Nee ik ga er niet vanuit dat het onwil is, maar een gebrek aan kennis. En een patiënt begrijpt goed wanneer ze zich niet begrepen voelen.Lowieze schreef: ↑05 okt 2022 12:12Dat patiënten zich niet begrepen voelen, wil niet zeggen dat artsen niet begrijpen wat ze doormaken. Alleen kunnen die artsen niet even een oplossing uit de grond stampen.
Long Covid is een vrij nieuw iets en het zal enorm veel tijd kosten om daarmee om te gaan.
Dat mensen graag een oplossing voor hun problemen willen, snap ik. Echter er zijn miljoenen mensen met andere ziektes die wel al tientallen jaren bestaan en waar artsen ook geen oplossing voor hebben.
Op zich is er niets verkeerds aan om mensen zoveel mogelijk te helpen weer, misschien eerst gedeeltelijk, aan het werk te gaan.
U gaat er veel te veel van uit dat artsen uit onwil handelen, en dat is volgens mij helemaal niet het geval.
Zoals je weet, gaat LC voor sommige over in ME/CVS. En dat is zeker niet nieuw.
Ook daarbij was bekend dat patiënten niet begrepen werden, het zat allemaal maar tussen de oren. Vereniging tegen kwakzalverij noemde het een mode ziekte, te behandelen met GET en CGT, wat dus foute informatie.
Maar tot dusver mag ik er vanuit gaan dat er niks geregeld is verder.
UWV gelooft ook dat mensen met ME aan het werk kunnen, en meer bewegen goed voor ze is.
Vandaar dat er iets geregeld moet worden.