Da's precies waar mijn eerste check op gaat zijn vóór ik ga lezen: de achtergrond en "ligging" van de site an sich.
Huiskamer
Re: Huiskamer
Goeie tip WA, hier in huis met zoonlief een terugkerend item om te bekijken.witte angora schreef: ↑01 mar 2022 09:26Naja, eigenlijk is dit de huiskamer. Dus, voor als iemand de Oekraïne-berichten even zat is en het hoofd even wil ontluchten, iets heel anders:
https://www.vogelbescherming.nl/beleefdelente
witte angora
vindt dit leuk
-
Ziezo, belastingaangifte is verzonden! Enne....ik krijg belastinggeld terug ! YEP
Jablan
vindt dit leuk
Ik kon maar twee aangiften doen. Nou is de belastingdienst overbelast.
Sabotage?
-
Correctie nodig. Schröder praat wollig Duits, heeft wel toegegeven dat hij zich heeft vergist, maar geen duidelijke afstand genomen. Gevolg: zijn 4 medewerkers hebben het bijltje erbij neergegooid.
Blijf toch somber over de ontwikkelingen.
*
Wat is dat met 'ongehoord nederland' ?
Echt? Niets gezien van deze omroep, wel kwam dit langs:
NPO Ombudsman onderzoekt Ongehoord Nederland na klachten
NPO Ombudsman onderzoekt Ongehoord Nederland na klachten
Ben zeer benieuwd naar de uitkomsten hiervan.
-
Als je maar genoeg opschrijft qua voorspellingen komt er altijd wel iets uit. En van Nostradamus horen we eigenlijk alleen maar de dingen die uitkomen. Ik heb nog nooit een lijstje gezien van dingen die niet zijn uitgekomen (maar ik heb er ook nog nooit naar gezocht eerlijk gezegd).
Nog belangrijker, er is niemand die nu de teksten van Nostradamus erbij kan pakken en kan zeggen wat er gaat gebeuren. het is allemaal achteraf een tekst zodanig interpreteren dat het zou slaan op een gebeurtenis.PeterPeters1966 schreef: ↑02 mar 2022 10:51Als je maar genoeg opschrijft qua voorspellingen komt er altijd wel iets uit. En van Nostradamus horen we eigenlijk alleen maar de dingen die uitkomen. Ik heb nog nooit een lijstje gezien van dingen die niet zijn uitgekomen (maar ik heb er ook nog nooit naar gezocht eerlijk gezegd).
Nostradamus heeft mogelijk ook de voorspelling gedaan dat in de Gemeente waar ik woon de SGP (zoals gebruikelijk) de grootste fractie wordt en dat de fractieleden uitsluitend uit mannetjes zal bestaan.
Ach ja, Nostradamus. Ik heb (uiteraard!) een exemplaar in de kast staan en ik wil nog steeds beginnen aan een monografie, of eigenlijk een concordantie, op zijn kwatrijnen en de "voorspellingen" (achterafspellingen zou een betere term zijn) die daarmee gedaan zijn. Helaas is mijn archief van die "voorspellingen"/uitleg verre van compleet.
Mijn vermoeden (hypothese) is dat elk kwatrijn in de loop der eeuwen voor verschillende en uiteenlopende "voorspellingen" is gebruikt. Om praktische redenen zou ik me bv moeten beperken tot schriftelijke bronnen in West-Europa na 1900, of zoiets.
De teksten zijn een mengelmoes van verschillende talen en soms verzonnen woorden, zodat het volstrekt onduidelijk is wat er staat. Elk artikel of boek dat bij een "voorspelling" alleen een vertaald kwatrijn geeft, is dus onbetrouwbaar. Met een hoop gegoochel (bv omzettingen, numerologie) wordt altijd achteraf geconcludeerd dat hij een voorspelling heeft gedaan; er is dus altijd sprake van zuiver
"hinein-interpretieren".
Het verbazingwekkendst vind ik dat er nog steeds mensen zijn die er waarde aan hechten. Maar ja, er zijn ook nog steeds mensen die geloven dat de aarde plat is.
Mijn vermoeden (hypothese) is dat elk kwatrijn in de loop der eeuwen voor verschillende en uiteenlopende "voorspellingen" is gebruikt. Om praktische redenen zou ik me bv moeten beperken tot schriftelijke bronnen in West-Europa na 1900, of zoiets.
De teksten zijn een mengelmoes van verschillende talen en soms verzonnen woorden, zodat het volstrekt onduidelijk is wat er staat. Elk artikel of boek dat bij een "voorspelling" alleen een vertaald kwatrijn geeft, is dus onbetrouwbaar. Met een hoop gegoochel (bv omzettingen, numerologie) wordt altijd achteraf geconcludeerd dat hij een voorspelling heeft gedaan; er is dus altijd sprake van zuiver
"hinein-interpretieren".
Het verbazingwekkendst vind ik dat er nog steeds mensen zijn die er waarde aan hechten. Maar ja, er zijn ook nog steeds mensen die geloven dat de aarde plat is.
Techneut71
en LectoriSalutem
vinden dit leuk
Nostradamus heeft bij mijn vriendengroep toch een soort cultstatus nadat Hans Teeuwen hem heeft verheerlijkt in een soort muzikale heldendicht.
https://youtu.be/sOgu0rjCdnM
https://youtu.be/sOgu0rjCdnM