
03 feb 2022 18:24
Jablan schreef:
03 feb 2022 13:42
Ik was niet duidelijk genoeg, sorry. Rond de jaarwisseling positief testen en deze week weer ... dat is twee keer Omikron.
of een false positive....
Dat zou nog goed nieuws zijn, maar nee, echt ziek. Nu zijn er twee opties:
- tussendoor vals negatief getest. In dat geval gedraagt Omikron zich 100% als Corona-virus, heeft het virus zich tijdelijk verstopt en blijft langer in het lichaam dan gedacht. Hierbij past een nieuwe regeling (o.a. in Duitsland) waarbij je pas na 28 dagen het stempeltje 'genezen' kunt ophalen
- werkelijk opnieuw besmet. Dan gedraagt Omikron zich als een verkoudheidsvirus.

Het is wachten op meer informatie over het virus zelf, voordat dit duidelijker wordt. Past in elk geval wel in het beeld, dat met Omikron herinfecties mogelijk zijn.

scharrelschipper

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Lady1234 schreef:
03 feb 2022 19:36
scharrelschipper schreef:
03 feb 2022 16:25
G7 schreef:
03 feb 2022 15:14
@Reggie: Natuurlijk ben ik het met je eens dat alles weer als "normaal" moet zijn, maar het is nu eenmaal voorlopig niet zo.

Jij ziet ze niet als "meerdere" en dat mag jij vinden, maar in die landen en dan met name in Frankrijk wel. Ik zeg dit niet, maar ik kijk nog weleens tv en volg het nieuws en daar werd dat gezegd van de week.
Dat men dat in Frankrijk zo noemt lijkt mij meer een taalkundige zaak.
Vergis je niet;er is volop ongenoegen en protest in Frankrijk.
Ik ben vrij goed bekend in dat land en de bevolking is er n.m.m. zeker niet gezagsgetrouwer dan in b.v. Nederland.
Tenslotte komt uit dat land de term "ni dieu,ni maitre"

Leuze van de anarchisten. Komt overigens van origine uit het Duits.
Dat wist ik niet,weer wat geleerd.

Lady1234

Ik heb overigens wel sympathie voor die leus.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

Lady1234 schreef:
03 feb 2022 21:35
Ken je dan ook het bijbehorende lied?
https://youtu.be/mlnPHLidE_A

kuklos

Ongelezen bericht door kuklos »

Jose2501 schreef:
04 feb 2022 13:35
Een boosterprik levert twaalf- tot en met zeventienjarigen
..................
Ter herinnering: die schreef artsencollectief over inenten tegen coronavirus bij jonge kinderen: https://artsencollectief.nl/nuance-bij- ... niet-doen/

Inmiddels zijn dus al wel een half miljoen kinderen van 5 tot 11 jaar gevaccineerd.
Waarom haal je een artikel aan dat gaat over vaccineren 12 tot 17 jarigen om vervolgens dit te relateren aan wat het acc over 5 tot 11 jarigen schrijft?

Jablan
Contacteer:

Dat is het nieuwe begrijpend lezen. 👀

*

Ik hoop dat dit advies niet wordt overgenomen. Als je de gebruikte argumenten ziet, moet er een hele felle discussie zijn geweest.

Zelf denk ik, dat voor veel jongeren een extra dosis duidelijk meerwaarde heeft wanneer prik 2 enkele weken na prik 1 is gehaald. Hoe korter na elkaar, hoe minder effectief de vaccinatie is.

Laat de groep 12-17 jaar zelf beslissen of de ouders/verzorgers.

Lady1234

Moneyman schreef:
04 feb 2022 13:59
Lady1234 schreef:
03 feb 2022 21:35
Ken je dan ook het bijbehorende lied?
https://youtu.be/mlnPHLidE_A

Nee, kende ik niet. Ook de zanger niet.

kuklos

Jablan schreef:
04 feb 2022 19:16
Laat de groep 12-17 jaar zelf beslissen .......
Het zijn kinderen, die kunnen dit nog onvoldoende overzien en snappen. Veel volwassenen ook niet, trouwens (helaas).

Jablan
Contacteer:

Tss... ik denk dat je deze leeftijdsgroep onderschat. Met 12 zullen er nog veel naar de ouders kijken, maar zodra de pubertijd begint, wordt de mening van de omgeving belangrijker en met 17 kunnen ze prima zelf beslissen.

kuklos

Ik kijk er heel simpel naar, als ze dit zelf kunnen beslissen, dan kunnen we ze ook op andere vlakken als volwassenen behandelen, inclusief het strafrecht.

reggie2

Ongelezen bericht door reggie2 »

kuklos schreef:
04 feb 2022 19:58
dan kunnen we ze ook op andere vlakken als volwassenen behandelen, inclusief het strafrecht.
Lijkt mij een goed plan, op het gebied van strafrecht dan.

Voor de rest...niet alles doen voor een "prikkie".

Jablan
Contacteer:

@Kuklos, je chargeert of je versimpelt te veel.

Eigenlijk vind ik de mening, dat 12-17 jaar dit niet kunnen inschatten net zo betuttelend als het advies van de Gezondheidsraad.

Ze groeien nu op, hebben twee jaar Corona meegemaakt en daardoor een andere jeugd dan de vorige generatie. Laat ze zelf beslissen en anders de ouders/verzorgers.

kuklos

@Jablan, ik chargeer en versimpel niets. We hebben in Nederland, net als in veel andere landen, nu eenmaal met elkaar afgesproken dat mensen onder de 18 niet volwassen zijn en voor veel zaken niet handelingsbekwaam. Daarom mogen ze ook niet stemmen. Als we besluiten dat ze hiervoor wel handelingsbekwaam zijn, dan kunnen we dit doortrekken naar veel meer zaken, zoals het strafrecht. Heel simpel, de lusten betekent ook de lasten.

kuklos

Jose2501 schreef:
04 feb 2022 20:47
kuklos schreef:
04 feb 2022 14:20
Jose2501 schreef:
04 feb 2022 13:35
Een boosterprik levert twaalf- tot en met zeventienjarigen
..................
Ter herinnering: die schreef artsencollectief over inenten tegen coronavirus bij jonge kinderen: https://artsencollectief.nl/nuance-bij- ... niet-doen/

Inmiddels zijn dus al wel een half miljoen kinderen van 5 tot 11 jaar gevaccineerd.
Waarom haal je een artikel aan dat gaat over vaccineren 12 tot 17 jarigen om vervolgens dit te relateren aan wat het acc over 5 tot 11 jarigen schrijft?
Wat denk jezelf @kuklos? Een gezondsheidsraad schrijft letterlijk dat het vaccineren van kinderen van 12 tot 18 jaar geen gezondheidswinst oplevert voor hunzelf. Dan zullen nog jongere kinderen daar toch ook geen gezondheidheidswinst uithalen. Denk je niet?
Gezien dat de fysiologie van kinderen nogal verandert als ze opgroeien ga ik er als niet-medicus geen uitspraak over doen.
Jose2501 schreef:
Maar jij kan het niet laten om zo nu en dan te stoken. Gewoon om het stoken. Voegt niets toe aan de discussie.
Ja, dat zal het zijn. Ik stook. :roll: :roll: :roll:

scharrelschipper

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

kuklos schreef:
04 feb 2022 20:59
Jose2501 schreef:
kuklos schreef:
04 feb 2022 14:20

Ja, dat zal het zijn. Ik stook. :roll: :roll: :roll:
Mooi dat je dat zelf ook door hebt.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

kuklos schreef:
04 feb 2022 20:57
@Jablan, ik chargeer en versimpel niets. We hebben in Nederland, net als in veel andere landen, nu eenmaal met elkaar afgesproken dat mensen onder de 18 niet volwassen zijn en voor veel zaken niet handelingsbekwaam. Daarom mogen ze ook niet stemmen. Als we besluiten dat ze hiervoor wel handelingsbekwaam zijn, dan kunnen we dit doortrekken naar veel meer zaken, zoals het strafrecht. Heel simpel, de lusten betekent ook de lasten.
Grappig dat je dit zegt, want juist ten aanzien van medische beslissingen kent de wet minderjarigen een grotere bevoegdheid toe dan ten aanzien van normale overeenkomsten.

Lady1234

Moneyman schreef:
04 feb 2022 21:11
kuklos schreef:
04 feb 2022 20:57
Grappig dat je dit zegt, want juist ten aanzien van medische beslissingen kent de wet minderjarigen een grotere bevoegdheid toe dan ten aanzien van normale overeenkomsten.

En dat is maar goed ook. Ouders die tegen voorbehoedsmiddelen zijn bijvoorbeeld of tegen vaccinaties.

Prima dat al wat oudere kinderen daar voor zichzelf over kunnen beslissen.

kuklos

Jose2501 schreef:
04 feb 2022 21:40
Ach ja. De zichzelf tot deskundigen benoemden op het gebied van het coronavirus weten het beter dan de Gezondheidsraad.
Hee, wat leuk, Maurice komt weer eens ter sprake. :mrgreen:

Lady1234

Jose2501 schreef:
04 feb 2022 21:40
Ach ja. De zichzelf tot deskundigen benoemden op het gebied van het coronavirus weten het beter dan de Gezondheidsraad. Die voor het advies over de boosterprik o.a. Grote Engelse studie erbij haalde. Dat de booster maar beperkte tijd bescherming biedt geldt overigens ook voor volwassenen. Schrijft o.a. Nu.nl in dit artikel:
https://www.nu.nl/coronavirus/6182134/b ... ondes.html

En wat dan nog dat die booster ook voor volwassenen maar een beperkte tijd bescherming biedt? Dat doet bijvoorbeeld een tetanus injectie ook. Die ook maar weigeren!

Gesloten