Prijskaartje supermarkt
-
NeoDutchio
Re: Prijskaartje supermarkt
Conclusie: het gaat om een bedrag die TS bij de balie kan terug halen (zoals elke klant dat kan en heel gebruikelijk is) en voor ons als forumleden niet te achterhalen hoeveel bedrijven winnen of verliezen met foutieve prijzen.
moederslink
, Moneyman
en Erthanax
vinden dit leuk
Je kan een schatting maken wat een gemiddeld huishouden per week uitgeeft, proefondervindelijk vaststellen wat de fouten zijn bij de winkels bij jou in de buurt, en dan op basis van marktaandeel en het aantal huishoudens in Nederland extrapoleren.
Maar dat kan je dus ook laten.
-
NeoDutchio
Goed idee, ik ga een lijst samenstellen met alle dropshippers van dit jaar, dan gaat u de berekening maken wat het de supermarkt op de hoek oplevert of kost vanwege verkeerde prijskaartjes. Dan openen we daarna een topic met de uitkomst, dan hoeft er tot die tijd geen discussie meer over gevoerd te worden.
Volledig off topic (en mag daarom van mij rustig verwijderd worden).
Om met Martien Mijland te spreken : Wat een gez....k
Om met Martien Mijland te spreken : Wat een gez....k
Hier heeft de Lidl ook gewoon acties. Als je zeker wil weten dat iets niet afgeprijsd gaat worden en dat er de kleinste kans is dat de prijs niet klopt, dan moet je voor de C-merken gaan, Euroshopper en dergelijke.Geip Suusje schreef: ↑15 dec 2021 21:19Mijn oplossing: iets verderop is de Aldi of Lidl. Die prijzen altijd vast.
Vandaag bij de Hoogvliet in 's-Gravenzande geweest. Een aanbieding gekocht van frituurolie. Van 6.89 vaar 3.99. Mooi niet dus, op de kassabon gewoon de oude prijs. Het meisje achter de klantenservice wist ervan, volgens haar moesten alle prijsverlagingen nog doorgevoerd worden. Op mijn opmerking dat een notitie bij de desbetreffende producten wel zo eerlijk zou zijn reageerde ze positief. Als je niet oplet wordt je dus gewoon dik benadeelt. Lekkere acties bij de Hoogvliet. Hoe moeilijk kan het zijn, een student een paar uurtjes achter de computer en hop geregeld.
Maar nee, "gewoon" (toevallig ook de huismerk naam) niets zeggen en lekker verdienen.
Maar nee, "gewoon" (toevallig ook de huismerk naam) niets zeggen en lekker verdienen.
Tegenwoordig met het personeels tekort zou dat wel eens heel moeilijk kunnen zijn.Koppert schreef: ↑04 jan 2023 11:46Vandaag bij de Hoogvliet in 's-Gravenzande geweest. Een aanbieding gekocht van frituurolie. Van 6.89 vaar 3.99. Mooi niet dus, op de kassabon gewoon de oude prijs. Het meisje achter de klantenservice wist ervan, volgens haar moesten alle prijsverlagingen nog doorgevoerd worden. Op mijn opmerking dat een notitie bij de desbetreffende producten wel zo eerlijk zou zijn reageerde ze positief. Als je niet oplet wordt je dus gewoon dik benadeelt. Lekkere acties bij de Hoogvliet. Hoe moeilijk kan het zijn, een student een paar uurtjes achter de computer en hop geregeld.
En U (neem ik aan) en ik (dat weet ik zeker) weten niet hoe de updates van het kassa systeem bij de Hoogvliet doorgevoerd worden.
En daarbij U hebt het gezien en zo te lezen is het opgelost.
Zou zomaar kunnen zijn dat dit kaartje te vroeg is gehangen. Of als dit geen reguliere actie is, maar het filiaal gewoon veel frituurolie over heeft van oud op nieuw, dat dit fout is gegaan in het kassasysteem.
kweenie
vindt dit leuk
Dat eerste is heel goed mogelijk. Bij de Plus hier in de buurt hangen alle kaartjes van deze week
en van vorige of volgende week door elkaar. In kleine lettertjes staat het weeknummerh ook wel op de kaartjes, dus daarmee zullen ze zich wel hebben ingedekt. Maar ik kom daardoor niet graag bij die winkel. En als ik er al kom, dan altijd met de telefoon in de hand om in de telefoon te kijken welke aanbiedingen voor de huidige week gelden.
Zou ook zomaar kunnen, dat dit een doelbewust verdienmodel is. Met schreeuwerige reclame mensen binnen krijgen, en letten die niet op, dan betalen ze alsnog de volle mep.
Up to date houden van de prijzen in de kassa is nu eenmaal makkelijker, dan de prijzen in het schap.
-
witte angora
Exact om die reden kom ik ook nooit in de Plus. Waardeloze winkel. Over Dirk ben ik ook niet zo enthousiast trouwens. Schreeuwerige folder die meestal zondags in gaat, beginnen ze met de advertenties die de daaropvolgende donderdag ingaan, om te eindigen met de aanbiedingen die de eerdere zondag in gaan. Omgekeerde volgorde dus. Waardeloos. En die kleine lettertjes, ik heb al een paar keer aangegeven toch echt niet met een vergrootglas de winkel in te stappen om dat uitgebreid te gaan bestuderen. Want leesbaar vind ik het niet. En weeknummer? Welk weeknummer? Wie gebruikt er in het dagelijks spraakgebruik nou een weeknummer?kweenie schreef: ↑05 jan 2023 05:02Dat eerste is heel goed mogelijk. Bij de Plus hier in de buurt hangen alle kaartjes van deze week
en van vorige of volgende week door elkaar. In kleine lettertjes staat het weeknummerh ook wel op de kaartjes, dus daarmee zullen ze zich wel hebben ingedekt. Maar ik kom daardoor niet graag bij die winkel. En als ik er al kom, dan altijd met de telefoon in de hand om in de telefoon te kijken welke aanbiedingen voor de huidige week gelden.
kweenie
vindt dit leuk
Er zullen bij de deelnemers op dit forum vast wel een paar mensen zitten die in die branche werken. Misschien willen die bevestigen dat ze boeven zijn.16again schreef: ↑05 jan 2023 08:03Zou ook zomaar kunnen, dat dit een doelbewust verdienmodel is. Met schreeuwerige reclame mensen binnen krijgen, en letten die niet op, dan betalen ze alsnog de volle mep.
Up to date houden van de prijzen in de kassa is nu eenmaal makkelijker, dan de prijzen in het schap.
-
witte angora
Ach, was laatst Jumbo niet in het nieuws omdat Justitie vermoedt dat daar in de top boeverij plaatsvindt?rwolters schreef: ↑05 jan 2023 09:13Er zullen bij de deelnemers op dit forum vast wel een paar mensen zitten die in die branche werken. Misschien willen die bevestigen dat ze boeven zijn.16again schreef: ↑05 jan 2023 08:03Zou ook zomaar kunnen, dat dit een doelbewust verdienmodel is. Met schreeuwerige reclame mensen binnen krijgen, en letten die niet op, dan betalen ze alsnog de volle mep.
Jaren gewerkt, kan het helaas niet bevestigen voor je. Ik weet helaas wel hoe de systemen werken en alles wat van de gebaande paden afwijkt dat kan problemen opleveren.rwolters schreef: ↑05 jan 2023 09:13Er zullen bij de deelnemers op dit forum vast wel een paar mensen zitten die in die branche werken. Misschien willen die bevestigen dat ze boeven zijn.16again schreef: ↑05 jan 2023 08:03Zou ook zomaar kunnen, dat dit een doelbewust verdienmodel is. Met schreeuwerige reclame mensen binnen krijgen, en letten die niet op, dan betalen ze alsnog de volle mep.