alfatrion schreef: ↑11 okt 2022 18:05
Van een afstandje zou ik zelf genegen zijn om de hele keuken te ontbinden.
Van een afstandje moet zelfs te zien zijn dat een identieke keuken en vooral voor het zelfde budget, niet te doen is in de huidige omstandigheden.
Ter illustratie, een familielid van me zit in de kunststof kozijnen. Die maken offertes die nog maar 30 dagen houdbaar zijn, want plastic = aardolie + energie, en dus hoge en volatiele prijzen. Offerte voor simpel huis, wat nieuwe standaard kozijnen, 10.500 euro. Klant komt na 5 weken terug, dus nieuwe offerte, door gestegen grondstof- en energieprijzen werd het 13.000, zonder een cent meer winst voor het bedrijf.
Nou zal het met een keuken, meer componenten w/o electronica etc, iets anders werken, maar een nieuwe offerte zal geheid stevig duurder zijn dan wat er nu al ligt. Dan betekent de hele koop ontbinden, vanaf nul beginnen. Grote kans dat TS dan een nieuw topic kan maken over de levertijd van die ene inbouw stoomoven, of het 6 maanden moeten wachten op een speciaal onderdeel voor die geinige Quooker kraan zoals een collega van me overkwam. Die hebben van ellende er maar tijdelijk een bouwmarktkraan op gemonteerd, want die keuken was verder al geplaatst.
Blijkbaar betreft het hier Indiaas marmer, tenminste dat schrijft TS, dat is nou niet echt een standaard keuze volgens mij, dus ook ik betwijfel of dat ergens anders sneller te krijgen zal zijn. De zaagfouten zou een andere partij vermoedelijk niet maken, dat is wel weer zo.