In sep 2020 een aanvraag gedaan bij een lokale verkoper, in de hoop dat 35% van de wijk ook meegaat in het aanbod. Helaas werd de 35% niet gehaald. Voor mij betekende dit "Einde verhaal". Inmiddels waren de 14 dagen bedenktijd - waar ik geen notie van had - voorbij! M.a.w., ik zat vast aan een contract.
In nov 2021 werden de graafwerkzaamheden gestart.
In juni 2021 een annuleringsverzoek aan Caiway verzonden, daar KPN óók glasvezel gaat leggen. Ik wil (sinds 1970) bij KPN blijven
In jun 2022 van KPN het bericht dan mij regulier KPN-nummer zou worden overgenomen door een andere partij, zijnde CAIWAY. Dat wil ik dus niet.
Diverse annuleringsverzoeken via mail, telefoon, chats en meer, werden telkenmale afgedaan met de opmerking: "Uw bedenktijd van 14 dagen is voorbij. Wij kunnen niets meer doen."
Ik heb me toen laten adviseren door het Juridisch Loket in Den Bosch. (Waarvoor dank.)
1e Advies: Aangeven dat na het vervallen van de 35% regeling, o.m. een nieuwe leverdatum had moeten worden aangeboden.
2e Advies: Mocht men niet willen ingaan op het verzoek tot annulering, dien dan een officiële klacht in bij de firma CAIWAY.
CAIWAY via hun website. Hun antwoord: "Alleen akkoord als ik de kosten (€ 1.038) voor de ontbinding van het contract zou gaan betalen." Hiermee ging ik dus NIET akkoord.
3e Advies: Tenslotte een brief naar de Geschillencommissie Telecom (kost €50) gestuurd voor een beoordeling van de zaak.
Maar nog vóór ik een antwoord van de Geschillencommissie had ontvangen, is mijn contract door CAIWAY uiteindelijk geannuleerd.