Enkele jaren geleden besloten om bij Vimexx.nl een abonnement aan te schaffen voor de hosting. Echter heb ik vorig jaar besloten om te stoppen met dit hosting pakket omdat deze weinig tot niet gebruikt werd en ik voor mijn laatste site een Managed VPS heb afgenomen bij een andere partij. Vorig jaar dan ook besloten het hosting pakket te stoppen bij Vimexx.nl via hun dashboard.
Helaas krijg ik enkele dagen geleden een e-mail met een factuur van Vimexx dat ze mijn hosting pakket 45 dagen van te voren verlengd hebben. Dit verbaasde mij enorm en heb diezelfde avond een ticket ingeschoten dat ik mijn automatische verlenging vorig jaar stop had gezet. Vimexx gaf de volgende reactie:
Hierna heeft zich een over en weer discussie plaats gevonden waarin zij beweren dat het annuleren van mijn abonnement niet in hun logging voort komt en dat ik daarom pech heb en de automatische incasso moet gaan betalen. Van 16-06-2022 tot 01-08-2023. Ik heb hierbij aangegeven (wederom) dat ik vorig jaar mijn hosting abonnement heb stop gezet, maar Vimexx blijft beweren dat dit niet gebeurd is.Ik begrijp het probleem inderdaad. Ik heb even in de logs gekeken en wij verlengen enkel, omdat wij pre-paid producten aanbieden, als hier om gevraagd wordt. En ik zie dat je in 2019 juist automatische incasso hebt aangezet:
hosting.auto_extend_enabled
24-02-2019 13:33:50
Zoals je begrijpt is dit een bewuste keuze waardoor je niet onder de wet van dam valt. Ik begrijp dat je dit graag geannuleerd wilt hebben maar dat is helaas niet mogelijk omdat je zelf de keuze hebt gemaakt om de verlenging door te voeren door automatische verlenging aan te zetten.
De laatste reactie ik heb gekregen is:
Voor mijn gevoel heeft hun systeem/dashboard wel degelijk gefaald en moet ik als consument toch kunnen vertrouwen op een knop stop verlenging als deze gebruikt wordt door mij als klant? Of ben ik als consument verantwoordelijk om continue maar te controleren of de functie weer ingeschakeld is?Zoals wij meermaals hebben aangetoond heb jij als gebruiker zelf voor deze optie gekozen, het systeem heeft hetgeen uitgevoerd waar jij tenslotte zelf voor hebt gekozen. Het systeem werkt na behoren, zie ook de eerdere logs die mijn collega heeft gedeeld. Ik vind het dan ook spijtig om te zien dat je dit betrekt tot onze klantenservice en het systeem, ondanks jij zelf deze functie hebt ingeschakeld en het systeem dit heeft uitgevoerd. Wij hebben meermaals een controle uitgevoerd en aangetoond dat dit door jou zelf is uitgevoerd en komen je tenslotte nog tegemoet moet met een restitutie van 50% voor iets wat door jou dus zelf is ingesteld. Ik kan me dan ook niet vinden in de door jouw benoemde: ''slechte klantenservice'' Jij hebt zelf de automatisch verleng module ingeschakeld en dat is precies wat het systeem dan ook heeft gedaan.
Ondanks jij dus zelf verantwoordelijk bent voor de gekozen instelling willen wij je toch alsnog éénmalig tegemoet komen met een restitutie van 50% op het afgenomen pakket. Wens je dit niet dan respecteren wij dat, maar zal ik het ticket sluiten en niet verder ingaan op deze kwestie.
Ik zie dan ook nog graag jouw reactie tegemoet zodat we dit voor je in orde kunnen maken.
Welke mogelijkheden kan ik verder ondernemen? Op mijn ticket wordt niet meer gereageerd aangezien ik het met de restitutie niet eens ben.