Nare ervaring garage autoterrein Sammersbrug te Den Haag
-
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 24 apr 2022 23:39
Nare ervaring garage autoterrein Sammersbrug te Den Haag
Een paar dagen geleden een leuke auto gezien op marktplaats bij een vriendelijke verkoper. Ik de autohandelaar gebeld of ik de vw polo uit 2009 mag komen bezichtigen. Dit was geen enkel probleem. De koffie zou al klaar gezet worden. Eenmaal aangekomen in het oh zo prachtige Den Haag heb ik de polo mogen bezichtigen. De auto zag er voor z’n leeftijd nog goed uit op een paar gebruikerssporen na, maar goed dat heb je vaak bij occasion auto’s. Na een inspectie heb ik een proefrit mogen maken. Meneer van de garage ging met me mee. Voorgesteld of we even langs een garage kunnen rijden om een onafhankelijke inspectie te laten doen. (Dit heb ik overigens bij al me anders auto’s ook gedaan en was nergens een probleem). Nee dit was niet nodig zei de verkoper. De auto is prima, en bovendien kreeg ik 6 maanden Bovag garantie. Als de auto wat zou mankeren kon ik hem gratis laten repareren. Hij wees nog naar het Bovag bordje bij hem naast de deur. Ja €3580 is een pittige investering, maar met een halfjaar Bovag garantie kan er niets mis gaan.
Ik dacht : goed ik doe het. Zo gezegd, zo gedaan. De koop werd gesloten. €3580 contant lichter want z’n pinapparaat was kapot dus moest halsoverkop aan €3850 in contanten komen, maar wel een mooie polo rijker.
De volgende dag begon de auto toch wat kuren te vertonen. In de ochtend starte de motor al wat lastig. Na het starten begon de auto enorm te trillen en te beven. Er kwam rook uit de motorkap. De ANWB gebeld en een diagnose laten stellen. De verstuivers waren aan het lekken en bleek dat deze eerder gedicht waren met een of ander kit. Ik meteen verhaal gehaald bij de vriendelijke verkoper. Dat vriendelijke was er helaas nu af. Ik herkende de man niet meer terug. Hoe haalde ik het in mijn hoofd om hem te bellen en hem lastig te vallen. Meneer meteen herinnert aan zijn afspraak van de 6 maanden garantie. Hier kon ik naar fluiten, want ik als vrouw zijnde heb de auto zelf gemold, omdat ik niet kan rijden. Dus ik meteen de Bovag gebeld die moesten mij helaas teleurstellen. Ze kennen deze persoon wel degelijk vooral van alle klachten die ze over hem binnen krijgen, maar deze persoon is helemaal geen lid van de Bovag. En misleid al jaren mensen met z’n zogenaamde bovag lidmaatschap. De bovag zelf is al jaren met deze meneer bezig, maar helaas zonder succes. U snapt dat de moed mij in de schoenen zakt en ik me op dit moment wanhopig, radeloos en bestolen voel.
Ik snap dat er duidelijke signalen waren, maar ik was zo verliefd op de polo.
Ik wil het hier niet bij laten zitten. Iemand aub tips? Help!!!!
Ik dacht : goed ik doe het. Zo gezegd, zo gedaan. De koop werd gesloten. €3580 contant lichter want z’n pinapparaat was kapot dus moest halsoverkop aan €3850 in contanten komen, maar wel een mooie polo rijker.
De volgende dag begon de auto toch wat kuren te vertonen. In de ochtend starte de motor al wat lastig. Na het starten begon de auto enorm te trillen en te beven. Er kwam rook uit de motorkap. De ANWB gebeld en een diagnose laten stellen. De verstuivers waren aan het lekken en bleek dat deze eerder gedicht waren met een of ander kit. Ik meteen verhaal gehaald bij de vriendelijke verkoper. Dat vriendelijke was er helaas nu af. Ik herkende de man niet meer terug. Hoe haalde ik het in mijn hoofd om hem te bellen en hem lastig te vallen. Meneer meteen herinnert aan zijn afspraak van de 6 maanden garantie. Hier kon ik naar fluiten, want ik als vrouw zijnde heb de auto zelf gemold, omdat ik niet kan rijden. Dus ik meteen de Bovag gebeld die moesten mij helaas teleurstellen. Ze kennen deze persoon wel degelijk vooral van alle klachten die ze over hem binnen krijgen, maar deze persoon is helemaal geen lid van de Bovag. En misleid al jaren mensen met z’n zogenaamde bovag lidmaatschap. De bovag zelf is al jaren met deze meneer bezig, maar helaas zonder succes. U snapt dat de moed mij in de schoenen zakt en ik me op dit moment wanhopig, radeloos en bestolen voel.
Ik snap dat er duidelijke signalen waren, maar ik was zo verliefd op de polo.
Ik wil het hier niet bij laten zitten. Iemand aub tips? Help!!!!
Re: Nare ervaring garage autoterrein Sammersbrug te Den Haag
Sorry dat ik dit even zeg,, maar in uw opening zin lees ik al 3 rode vlaggen.
En nu , zo snel mogelijk juridische hulp inschakelen.
Hoop voor u dat ze wat kunnen betekenen, maar als de BOVAG hem al niet aan kan, kan het moeilijk worden.
En nu , zo snel mogelijk juridische hulp inschakelen.
Hoop voor u dat ze wat kunnen betekenen, maar als de BOVAG hem al niet aan kan, kan het moeilijk worden.
-
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 24 apr 2022 23:39
Re: Nare ervaring garage autoterrein Sammersbrug te Den Haag
Ja kan mezelf wel voor me kop slaan joh.
-
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 24 apr 2022 23:39
Re: Nare ervaring garage autoterrein Sammersbrug te Den Haag
De volgende keer altijd een inspectie laten doen en op de site van BOVAG controleren of hun lid zijn.
Voor nu, neem contact op met www.juridischloket.nl of www.consumentenbond.nl/juridisch-advies. Al denk ik dat je door wordt verwezen naar een advocaat. Doe dit zo snel mogelijk, misschien kan je de aankoop ontbinden
De meeste rechtsbijstandverzekeringen helpen jou alleen als het garage bij BOVAG is aangesloten.
Voor nu, neem contact op met www.juridischloket.nl of www.consumentenbond.nl/juridisch-advies. Al denk ik dat je door wordt verwezen naar een advocaat. Doe dit zo snel mogelijk, misschien kan je de aankoop ontbinden
De meeste rechtsbijstandverzekeringen helpen jou alleen als het garage bij BOVAG is aangesloten.
-
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 30 aug 2021 22:21
Re: Nare ervaring garage autoterrein Sammersbrug te Den Haag
Hè bah. Wat naar dit. Vorig jaar heb ik ook iets meegemaakt met autoterrein sammersbrug. Ik heb het geweten ook. Enige wat ik kan zeggen is : neem je verlies en laat het gaan. €3850 is een fors bedrag, maar geloof mij het is het niet waard. Dit soort types, hoe zeg ik het netjes, deinzen nergens voor terug. Ik heb mijn lesje geleerd. Succes. U kunt me een privé sturen als u wilt horen wat er zich heeft afgespeeld de maanden na mijn eerste bericht.
-
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 24 apr 2022 23:39
Re: Nare ervaring garage autoterrein Sammersbrug te Den Haag
Oh jeej zeg. Dat geloof ik meteen. Ik heb de beste man ook even opgezocht op fb en wat een nare berichten van de beste man. De haren op m’n rug gingen ervan overeind staan. Hier lusten de honden geen brood van. Ik heb u een pb gestuurd.albertvanrijswijk schreef: ↑25 apr 2022 13:08Hè bah. Wat naar dit. Vorig jaar heb ik ook iets meegemaakt met autoterrein sammersbrug. Ik heb het geweten ook. Enige wat ik kan zeggen is : neem je verlies en laat het gaan. €3850 is een fors bedrag, maar geloof mij het is het niet waard. Dit soort types, hoe zeg ik het netjes, deinzen nergens voor terug. Ik heb mijn lesje geleerd. Succes. U kunt me een privé sturen als u wilt horen wat er zich heeft afgespeeld de maanden na mijn eerste bericht.
Re: Nare ervaring garage autoterrein Sammersbrug te Den Haag
Bedenk dan wel dat je, na dit topic, ook voor hen herleidbaar bent. Ik zeg het niet gauw, maar je kunt de moderatie eventueel verzoeken (middels de meldknop) om je topic te verwijderen.Jantine de bever schreef: ↑25 apr 2022 13:12Oh jeej zeg. Dat geloof ik meteen. Ik heb de beste man ook even opgezocht op fb en wat een nare berichten van de beste man. De haren op m’n rug gingen ervan overeind staan. Hier lusten de honden geen brood van. Ik heb u een pb gestuurd.albertvanrijswijk schreef: ↑25 apr 2022 13:08Hè bah. Wat naar dit. Vorig jaar heb ik ook iets meegemaakt met autoterrein sammersbrug. Ik heb het geweten ook. Enige wat ik kan zeggen is : neem je verlies en laat het gaan. €3850 is een fors bedrag, maar geloof mij het is het niet waard. Dit soort types, hoe zeg ik het netjes, deinzen nergens voor terug. Ik heb mijn lesje geleerd. Succes. U kunt me een privé sturen als u wilt horen wat er zich heeft afgespeeld de maanden na mijn eerste bericht.
Re: Nare ervaring garage autoterrein Sammersbrug te Den Haag
Ik vind het nogal wat om te zeggen: neem je verlies van €3850. Weet niet of de auto nog te repareren is en zoja wat dit kost. Dat is het werkelijke verlies waar je over na kunt denken. Het is wel zo dat als men helemaal niets doet, de garage er altijd mee wegkomt en de slechte praktijken in stand wordt gehouden. Ik zou een eventuele reparatienota samen met de bevindingen van de ANWB via een rechtsbijstand toch laten opsturen.albertvanrijswijk schreef: ↑25 apr 2022 13:08Hè bah. Wat naar dit. Vorig jaar heb ik ook iets meegemaakt met autoterrein sammersbrug. Ik heb het geweten ook. Enige wat ik kan zeggen is : neem je verlies en laat het gaan. €3850 is een fors bedrag, maar geloof mij het is het niet waard. Dit soort types, hoe zeg ik het netjes, deinzen nergens voor terug. Ik heb mijn lesje geleerd. Succes. U kunt me een privé sturen als u wilt horen wat er zich heeft afgespeeld de maanden na mijn eerste bericht.
Re: Nare ervaring garage autoterrein Sammersbrug te Den Haag
Dat is zinloos. De rechtsbijstand doet niets bij kwesties met een bedrijf dat niet aangesloten is bij Bovag.
Re: Nare ervaring garage autoterrein Sammersbrug te Den Haag
Als een bedrijf bij de Bovag is aangesloten, dan heb je toch geen rechtsbijstand nodig? Misschien verwacht ik ten onrechte teveel van een rechtsbijstandsverzekering.
Re: Nare ervaring garage autoterrein Sammersbrug te Den Haag
@Mice2: Hij zegt dat hij bij Bovag is aangesloten en toont dat zogenaamd aan d.m.v. een bord, maar dit is dus niet het geval....
-
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 24 apr 2022 23:39
Re: Nare ervaring garage autoterrein Sammersbrug te Den Haag
Ik zal niets verwijderen. Ik ben tegen onrecht en wil mensen behoeden voor grote fout. Ik laat me niet leiden door angst. In zo een wereld weiger ik te leven.Moneyman schreef: ↑25 apr 2022 15:34Bedenk dan wel dat je, na dit topic, ook voor hen herleidbaar bent. Ik zeg het niet gauw, maar je kunt de moderatie eventueel verzoeken (middels de meldknop) om je topic te verwijderen.Jantine de bever schreef: ↑25 apr 2022 13:12Oh jeej zeg. Dat geloof ik meteen. Ik heb de beste man ook even opgezocht op fb en wat een nare berichten van de beste man. De haren op m’n rug gingen ervan overeind staan. Hier lusten de honden geen brood van. Ik heb u een pb gestuurd.albertvanrijswijk schreef: ↑25 apr 2022 13:08Hè bah. Wat naar dit. Vorig jaar heb ik ook iets meegemaakt met autoterrein sammersbrug. Ik heb het geweten ook. Enige wat ik kan zeggen is : neem je verlies en laat het gaan. €3850 is een fors bedrag, maar geloof mij het is het niet waard. Dit soort types, hoe zeg ik het netjes, deinzen nergens voor terug. Ik heb mijn lesje geleerd. Succes. U kunt me een privé sturen als u wilt horen wat er zich heeft afgespeeld de maanden na mijn eerste bericht.
Re: Nare ervaring garage autoterrein Sammersbrug te Den Haag
Als zijn pinapparaat "defect" was en u contant betaald heeft is mijn vraag of u een rekening heeft gekregen anders wordt het al erg lastig om hem aan te pakken. U kunt aangifte doen bij de politie van oplichting, al zal dat wel enige moeite kosten omdat zij u willen afschepen met "civiel probleem".
-
- Berichten: 1022
- Lid geworden op: 18 sep 2020 14:49
Re: Nare ervaring garage autoterrein Sammersbrug te Den Haag
Wat mij dan opvalt is het feit dat de BOVAG weet dat deze garage misbruik maakt van de BOVAG label en blijkbaar juridisch niets doet om de garage aan te pakken. Het lijkt mij dat BOVAG zelf dan ook niet vrij uit gaat.
Ik denk dat een rechtszaak de enige optie is. U hebt hiervoor geen advocaat nodig maar mogelijk kan het Juridisch Loket iets betekenen.
Ik denk dat een rechtszaak de enige optie is. U hebt hiervoor geen advocaat nodig maar mogelijk kan het Juridisch Loket iets betekenen.
-
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 24 apr 2022 23:39
Re: Nare ervaring garage autoterrein Sammersbrug te Den Haag
Uit laatste berichten begreep ik al dat de Bovag hiermee bezig is. In welke mate wilde ze uit privacy overwegingen niet zeggen, maar denk dat er wel een rechtszaak aan zit te komen.Ik_weet_niet_alles schreef: ↑25 apr 2022 20:00Wat mij dan opvalt is het feit dat de BOVAG weet dat deze garage misbruik maakt van de BOVAG label en blijkbaar juridisch niets doet om de garage aan te pakken. Het lijkt mij dat BOVAG zelf dan ook niet vrij uit gaat.
Ik denk dat een rechtszaak de enige optie is. U hebt hiervoor geen advocaat nodig maar mogelijk kan het Juridisch Loket iets betekenen.
-
- Berichten: 1022
- Lid geworden op: 18 sep 2020 14:49
Re: Nare ervaring garage autoterrein Sammersbrug te Den Haag
In dat geval zou ik als gedupeerde proberen mee te liften met de procedure van de BOVAG. Dan hebben zij de kwestie te lang laten voortbestaan, met als gevolg meer gedupeerden.Jantine de bever schreef: ↑25 apr 2022 20:12Uit laatste berichten begreep ik al dat de Bovag hiermee bezig is. In welke mate wilde ze uit privacy overwegingen niet zeggen, maar denk dat er wel een rechtszaak aan zit te komen.Ik_weet_niet_alles schreef: ↑25 apr 2022 20:00Wat mij dan opvalt is het feit dat de BOVAG weet dat deze garage misbruik maakt van de BOVAG label en blijkbaar juridisch niets doet om de garage aan te pakken. Het lijkt mij dat BOVAG zelf dan ook niet vrij uit gaat.
Ik denk dat een rechtszaak de enige optie is. U hebt hiervoor geen advocaat nodig maar mogelijk kan het Juridisch Loket iets betekenen.
Re: Nare ervaring garage autoterrein Sammersbrug te Den Haag
Ik wil je niet ontmoedigen maar er is ook een onderzoeksplicht (maar dat is iets voor latere zorg en moet je met een advocaat bespreken).
Ik zou allereerst alsnog een onafhankelijke inspectie laten uitvoeren, om alle mankementen en kosten helder te krijgen. Vervolgens (als het de moeite waard is) de verkoper schriftelijk verzoeken om de problemen op te lossen. Doet hij dat niet of hij reageert niet, dan een ingebrekestelling versturen. Ondertussen kan je met het rapport in de hand juridische hulp zoeken.
Verder zou ik enkel schriftelijk contact houden, mocht het echt niet anders kunnen, dan het gesprek opnemen.
Op ANWB.nl staat een mooi stappenplan met voorbeeld brieven.
https://www.anwb.nl/juridisch-advies/ko ... na-aankoop
Ik zou allereerst alsnog een onafhankelijke inspectie laten uitvoeren, om alle mankementen en kosten helder te krijgen. Vervolgens (als het de moeite waard is) de verkoper schriftelijk verzoeken om de problemen op te lossen. Doet hij dat niet of hij reageert niet, dan een ingebrekestelling versturen. Ondertussen kan je met het rapport in de hand juridische hulp zoeken.
Verder zou ik enkel schriftelijk contact houden, mocht het echt niet anders kunnen, dan het gesprek opnemen.
Op ANWB.nl staat een mooi stappenplan met voorbeeld brieven.
https://www.anwb.nl/juridisch-advies/ko ... na-aankoop
Seinhuis
vindt dit leuk