witte angora schreef: ↑01 okt 2022 12:04
Maar in feite is het gebrek ook helemaal niet hersteld. Er waren, sterker nog, meerdere diagnoses voor nodig om er achter te komen wat er aan de hand was. En eigenlijk weten - althans wij - we het nog steeds niet.
Dit klopt ,er is getracht de problemen op te lossen ,met nadruk op getracht want ondanks deze poging zijn op 24-09-2022 zowel de motorstoring en EPC storing teruggekomen ,gevolgd door het in noodloop gaan van de auto .
Zoals eerder vermeld is later in die week de auto weer naar deze garage gebracht om de foutcodes uit te lezen ,
hier kwamen een 4 tal foutcodes naar boven ,de oorzaak van deze storingen moet door verdere uitgebreide diagnose vastgesteld worden ,deze garage ,evenals 2 x de ANWB konden het tot nu toe niet vinden.
De kosten voor de 4 bobines waren 135,00 ,was helaas zinloos advies van de ANWB ,de andere factuur van 1538,78 was helaas ook weggegooid geld ,ik ga nu een garage zoeken die eerst een juiste diagnose stelt voordat ze aan reparaties gaan beginnen.......
De auto word in ieder geval tot 01-11-2022 door mij niet gemaakt ,op 10-10 -2022 loopt de termijn (14 dagen) van de 1e ingebrekestelling af ,hierna zal de advocaat een laatste poging wagen tot kosteloos herstel ,dit verzoek verloopt op 01-11-2022 ,daarna mag ik op kosten van de garage de auto laten herstellen bij een andere garage
Ik beroep me niet op garantie maar op non conformiteit :
Stel dat u een product verkoopt aan een consument en dat deze consument zich binnen 12 maanden na levering van dit product beroept op non-conformiteit. Dan moet u als verkoper bewijzen dat er géén sprake is van een non-conform/gebrekkig product. Na deze 12 maanden ligt de bewijslast dat sprake is van non-conformiteit bij de consument.