Maar wat moet je in deze zien als 'bereikt', ik kan als consument ook wel een mailbox afnemen bij een partij met een extreem streng spamfilter, het zou mij dan echter als zeer vreemd overkomen wanneer ik dan kan zeggen 'ja de mail heeft mijn postbus wel bereikt, maar ik heb het zelf nooit ontvangen' want het interne sorteersysteem behorende bij mijn postbus heeft in het bakje spam gegooid terwijl dat niet had gemoeten.Moneyman schreef: ↑16 mei 2022 09:55Wederom een slechte vergelijking/ doelredenering. Jouw voorbeeld veronderstelt een actieve keuze van TS, terwijl dat helemaal niet aan de hand is.NeoDutchio schreef: ↑15 mei 2022 23:07Als je een prullenbak achter de deur onder de brievenbusklep zet wel. En dan is dat niet het probleem van de verzender als de ontvanger dat (laat) doen.
Dit ilustreert mooi waarom vergelijkingen zelden nuttig zijn - ze kloppen vrijwel nooit volledig.
Sowieso gaat je reactie voorbij aan de juridische werkelijkheid waar het bij dit vraagstuk om gaat: heeft de mail de geadresseerde bereikt?
Ik zou het logischer vinden dat iets wordt gezien als 'bereikt', wanneer het afgeleverd is op 'mijn' mailserver, wat er daarna achter de 'spreekwoordelijke voordeur' gebeurt, bij voorbeeld misconfiguratie van het spamfilter, heeft immers de verzendende partij geen invloed op.