KPN-helpdesk: een drama, voor gereduceerd tarief je modem kan overkopen?
KPN-helpdesk: een drama, voor gereduceerd tarief je modem kan overkopen?
Ik ben dus een xs4all klant die noodgedwongen door kpn is overgezet naar kpn.
Kreeg Zaterdag mijn nieuwe mobiele sim-kaart. Deze in mijn telefoon gezet. Werkte natuurlijk niet.
Helpdesk pas Maandag bereikbaar (hmm.... Ik dus bellen - ok moet ff wennen dat het robot-menu niet zo kort is als xs4all - begreep dus dat de wachttijd 15 minuten kon duren. Ter informatie, bij de vroegere xs4all hadden wij dus nooit wachttijd......
Na 39 minuten (!) eindelijk iemand aan de lijn, hij ging even wat opzoeken .... paf ..... verbinding weg .......
Weer bellen .......
Intussen via de chat (duurt ook 20 minuten maar daar kun je dus niks mee. wel linkje gekregen over de verfijnde instellingen.
Toen opeens een stem van een medewerker op de speaker na een wachtijd van wederom 40 minuten (!)
ik werd dus naderhand doorverbonden naar een technische medewerker ......... pff weer 20 minuten in de wacht .......
intussen webpagina bekijken over verfijnde instellingen instructies...... nauwelijks te lezen........ zéér lichtgrijze karakters op een witte achtergrond. maar met de muis er overheen en veel geknoei kon ik het document toch beetje lezen.
met veel moeite toch gelukt ......
Intussen was het gratis muziekje nog steeds voor nog eens 45 minuten aan het afspelen ........
na nog eens 10 minuten gewacht te hebben toch maar de telefoon maar neergelegd.
Nou, dat was een warm welkom van KPN voor ex-xs4all klanten .......
en geloof me, het kostte wel 3 euro meer, maar een service die we toch hadden !!!!!
ik heb toch medelijden met die kpn-klanten die wat aan de hand hadden, wat hebben die moeten doorstaan.
Ik ga toch maar eens een boksbal aanschaffen voor als ik kpn nog eens nodig heb ......
Terloops tijdens chat en telefoon gevraagd of het mogelijk was of je het modem met gereduceerde prijs kon overnemen (naar duur van contractduur), maar dat was niet mogelijk ......... kpn .... we make it impossible......
volgens mij is dat toch gangbaar bij (sommige) providers dat je voor gereduceerd tarief je modem kan overkopen?
Kreeg Zaterdag mijn nieuwe mobiele sim-kaart. Deze in mijn telefoon gezet. Werkte natuurlijk niet.
Helpdesk pas Maandag bereikbaar (hmm.... Ik dus bellen - ok moet ff wennen dat het robot-menu niet zo kort is als xs4all - begreep dus dat de wachttijd 15 minuten kon duren. Ter informatie, bij de vroegere xs4all hadden wij dus nooit wachttijd......
Na 39 minuten (!) eindelijk iemand aan de lijn, hij ging even wat opzoeken .... paf ..... verbinding weg .......
Weer bellen .......
Intussen via de chat (duurt ook 20 minuten maar daar kun je dus niks mee. wel linkje gekregen over de verfijnde instellingen.
Toen opeens een stem van een medewerker op de speaker na een wachtijd van wederom 40 minuten (!)
ik werd dus naderhand doorverbonden naar een technische medewerker ......... pff weer 20 minuten in de wacht .......
intussen webpagina bekijken over verfijnde instellingen instructies...... nauwelijks te lezen........ zéér lichtgrijze karakters op een witte achtergrond. maar met de muis er overheen en veel geknoei kon ik het document toch beetje lezen.
met veel moeite toch gelukt ......
Intussen was het gratis muziekje nog steeds voor nog eens 45 minuten aan het afspelen ........
na nog eens 10 minuten gewacht te hebben toch maar de telefoon maar neergelegd.
Nou, dat was een warm welkom van KPN voor ex-xs4all klanten .......
en geloof me, het kostte wel 3 euro meer, maar een service die we toch hadden !!!!!
ik heb toch medelijden met die kpn-klanten die wat aan de hand hadden, wat hebben die moeten doorstaan.
Ik ga toch maar eens een boksbal aanschaffen voor als ik kpn nog eens nodig heb ......
Terloops tijdens chat en telefoon gevraagd of het mogelijk was of je het modem met gereduceerde prijs kon overnemen (naar duur van contractduur), maar dat was niet mogelijk ......... kpn .... we make it impossible......
volgens mij is dat toch gangbaar bij (sommige) providers dat je voor gereduceerd tarief je modem kan overkopen?
Re: KPN-helpdesk: een drama, voor gereduceerd tarief je modem kan overkopen?
Wat heeft een modem met een sim kaart van doen? En waarom zou u het modem willen kopen?
Mijns inziens is KPN 24/7 bereikbaar.
Mijns inziens is KPN 24/7 bereikbaar.
Bram Bonnewel
vindt dit leuk
Re: KPN-helpdesk: een drama, voor gereduceerd tarief je modem kan overkopen?
Vraag van een digibeet, heeft u deze nieuwe simkaart na het plaatsen wel geactiveerd ??
Overigens heeft de simkaart van uw telefoon helemaal niets vandoen met het modem van uw internetaansluiting.
Re: KPN-helpdesk: een drama, voor gereduceerd tarief je modem kan overkopen?
Persoonlijk vind ik dit een heel vreemd verhaal.
Ten eerste is KPN ALTIJD bereikbaar, dus ook in het weekend.
Ten tweede vraag ik me af of u de simkaart hebt geactiveerd, wat zeer duidelijk aangegeven wordt.
Ten derde heb ik nu 21 jaar ervaring met zowel KPN voor mijn internet als ook zo iets met mijn mobiel en heb ik nog nooit lang in de wacht gestaan.
Overigens heb ik in die jaren ook slechts 2x hoeven te bellen, omdat ik zelf vond dat ik aan een beter modem toe was.
Dat werd ook erkend en na korte tijd had ik een nieuw modem in huis.
1x heb ik een echt probleem gehad met KPN, waardoor ik een paar dagen heel slecht kon internetten en TV kijken.
Dat was onlangs, toen men een verkeerde firmware-update had uitgedraaid voor mijn BOX12.
Sommige mensen hadden hier last van, maar de meeste hebben het niet gemerkt.
Dit probleem was nog onbekend toen de eerste monteur bij me kwam. Die deed dus vreselijk zijn best om alles in mijn netwerk te controleren, maar zonder resultaat.
Toen de klacht dezelfde dag weer terug was, kwam er een dag later een andere monteur.
Inmiddels was ook het firmware-probleem bekend en werd mijn storing snel opgeheven.
Dus ik snap weinig van uw klacht.
Ten eerste is KPN ALTIJD bereikbaar, dus ook in het weekend.
Ten tweede vraag ik me af of u de simkaart hebt geactiveerd, wat zeer duidelijk aangegeven wordt.
Ten derde heb ik nu 21 jaar ervaring met zowel KPN voor mijn internet als ook zo iets met mijn mobiel en heb ik nog nooit lang in de wacht gestaan.
Overigens heb ik in die jaren ook slechts 2x hoeven te bellen, omdat ik zelf vond dat ik aan een beter modem toe was.
Dat werd ook erkend en na korte tijd had ik een nieuw modem in huis.
1x heb ik een echt probleem gehad met KPN, waardoor ik een paar dagen heel slecht kon internetten en TV kijken.
Dat was onlangs, toen men een verkeerde firmware-update had uitgedraaid voor mijn BOX12.
Sommige mensen hadden hier last van, maar de meeste hebben het niet gemerkt.
Dit probleem was nog onbekend toen de eerste monteur bij me kwam. Die deed dus vreselijk zijn best om alles in mijn netwerk te controleren, maar zonder resultaat.
Toen de klacht dezelfde dag weer terug was, kwam er een dag later een andere monteur.
Inmiddels was ook het firmware-probleem bekend en werd mijn storing snel opgeheven.
Dus ik snap weinig van uw klacht.
Seinhuis
vindt dit leuk
-
- Berichten: 35
- Lid geworden op: 12 jun 2017 15:17
Re: KPN-helpdesk: een drama, voor gereduceerd tarief je modem kan overkopen?
Vreemd verhaal en volgens mij zwaar overdreven.
Apparatuur van KPN huur je of zit bij het abonnement in,dat kun je niet overnemen.
Daar zijn ze vroeger rijk mee geworden.
Sommige mensen hebben 40 jaar huur betaald voor een draaischijf toestel,kassa.
Is eigenlijk ook logisch, het kan in andere handen komen en omgewisseld worden met een ander exemplaar.
Is dus ook om misbruik te voorkomen.
Overigens kloppen de opmerkingen hier dat de helpdesk 24/7 bereikbaar is,al een tijdje niet meer.
Dat was ooit,maar de site waar dat op staat,is van 2019.
Volgens mij zijn ze normaal gesproken bereikbaar van ma tot za tot 8 of 10 uur in de avond.
Voor noodgevallen maken ze misschien een uitzondering in het menu.
Ik ben altijd snel en goed geholpen door KPN.
Gratis monteur die alles bekabeld heeft aangelegd, omdat draadloos toch geen succes was .
Andere kosten zijn bewust of onbewust nooit in rekening gebracht.
Met miljoenen klanten gaat er natuurlijk dagelijks dingen niet goed,maar als ik anderen hoor die bij andere providers zitten,dan heb je bij KPN doorgaans weinig reden tot klagen.
Moet wel toegeven, dat het niveau van de klantenservice niet meer is wat het vroeger was.
Toen kreeg je direct een expert aan de lijn,nu iemand die thuis werkt en op het internet zoekt naar de oplossing, dat kan ik zelf ook.
Uiteindelijk krijg je wel de juiste persoon aan de lijn.
Uiteraard is het afschalen van de helpdesk een kwestie van geld.
Al met al zeer tevreden over KPN.
Alleen jammer van die dure extra zenderpakketten.
Kom eens met een aanbod van meerdere pakketten en streamingsdiensten in 1 .
Alles los is onbetaalbaar en ik heb begrepen, dat providers zelf maar heel weinig betalen voor die extra zenders.
Apparatuur van KPN huur je of zit bij het abonnement in,dat kun je niet overnemen.
Daar zijn ze vroeger rijk mee geworden.
Sommige mensen hebben 40 jaar huur betaald voor een draaischijf toestel,kassa.
Is eigenlijk ook logisch, het kan in andere handen komen en omgewisseld worden met een ander exemplaar.
Is dus ook om misbruik te voorkomen.
Overigens kloppen de opmerkingen hier dat de helpdesk 24/7 bereikbaar is,al een tijdje niet meer.
Dat was ooit,maar de site waar dat op staat,is van 2019.
Volgens mij zijn ze normaal gesproken bereikbaar van ma tot za tot 8 of 10 uur in de avond.
Voor noodgevallen maken ze misschien een uitzondering in het menu.
Ik ben altijd snel en goed geholpen door KPN.
Gratis monteur die alles bekabeld heeft aangelegd, omdat draadloos toch geen succes was .
Andere kosten zijn bewust of onbewust nooit in rekening gebracht.
Met miljoenen klanten gaat er natuurlijk dagelijks dingen niet goed,maar als ik anderen hoor die bij andere providers zitten,dan heb je bij KPN doorgaans weinig reden tot klagen.
Moet wel toegeven, dat het niveau van de klantenservice niet meer is wat het vroeger was.
Toen kreeg je direct een expert aan de lijn,nu iemand die thuis werkt en op het internet zoekt naar de oplossing, dat kan ik zelf ook.
Uiteindelijk krijg je wel de juiste persoon aan de lijn.
Uiteraard is het afschalen van de helpdesk een kwestie van geld.
Al met al zeer tevreden over KPN.
Alleen jammer van die dure extra zenderpakketten.
Kom eens met een aanbod van meerdere pakketten en streamingsdiensten in 1 .
Alles los is onbetaalbaar en ik heb begrepen, dat providers zelf maar heel weinig betalen voor die extra zenders.
Re: KPN-helpdesk: een drama, voor gereduceerd tarief je modem kan overkopen?
Het gebeurt dat in gebieden met geen goede x/v/aDSL verbindingen of glasvezel, er door KPN een 4G modem wordt aangeboden ter ondersteuning van het vaste signaal, om toch een bepaalde snelheid te kunnen halen. T-mobile heeft ook een product genaamd "4G voor thuis", dan heb je dus een modem, maar ipv dat die ergens aan een kabel hangt die naar buiten gaat, zit er een simkaart in, en is het dus een draadloze huisaansluiting.
Re: KPN-helpdesk: een drama, voor gereduceerd tarief je modem kan overkopen?
Ik heb in november en december gebruik moeten maken van Digitenne, omdat Ziggo nog niet aangesloten was. Kon dus een Digitenne kastje lenen, maar kreeg het niet werkend op zondag. Twee of drie keer gebeld op zondag en kreeg twee keer adviezen, zonder resultaat. De derde keer ‘s avonds daar iemand aan de lijn die het wist en ook deed wat zij daar moesten doen. Perfect geregeld.
Re: KPN-helpdesk: een drama, voor gereduceerd tarief je modem kan overkopen?
Ik zie verschillende meningen. Maar die kloppen niet, want KPN heeft wisselende bereikbaarheid. Wij zitten vlak bij tv zendmast tussen MEDIAPARK en de vroegere Wereldomroep studio”s
Ik ervaar veel problemen met WIFI HUSSEL van 200MBITS/ sec
Om ongestoord op mijn smart tv EERST WIFI en nu bedraad NPO PLUS te kunnen kijken zonder dat “ buffer” vooruitlopend het Live NOS JOURNAAL te zien is zonder dat het gesproken woord tijdens de uitzending wegvalt.
Mijn Chromecast plus waarbij de tv “ monitor wordt zelfs bedraad internet heeft weer het probleem dat het striemen van mijn Chromebook een betaalde film ( maakt niet uit welke provider ) >>alleen WIFI <<< niet constant dit signaal kan streamen naar de Chromecast Plus. Het gevecht met KPN.NL duurt nu al 2 jaar. Ik Zeg WIFI signaal net sterk genoeg op 6 meter van EXPERIA BOX V10a naar m’n Google Chromebook om probleemloos film te kunnen kijken
DUS
2 totaal verschillende klachten:
A) waar smart TV bedraad aan het modem hangt,
En
B) film striemen naar monitor
Met als klacht dus haperend en dip vertonend WIFI SIGNAAL
2 keer KPN monteur:
tja mensen ik zie signaal van 200Mbits/ sec.
Dus er is geen probleem
En uw device hebben problemen om signaal te “ bufferen”
Oorzaak volgens mij instraling vanuit buiten wat WIFI signaal wegdrukt, verschillende momenten in 24 uur. Alle dagen vand week
Hoezo?
Maar >> dat << onderzoekt de KPN monteur niet
Ik ervaar veel problemen met WIFI HUSSEL van 200MBITS/ sec
Om ongestoord op mijn smart tv EERST WIFI en nu bedraad NPO PLUS te kunnen kijken zonder dat “ buffer” vooruitlopend het Live NOS JOURNAAL te zien is zonder dat het gesproken woord tijdens de uitzending wegvalt.
Mijn Chromecast plus waarbij de tv “ monitor wordt zelfs bedraad internet heeft weer het probleem dat het striemen van mijn Chromebook een betaalde film ( maakt niet uit welke provider ) >>alleen WIFI <<< niet constant dit signaal kan streamen naar de Chromecast Plus. Het gevecht met KPN.NL duurt nu al 2 jaar. Ik Zeg WIFI signaal net sterk genoeg op 6 meter van EXPERIA BOX V10a naar m’n Google Chromebook om probleemloos film te kunnen kijken
DUS
2 totaal verschillende klachten:
A) waar smart TV bedraad aan het modem hangt,
En
B) film striemen naar monitor
Met als klacht dus haperend en dip vertonend WIFI SIGNAAL
2 keer KPN monteur:
tja mensen ik zie signaal van 200Mbits/ sec.
Dus er is geen probleem
En uw device hebben problemen om signaal te “ bufferen”
Oorzaak volgens mij instraling vanuit buiten wat WIFI signaal wegdrukt, verschillende momenten in 24 uur. Alle dagen vand week
Hoezo?
Maar >> dat << onderzoekt de KPN monteur niet
Re: KPN-helpdesk: een drama, voor gereduceerd tarief je modem kan overkopen?
Ik zie verschillende meningen. Maar die kloppen niet, want KPN heeft wisselende bereikbaarheid. Wij zitten vlak bij tv zendmast tussen MEDIAPARK en de vroegere Wereldomroep studio”s
Ik ervaar veel problemen met WIFI HUSSEL van 200MBITS/ sec
DUS
2 totaal verschillende klachten:
A) waar smart TV bedraad aan het modem hangt,
En
B) film striemen naar monitor
Met als klacht dus haperend en dip vertonend WIFI SIGNAAL
2 keer KPN monteur:
tja mensen ik zie signaal van 200Mbits/ sec.
Dus er is geen probleem
verschillende momenten in 24 uur. Alle dagen vand week
Hoezo?
Ooo wacht 1 vergeten;
Via e-mail ontvangen nieuwsbrief openen op m’n APPLE MINI IPAD
DE LINK Me naar website pagina brengt en ik het geschreven artikel van de nieuwsbrief kan lezen, echter de in het artikel bijgevoegde foto van de verslaggever/ schrijf(st) er later pas zichtbaar wordt !
Dus dat is 3.....= scheepsrecht !
Ik ervaar veel problemen met WIFI HUSSEL van 200MBITS/ sec
DUS
2 totaal verschillende klachten:
A) waar smart TV bedraad aan het modem hangt,
En
B) film striemen naar monitor
Met als klacht dus haperend en dip vertonend WIFI SIGNAAL
2 keer KPN monteur:
tja mensen ik zie signaal van 200Mbits/ sec.
Dus er is geen probleem
verschillende momenten in 24 uur. Alle dagen vand week
Hoezo?
Ooo wacht 1 vergeten;
Via e-mail ontvangen nieuwsbrief openen op m’n APPLE MINI IPAD
DE LINK Me naar website pagina brengt en ik het geschreven artikel van de nieuwsbrief kan lezen, echter de in het artikel bijgevoegde foto van de verslaggever/ schrijf(st) er later pas zichtbaar wordt !
Dus dat is 3.....= scheepsrecht !
Re: KPN-helpdesk: een drama, voor gereduceerd tarief je modem kan overkopen?
Kan Lady1234 schreef: ↑hiervan een link/ web adres schrijven
Duidelijkheid: “4G voor thuis gebruik “
04 apr 2022 18:25
Wat heeft een modem met een sim kaart van doen? En waarom zou u het modem willen kopen?
Mijns inziens is KPN 24/7 bereikbaar.
Het gebeurt dat in gebieden met geen goede x/v/aDSL verbindingen of glasvezel, er door KPN een 4G modem wordt aangeboden ter ondersteuning van het vaste signaal, om toch een bepaalde snelheid te kunnen halen. T-mobile heeft ook een product genaamd "4G voor thuis", dan heb je dus een modem, maar ipv dat die ergens aan een kabel hangt die naar buiten gaat, zit er een simkaart in, en is het dus een draadloze huisaansluiting.
Duidelijkheid: “4G voor thuis gebruik “
04 apr 2022 18:25
Wat heeft een modem met een sim kaart van doen? En waarom zou u het modem willen kopen?
Mijns inziens is KPN 24/7 bereikbaar.
Het gebeurt dat in gebieden met geen goede x/v/aDSL verbindingen of glasvezel, er door KPN een 4G modem wordt aangeboden ter ondersteuning van het vaste signaal, om toch een bepaalde snelheid te kunnen halen. T-mobile heeft ook een product genaamd "4G voor thuis", dan heb je dus een modem, maar ipv dat die ergens aan een kabel hangt die naar buiten gaat, zit er een simkaart in, en is het dus een draadloze huisaansluiting.
Re: KPN-helpdesk: een drama, voor gereduceerd tarief je modem kan overkopen?
Ik kan meedenken met Rene65 want ook ben erg gehecht aan XS4all als i'net provider sinds 1995 en bijna aan willen sluiten bij Freedom, ex medewerkers XS4.
Maar nieuw mailadres etc. Mijn overstap van Ziggo TV naar XS4 ging soepel en geen coaxkabels meer in huis. De werkzaamheden werden al door KPN uitgevoerd vorig jaar en had al veel eerder moeten overstappen, maar als er storing zou zijn bij Ziggo (TV) dan had ik XS nog al is apart pakket duurder.
Ja vele mailtjes, bevestigingen laatste 2 dgn na omzetting en duizelt mij maar perfect geregeld. Andere voicemail, pincode eenmalig. Welkom bericht.
Inmiddels de "gratis nwe sim 1GB" ontvangen maar ik wacht die 7 dgn na ontvangst voordat ik de kaart in tel. stop en ws zónder activeringscode zoals de instructies melden dus nog even spannend en anders hele hebben en houwen naar KPN-winkel?
Onlangs paar problemen gehad en o.h.a. goede helpdesk en meestal doorverbonden naar echte techneut. In vertrouwen de PC overnemen om probleem op te lossen vind ik een pluspunt. Als zij het niet kunnen oplossen wie ben ik dan?
Ms is het nu drukker bij KPN ivm omzetting?
Wel weer nwe ID aan moeten maken. Ik maak mij vooralsnog niet serveus en anders mij niet bellen maar KPN.
Nogmaals, XS4 is niet te overtreffen en afsluiting van tijdperk. De mediaplayer is zo klein als sig.doos en nooit meer e.o.a. storing gehad.
Een modem is nooit eigendom. Als hij verouderd is aanvraag nwe versie: oude opsturen en wachten op monteur (of zelf doen? )
Scheiden doet lijden.
.
Maar nieuw mailadres etc. Mijn overstap van Ziggo TV naar XS4 ging soepel en geen coaxkabels meer in huis. De werkzaamheden werden al door KPN uitgevoerd vorig jaar en had al veel eerder moeten overstappen, maar als er storing zou zijn bij Ziggo (TV) dan had ik XS nog al is apart pakket duurder.
Ja vele mailtjes, bevestigingen laatste 2 dgn na omzetting en duizelt mij maar perfect geregeld. Andere voicemail, pincode eenmalig. Welkom bericht.
Inmiddels de "gratis nwe sim 1GB" ontvangen maar ik wacht die 7 dgn na ontvangst voordat ik de kaart in tel. stop en ws zónder activeringscode zoals de instructies melden dus nog even spannend en anders hele hebben en houwen naar KPN-winkel?
Onlangs paar problemen gehad en o.h.a. goede helpdesk en meestal doorverbonden naar echte techneut. In vertrouwen de PC overnemen om probleem op te lossen vind ik een pluspunt. Als zij het niet kunnen oplossen wie ben ik dan?
Ms is het nu drukker bij KPN ivm omzetting?
Wel weer nwe ID aan moeten maken. Ik maak mij vooralsnog niet serveus en anders mij niet bellen maar KPN.
Nogmaals, XS4 is niet te overtreffen en afsluiting van tijdperk. De mediaplayer is zo klein als sig.doos en nooit meer e.o.a. storing gehad.
Een modem is nooit eigendom. Als hij verouderd is aanvraag nwe versie: oude opsturen en wachten op monteur (of zelf doen? )
Scheiden doet lijden.
.
Re: KPN-helpdesk: een drama, voor gereduceerd tarief je modem kan overkopen?
Hoezo "Noodgedwongen", je had ook een andere provider kunnen kiezen.
De lange wachttijden dat herken ik niet.
Ik proef hier veel frustratie dat XS4all is overgenomen door KPN.
Ik ben KPN klant mobiel, glasvezel tv, internet en vaste telefonie. Werkt al vele jaren uitstekend.
De lange wachttijden dat herken ik niet.
Ik proef hier veel frustratie dat XS4all is overgenomen door KPN.
Ik ben KPN klant mobiel, glasvezel tv, internet en vaste telefonie. Werkt al vele jaren uitstekend.
-
- Berichten: 5056
- Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52
Re: KPN-helpdesk: een drama, voor gereduceerd tarief je modem kan overkopen?
XS4ALL levert geen simkaarten voor telefoons, enkel bij bepaalde abonnementen een losse data simkaart.
XS4ALL heeft zeker wel wachttijden, dit is altijd zo op bepaalde momenten geweest. De helpdesk is gewoon 7 dagen per week bereikbaar tot 22.00 uur dit (afgezien van een korte periode tot 23.00 uur) nooit anders geweest.
Dit is niet gangbaar zover ik weet bij geen enkele provider wanneer er sprake is van een bruikleen. Maar ik zou het modem gewoon houden tot ze een reminder sturen, deze is bij mij nog steeds niet binnen en ben weggegaan toen XS4ALL als zelfstandige provider werd opgeheven.rene65 schreef: ↑04 apr 2022 15:55Terloops tijdens chat en telefoon gevraagd of het mogelijk was of je het modem met gereduceerde prijs kon overnemen (naar duur van contractduur), maar dat was niet mogelijk ......... kpn .... we make it impossible......
volgens mij is dat toch gangbaar bij (sommige) providers dat je voor gereduceerd tarief je modem kan overkopen?
-
- Berichten: 5056
- Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52
Re: KPN-helpdesk: een drama, voor gereduceerd tarief je modem kan overkopen?
XS4ALL is na enkele jaren zelfstandigheid overgenomen door KPN, enkel is kortgeleden besloten het complet netwerk onder te brengen bij KPN en XS4ALL puur een merkje te laten zijn waar je als consument meer voor betaald uit sentiment. De gespecialiseerde helpdesk de persoonlijke aandacht is compleet verdwenen en dus het extra geld niet waard meer naar mijn mening.Harrij schreef: ↑06 apr 2022 22:21Hoezo "Noodgedwongen", je had ook een andere provider kunnen kiezen.
De lange wachttijden dat herken ik niet.
Ik proef hier veel frustratie dat XS4all is overgenomen door KPN.
Ik ben KPN klant mobiel, glasvezel tv, internet en vaste telefonie. Werkt al vele jaren uitstekend.
Re: KPN-helpdesk: een drama, voor gereduceerd tarief je modem kan overkopen?
Destijds hebben personeelsleden en klanten van Xs4all het Actiecomite Xs4allmoetblijven gevormd. Helaas heeft dat de integratie met KPN niet kunnen verhinderen, maar een en ander heeft geleid tot de oprichting van Freedom.nl, een alternatief voor Xs4all. Via bestaande infrastructuur van derden bieden zij internet aan in heel Nederland.
Re: KPN-helpdesk: een drama, voor gereduceerd tarief je modem kan overkopen?
Ik begrijp je verhaal niet. Misschien is dit mede het probleem waardoor er geen oplossing komt. Misschien begrijp klantenservice ook niet.
Misschien is overstappen naar een andere provider een oplossing?
Misschien is overstappen naar een andere provider een oplossing?
-
- Berichten: 1022
- Lid geworden op: 18 sep 2020 14:49
Re: KPN-helpdesk: een drama, voor gereduceerd tarief je modem kan overkopen?
Maar misschien kan de rechtsbijstandverzekering of het Juridisch Loket er wel iets mee.
Re: KPN-helpdesk: een drama, voor gereduceerd tarief je modem kan overkopen?
Zie nu pas dat er reacties zijn
moet ik ook maar vakje aanvinken dat ik geinformeerd moet worden bij reacties ....
Wat betreft de sim-kaart, dit was dus een data-sim-kaart.
En ja, die had ik vooraf geactiveerd. In principe "zou" hij het ook meteen moeten doen.
Inmiddels is het opgelost dankzij mede straatbewoner die bij een mobiele provider werkt en het bleek dat er e.e.a. extra ingesteld moest worden (umts netwerk naam etc. etc.) nog niet zo makkelijk dus.
En even uitleggen over internet modems (ik noem het liever routers), xs4all levert Fritz! modems (routers) en KPN Experiaboxjes .......
Fritz! kun je beetje vergelijken met combinatie van Rolls Royce en Bugatti en Experiabox met Trabant of iets dergelijks.
Morgen is koningsdag en dan zie je die experiaboxen overal liggen op die dekentjes voor een prikkie. Fritz! modems zie je haast nooit en als je ze ziet gaan ze ook niet voor een prikkie weg (tenzij 20 jaar oud).
De vraag over het overnemen was vanwege het feit dat als je bij Freedom Internet je daar mindering krijgt van de abbo-prijs.
Maar goed, geen probleem, we hebben hier nog (steeds) geen glasvezel dus ik wacht ff totdat het zover is want dan kun je ook een internet-router krijgen met glasvezel ingang.
En ik hou niet zo van excuses van bedrijven. Als je een goed bedrijf bent dan hou je daar rekening mee. Tuurlijk was er de overgang van het xs4all infra structuur naar de kpn infrastructuur.
Maar mensen die 45 minuten in de wacht staan en 2x !!! de verbinding dan verbreken is niet bepaald netjes te noemen.
Als je beetje telefonie-communicatie apparatuur hebt in je toko, dan weet je het nummer dan bel je terug.
ik had dus 2x 45 minuten in de wacht gestaan en 2x de verbinding verbroken, ik was 2,5 uur kwijt.....
Maar gelukkig werkt het weer.
ik hoop dat ik ze nooit meer nodig heb ........
en inderdaad, toegegeven, de laatste jaren begon het ook weer een beetje minder te worden met bellen naar xs4all (kpn mss had al overname gepland).
Maar daarvoor was het toch een wereld van verschil om te bellen naar xs4all (kostte inderdaad paar euro p/m meer).
en ik denk dat de voormalige xs4all gebruikers wel weten waar ik het over heb.
en waarom zou ik een boksbal moeten kopen? kpn kan dat dan beter meegeven aan zijn/haar klanten als ze zich aanmelden.
is dat nou de omgekeerde wereld? Dan moet IK dus een boksbal kopen?
We zijn de consumenten-pesterij van telefoon-menu's van bedrijven die je willen afschudden wel heel erg normaal aan het vinden ......
moet ik ook maar vakje aanvinken dat ik geinformeerd moet worden bij reacties ....
Wat betreft de sim-kaart, dit was dus een data-sim-kaart.
En ja, die had ik vooraf geactiveerd. In principe "zou" hij het ook meteen moeten doen.
Inmiddels is het opgelost dankzij mede straatbewoner die bij een mobiele provider werkt en het bleek dat er e.e.a. extra ingesteld moest worden (umts netwerk naam etc. etc.) nog niet zo makkelijk dus.
En even uitleggen over internet modems (ik noem het liever routers), xs4all levert Fritz! modems (routers) en KPN Experiaboxjes .......
Fritz! kun je beetje vergelijken met combinatie van Rolls Royce en Bugatti en Experiabox met Trabant of iets dergelijks.
Morgen is koningsdag en dan zie je die experiaboxen overal liggen op die dekentjes voor een prikkie. Fritz! modems zie je haast nooit en als je ze ziet gaan ze ook niet voor een prikkie weg (tenzij 20 jaar oud).
De vraag over het overnemen was vanwege het feit dat als je bij Freedom Internet je daar mindering krijgt van de abbo-prijs.
Maar goed, geen probleem, we hebben hier nog (steeds) geen glasvezel dus ik wacht ff totdat het zover is want dan kun je ook een internet-router krijgen met glasvezel ingang.
En ik hou niet zo van excuses van bedrijven. Als je een goed bedrijf bent dan hou je daar rekening mee. Tuurlijk was er de overgang van het xs4all infra structuur naar de kpn infrastructuur.
Maar mensen die 45 minuten in de wacht staan en 2x !!! de verbinding dan verbreken is niet bepaald netjes te noemen.
Als je beetje telefonie-communicatie apparatuur hebt in je toko, dan weet je het nummer dan bel je terug.
ik had dus 2x 45 minuten in de wacht gestaan en 2x de verbinding verbroken, ik was 2,5 uur kwijt.....
Maar gelukkig werkt het weer.
ik hoop dat ik ze nooit meer nodig heb ........
en inderdaad, toegegeven, de laatste jaren begon het ook weer een beetje minder te worden met bellen naar xs4all (kpn mss had al overname gepland).
Maar daarvoor was het toch een wereld van verschil om te bellen naar xs4all (kostte inderdaad paar euro p/m meer).
en ik denk dat de voormalige xs4all gebruikers wel weten waar ik het over heb.
en waarom zou ik een boksbal moeten kopen? kpn kan dat dan beter meegeven aan zijn/haar klanten als ze zich aanmelden.
is dat nou de omgekeerde wereld? Dan moet IK dus een boksbal kopen?
We zijn de consumenten-pesterij van telefoon-menu's van bedrijven die je willen afschudden wel heel erg normaal aan het vinden ......
Re: KPN-helpdesk: een drama, voor gereduceerd tarief je modem kan overkopen?
Experiaboxen kun je niet (ver)kopen, die worden in bruikleen verstrekt en moeten weer ingeleverd worden. De verkopers krijgen een factuur van rond de 75 euro als ze hem niet meer hebben. De kopers hebben er ook niks aan, want waarom zouden die geld betalen als ze er ook een gratis in bruikleen kunnen krijgen als ze abonnee worden?