Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
PeterPeters1966

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

breien schreef:
26 feb 2022 17:54
moederslink schreef:
26 feb 2022 16:44
S-10 onze rappende Nederlandse deelneemster.. :D
Ben ik nou heel erg dom dat ik haar niet ken?
Niet dom, maar misschien oud (geintje)

Haar laatste album heeft de 5e plaats in de Nederlandse album top zoveel gehaald, dus dan ben je al wel iemand. De meeste Nederlandse artiesten halen dat niet. Ze heeft ook al met behoorlijk wat grote namen in het genre samengewerkt (Kraantje Pappie, Sticks, Joep Beving)

PeterPeters1966

fonsflons schreef:
25 feb 2022 15:26
Ik had vanmiddag een interessant gesprek met iemand die een nogal afwijkende mening heeft t.o.v. mij betreffende asielzoekers. Hij vond het schandalig wat er in Oekraine gebeurde en dat wij niet ingrepen etc. Mijn vraag waarom hij dit soort vluchtelingen dan normaal tuig dat naar eigen land terug moet en gelukzoekers noemt kon hij mij niet helemaal beantwoorden. Hij kwam niet verder dan..jamaar, dat is anders.
Dat is eigenlijk net zoiets wat je vaak hoort over Turken of Marokkanen. Ze moeten allemaal terug naar waar ze vandaan komen behalve de buren van mensen die dat vinden. Want die buren zijn aardige mensen. En dan dringt het vaak niet in de botte kop van die mensen op dat de Turken en Marokkanen die ze niet kennen misschien ook aardige mensen kunnen zijn (wat ook bijna altijd zo is).

PeterPeters1966

moederslink schreef:
24 feb 2022 15:00
kuklos schreef:
24 feb 2022 14:52
Ik heb wel een mening wat er met deze dader (en andere criminelen) mag gebeuren, maar als ik dat uitschrijf krijg ik een ban.
Ik ook hoor.
Het strafbeleid hier is een lachertje.
Maar een ' zieke ' crimineel is anders dan een door en door verrotte crimineel.
En zelfs die worden gepamperd en hoeven maar 2/3 vd straf uitzitten .
De( beroeps) crimineel lacht er om.
Straffen horen in Nederland bij de hoogste in Europa. Alle vooroordelen die nog bestaan zijn gebaseerd op fabeltjes of op zaken al jaren geleden zijn veranderd. En een beroepscrimineel die 15 jaar de cel in gaat lacht daar echt niet om. En mensen die zeggen dat Nederlandse gevangenissen hotels zijn, hebben waarschijnlijk zelf altijd hele rare hotels uitgezocht voor hun vakantie.

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Of misschien hebben ze wel in een buitenlandse gevangenis gezeten, zodat ze kunnen vergelijken?

Onkruid71

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

PeterPeters1966 schreef:
26 feb 2022 22:17
moederslink schreef:
24 feb 2022 15:00
kuklos schreef:
24 feb 2022 14:52
Ik heb wel een mening wat er met deze dader (en andere criminelen) mag gebeuren, maar als ik dat uitschrijf krijg ik een ban.
Ik ook hoor.
Het strafbeleid hier is een lachertje.
Maar een ' zieke ' crimineel is anders dan een door en door verrotte crimineel.
En zelfs die worden gepamperd en hoeven maar 2/3 vd straf uitzitten .
De( beroeps) crimineel lacht er om.
Straffen horen in Nederland bij de hoogste in Europa. Alle vooroordelen die nog bestaan zijn gebaseerd op fabeltjes of op zaken al jaren geleden zijn veranderd. En een beroepscrimineel die 15 jaar de cel in gaat lacht daar echt niet om. En mensen die zeggen dat Nederlandse gevangenissen hotels zijn, hebben waarschijnlijk zelf altijd hele rare hotels uitgezocht voor hun vakantie.
Sinds wanneer is dat verandert dan?

J. Deltoer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Zulke baarlijke onzin staat zelden op dit forum

moederslink

Ongelezen bericht door moederslink »

ADEM IN---ADEM UIT :!:
De wereld houdt de adem in.....😱.....Poetin draait door....

reggie2

Ongelezen bericht door reggie2 »

moederslink schreef:
27 feb 2022 15:31
:lol: Die vent is nooit normaal geweest.

Lady1234

Zeer beangstigend.

moederslink

Ongelezen bericht door moederslink »

Zeg dat wel! Kat in het nauw......

reggie2

Ongelezen bericht door reggie2 »

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik hoor niks.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Ah.

Jablan
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jablan »

Roebels zijn verkrijgbaar bij GWK of de opvolger daarvan.
moederslink schreef:
27 feb 2022 15:31
Je bedoelt het indirecte dreigen van Rusland met de inzet van kernwapens? Het zal een reactie zijn op de eerste fase van mobilisatie in de navolanden.

Wij waren verbaasd dat dit dreigement niet eerder kwam, de laatste jaren was dat vaak het eerste 'wij hebben kernwapens'. Veel vertrouwen hebben we er niet in, de actuele schade vertelt ons dat veel wapentuig zo ongeveer richting doel wordt afgevuurd en dan heel ergens anders terechtkomt.

Veelzeggend vinden wij het ontbreken van beelden uit de Ukraine op de Russische zenders. Het gaat helemaal niet volgens plan.

Persoonlijk ... La Familia is ondertussen op veilige plekken aangekomen. Voor Nijogeth en anderen, die hopen op een mooie dame uit deze regio: bedenk wel, dat familie een heel andere status heeft dan je gewend bent of verwacht.

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Hoe meer je erover nadenkt, hoe meer ik het idee heb dat we ons er vooral niet mee moeten gaan bemoeien. Geen sancties niets, laat ze het zelf maar oplossen. En als we iets doen, dan moeten we Oekraïne uiteindelijk toch opdelen. Oost Oekraïne als eigen soevereine staat, om een buffer te zijn tussen Oekraïne en Rusland en om de bevolking daar te beschermen tegen de Oekraïense regering, die ze al sinds 2014 aan het achterstellen is. En vooral accepteren dat Oekraïne ook met Rusland handel kan drijven, zoals wij dat ook met Oekraïne kunnen doen. Zonder verdragen, gewoon als normale landen met elkaar omgaan.

Als je alleen al kijkt wat er voor regering in Oekraïne zit nu, dan kun je moeilijk zeggen dat we die moeten steunen. Op een onrechtmatige manier aan de macht gekomen, verkiezingen zonder dat het echt verkiezingen zijn (aangezien ongeveer een derde de regering niet erkent en dus niet stemt), de grote aantallen extreemrechtse groeperingen die geweld niet schuwen en vinger in de pap hebben bij Zelensky.

Daarbij kun je ook concluderen dat Rusland zichzelf ook enigszins aan het verdedigen is. De Baltische staten die lid zijn geworden van de NAVO, de VS die Georgië voorziet van wapens in de strijd tegen Georgiërs met een Russische achtergrond die voor een eigen staat strijden (Abchazië en Zuid Ossetie) en dan krijg je nu dadelijk ook nog Amerika in de achtertuin als Oekraïne meer richting het westen gaat. Ergens is er wel enigszins veel fout gegaan, wat uiteindelijk tot een militaire inval en vele doden leidt.

Daarom denk ik dat we als westen zijnde gewoon onze handen van Oekraïne af moeten trekken. Handel mee drijven ok, maar vooral niet proberen bij Rusland weg te houden. Laat ze maar lekker zaken doen met Rusland en zaken doen met Europa, waarom moet dat altijd maar 1 kant op? Het is een beetje als we hier in Nederland veel handel drijven met Duitsland, dat we dan niet meer veel mogen handelen met België. Niet omdat de Belgen en de Duitsers problemen zouden hebben, maar omdat Amerika 1 van de 2 niet mag.

Misschien moeten we ook onze samenwerking met de VS wat laten bekoelen. Dat land wil ons veel te veel besturen. Zo hebben Nederlandse bedrijven daar met extra regels te maken omtrent handel, omdat ze toevallig ook aan bedrijven in China, Rusland of Iran leveren. Misschien moeten we ons niet teveel bemoeien met de ruzies die de VS overal heeft.

Persoonlijk denk ik dat we weer een koude oorlog gaan krijgen en wat mij betreft kiezen we geen partij in deze. Het beste is als wij als Europa een eigen blok vormen en Amerika, Rusland en China gewoon als compleet gelijkwaardig aan elkaar behandelen.

Lady1234

En wie zijn dan “wij Europa”? Vooral wegduiken, niet mee bemoeien, denk aan onze portemonnee. :shock: :twisted: :shock:

Rusland is zich aan het verdedigen? Hoe is zo’n uitspraak mogelijk.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

Nijogeth schreef:
28 feb 2022 14:25
Hoe meer je erover nadenkt....
Dat nadenken heeft in ieder geval tot opvallende uitspraken geleid.
Nijogeth schreef:
... verkiezingen zonder dat het echt verkiezingen zijn (aangezien ongeveer een derde de regering niet erkent en dus niet stemt)...
Wel of niet stemmen is een keus van de kiezer - dat maakt natuurlijk niet dat het geen "echte verkiezingen" zijn.
Nijogeth schreef:
Daarbij kun je ook concluderen dat Rusland zichzelf ook enigszins aan het verdedigen is.
Mwah. Ik zie een heleboel, maar geen verdediging. Ik zie slechts aanval. En je aangedragen argumenten ondersteunen de conlusie van verdediging ook niet.
Nijogeth schreef:
Het beste is als wij als Europa een eigen blok vormen en Amerika, Rusland en China gewoon als compleet gelijkwaardig aan elkaar behandelen.
Het beste? Voor wat, voor wie en tegen welke prijs?

Techneut71

Ongelezen bericht door Techneut71 »

En de verkiezingen in Rusland waren wel open en eerlijk? Daar wordt eerst de hele oppositie opgesloten, vergiftigd of anderszins monddood gemaakt...
Oekraïne is echt vele malen democratischer...

Jablan
Contacteer:

@Nijogeth: Geen idee waar jij je informatie vandaan haalt, maar je zit deels op het narratief van de Russische staatspropaganda en voor een ander deel op het wereldbeeld van christelijk-conservative Amerikanen, die bepaald niet bekend staan om een betrouwbare weergave van de feiten en net zo graag de geschiedenis vervalsen als een zekere Russische president.

Een manko in je redenering: Rusland heeft een totaal andere opvattimg over zelfstandigheid van staten dan de rest van de wereld.

Ik vind het veelzeggend dat deze keer vanuit alle werelddelen wordt geprobeerd Rusland sancties op te leggen. Dat vertelt waar voor de rest van de wereld het begrip 'soevereiniteit' voor staat.

Jablan
Contacteer:

Avond, iets meer tijd om er op in te gaan.
Nijogeth schreef:
... Oost Oekraïne als eigen soevereine staat, om een buffer te zijn tussen Oekraïne en Rusland en om de bevolking daar te beschermen tegen de Oekraïense regering, die ze al sinds 2014 aan het achterstellen is ...
Dit is de Russische propaganda. In werkelijkheid leeft de bevolking in de Donbass al 8 jaar in een oorlog en lijdt onder dezelfde repressie als de bevolking van Wit-Rusland.
Voorbeeld? Voorbeeld. Als je nu een inwoner van Belarus/Wit-Rusland vraagt om een mening, krijg je geen enkele reactie. Want dat is veiliger. Want elke bekende en onbekende kan voor de geheime dienst werken of de politie informeren en je uitspreken betekent, dat je de volgende dag ineens verdwenen bent. Anders de dag erna.
Nijogeth schreef:
En vooral accepteren dat Oekraïne ook met Rusland handel kan drijven, zoals wij dat ook met Oekraïne kunnen doen. Zonder verdragen, gewoon als normale landen met elkaar omgaan.
Niet echt. De hele wereldhandel is onderworpen aan verdragen. Afgezien hiervan is er handel tussen beide landen en die is/blijft mogelijk, zolang de douane voldoende omgekocht kan worden. Aan beide kanten van de grens, maar dat spreekt voor zich.
Nijogeth schreef:
Als je alleen al kijkt wat er voor regering in Oekraïne zit nu, dan kun je moeilijk zeggen dat we die moeten steunen. Op een onrechtmatige manier aan de macht gekomen, verkiezingen zonder dat het echt verkiezingen zijn (aangezien ongeveer een derde de regering niet erkent en dus niet stemt), de grote aantallen extreemrechtse groeperingen die geweld niet schuwen en vinger in de pap hebben bij Zelensky.
Opnieuw echo je de Russische propaganda. Rusland, waar stembussen vooraf al gevuld worden met ingevulde stembiljetten. Of de uitgebrachte stemmen in de kachel verdwijnen, zodat er geen opkomst van meer dan 100% wordt gemeld.
De laatste verkiezingen in de Ukraine waren beter en transparanter georganiseerd dan ooit tevoren. Zie het verslag van de ovse en andere organisaties, die verkiezingen over de hele wereld monitoren.
Het enige probleem was het houden van verkiezingen in de Donbass, maar wat wil je als de plaatselijke mafiabaas geen verkiezingen wil houden (in ruil voor extra cocaïne vanuit Rusland. Ervaring heeft geleerd, dat Rusland anderen beschuldigt van wat in eigen kring gebruikelijk is. Daarom cocaïne.) Dit feit maakt de huidige regering nog steeds legitiem - het was onmogelijk om in bepaalde delen van het land verkiezingen te houden.

Wie zijn in jouw ogen extreem-rechts in de Ukraine? Wij gokken op FSB-agenten, die betaald worden om zich voor extreem-rechts uit te geven, net zoals Rusland dat doet in de niet-EU-landen op de West-Balkan.

*

Interessante ontwikkeling rond de swift-blokkade. De dochter van de Russische Sberbank in Oostenrijk, Slovenië en Kroatië is failliet. Die Kroatische dochter was weer grootaandeelhouder van Agrokor, een Kroatisch concern in levensmiddelen en supermarkten. (Tegen wil en dank overigens, de vorige directeur van Agrokor had zijn imperium op lucht gebouwd en kon de leningen niet meer terugbetalen.)
We krijgen nu de merkwaardige situatie, dat aan de ene kant het deposito-garantiestelsel actief wordt en spaarders hun geld (tot 100.000 euro) terugkrijgen en aan de andere kant een concern zonder aandeelhouder, daardoor aan de staat toevalt bij de afwikkeling van het faillissement.

*

Facebook - Foto van een gemengd paar via buka.ba

Plaats reactie