ja dat klinkt vanuit een postNL pet allemaal heel simpel: ga maar naar de verkoper. Voor de gewone consument valt het niet uit te leggen dat er meer dan dubbel betaald moet worden en bezwaren falen.
Bij de verkoper klagen gaat ook niet goed, dan kom je in een cirkel terecht: Dit is namelijk de 8e keer bij PostNL voor mij. De verkoper op bijvoorbeeld Discogs.com krijgt dat BTW bedrag helemaal niet op zijn rekening en het enige wat er gebeurt is dat er bij een transactie automatisch btw bij komt voor de koper. Discogs.com ontvangt en draagt dat af. De verkoper moet vervolgens die factuur uitprinten samen met het shipping label. Die zelfde procedures gaan dus wel goed bij fedex en DHL.
Nu klaag ik ook steeds bij de verschillende verkopers. Die klagen bij USPS en bij Discogs. Dan worden de formulieren getoetst of die compliant zijn.
En dan komt er reactie van Discogs dat er bezwaar ingediend moet worden bij PostNL want de papieren kloppen. PostNL heeft het ondertussen dan al afgewezen.
PostNL geeft echter geen rede voor het afwijzen van het bezwaar. Ze bekijken het feitelijk dus niet eens.
het enige argument van PostNL is:
Meestal komt dit doordat de afzender het Sender ID reference nummer niet goed invult.
HOEZO MEESTAL? wat is het in dit geval, daar gaat het toch om?????? De ID staat erop en die klopt.
PostNL wijst het af zonder dat het bij de douane/belastingdienst terecht komt. ze bouwen een muur op en blokkeren je recht op bezwaar tegen je eigen betaling.