Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
Nijogeth

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

juliomariner schreef:
19 feb 2023 15:04
Ach nu ze op zeer jonge leeftijd op de basisschool al uitleg krijgen over het hele LHBTIQ etc. dan is het toch ook een kleine moeite uitleg te geven over de tijdsperiode waarin deze boeken geschreven zijn? En dat toen het N woord heel normaal is terwijl dit nu dus terecht onder D valt.
Ik vind dat hele hokjes denken op de basisschool eigenlijk heel sneu. In mijn tijd wisten we op de basisschool amper van zulke dingen af, hielden ons er ook niet mee bezig. We konden nog gewoon kind zonder ons druk te moeten maken of we met poppen, ballen of auto's moesten spelen.

Net zoals genderneutraal opvoeden. Laat je een kind dat graag met jongensspeelgoed speelt dan verplicht met poppen spelen, omdat ie anders teveel 1 kant op gaat? Of doe je zoals bij mij vroeger het kind laten kiezen waar hij graag mee speelt. En of ie dan buiten aan het voetballen is, stoepkrijten, touwspringen of soldaatje speelt, dat hoor je dan in de avond wel bij het eten.

ZeerPrivé

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Genderneutraal opvoeden beperkt zich natuurlijk niet alleen tot het soort speelgoed of spelletjes waar hij of zij mee speelt.

Dat meisjes in een lange broek lopen, vind niemand vreemd, dat is 100% geaccepteerd door de maatschappij. Maar als een basisschool jongetje in jurk of rok naar school wil of een strik in zijn lange haar, zal hij toch sterk in zijn schoenen moeten staan t/o zowel klasgenootjes als ouders van klasgenootjes.

Nijogeth

Ja, maar is er iets mis mee dat iemand sterk in zijn schoenen moet staan om buiten de gebaande paden te gaan?

ZeerPrivé

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Nijogeth schreef:
19 feb 2023 15:38
Ja, maar is er iets mis mee dat iemand sterk in zijn schoenen moet staan om buiten de gebaande paden te gaan?
Wel als het om een kind gaat die kwetsbaar en gevoelig is. En waarom moet een kind zich 'wapenen'? Het is dan de buitenwereld die hun probleem, tot zijn of haar probleem maakt.

Nijogeth

Het probleem zit m er denk ik in dat je denkt dat het probleem bij anderen ligt als een jongen geen rokje aan durft te doen. Maar dat is niet zo, dat is het jongetje dat het probleem heeft dat ie het niet durft.

Het is pas een probleem van anderen als hij dat rokje gewoon aan doet en anderen daar een probleem van maken. Maar dat zijn aannames zolang dat jongetje dat rokje niet aan heeft.

Zoals altijd al geweest is, zijn trendsetters vaak personen die lef hebben. De eerste man die zijn haar in een knotje deed bijvoorbeeld of de eerste vrouw met een kort pittig kapsel.

J. Deltoer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Dat mogen ze van mij nou wel eens cancellen.... vrouwen met een kort (zogenaamd pittig) kapsel.

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Nou, die kerels met een knotje zijn niet om aan te zien. :mrgreen:

Knulletje misschien naar een Schotse school? Mag hij zijn kilt aan. 😁

Onkruid71

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Volgens mij zou het allemaal wat makkelijker leven, als iedereen iedereen in zijn eigen waarde laat, en respected zoals iedereen is.
Het zou wat zijn als we alles moeten veranderen wat iedereen pijn van heeft, dan zijn we nog wel eeuwen bezig volgens mij.

Lady1234

Al die wijzigingen zijn een beetje New Speak, volgens mij.

J. Deltoer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

BL2 schreef:
19 feb 2023 10:31
Saaie boel in Oeteldonk, meer dan 80 procent heeft precies hetzelfde aan. Is er tegenwoordig een soort van dresscode ?
Saai? U komt zeker van boven de rivieren.....
Krijg net op het station de mededeling om alsjeblieft niet meer naar Oeteldonk af te reizen... de binnenstad is vol.
Wat de dresscode betreft, google eens die is al heel oud, het is niet overal bonte kermis (zoals ik ook al in een eerdere bijdrage aangaf)

Erthanax

Ongelezen bericht door Erthanax »

Die 20 procent carnavalstoeristen haal je er zo uit in Oeteldonk :D.

scharrelschipper

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Morganlefay schreef:
19 feb 2023 14:15
Lady1234 schreef:
19 feb 2023 13:01
Het wordt toch hoe langer hoe gekker. Nu lees ik dat de boeken van Roald Dahl herschreven zijn. Woorden zoals dik en lelijk mogen niet meer voor een persoon en bij heksen, waarvan eerst vermeld stond dat die kaal waren en een pruik dragen, is nu een toelichting vermeld dat ook om andere redenen een pruik gedragen kan worden. Enzovoort, enzovoort.

Wat een waanzin.
Ja zo verarm je je erfgoed steeds meer.
Voortschrijdend inzicht kan geen kwaad maar bezie zaken in de tijd dat ze geschreven waren.
Oki en Doki heb ik als klein meisje gelezen, maarre de boeken van Bob Evers zijn ook aardig scheef in gedachtegoed, oeps. :mrgreen:
Hm,vond de bob evers boeken wel redelijk politiek correct,bedoel je misschien de schrijver?
En dan bedoel ik niet Peter de Zwaan.

scharrelschipper

ZeerPrivé schreef:
19 feb 2023 15:33
Genderneutraal opvoeden beperkt zich natuurlijk niet alleen tot het soort speelgoed of spelletjes waar hij of zij mee speelt.

Dat meisjes in een lange broek lopen, vind niemand vreemd, dat is 100% geaccepteerd door de maatschappij. Maar als een basisschool jongetje in jurk of rok naar school wil of een strik in zijn lange haar, zal hij toch sterk in zijn schoenen moeten staan t/o zowel klasgenootjes als ouders van klasgenootjes.
Mee eens,en dat wordt er niet beter op de laatste jaren.
Al sinds mijn 16 jaar heb ik lang haar (wordt wel minder) heb ook wel rondgelopen met strikjes en gekleurde bandjes.
Heb ook een aantal jaren bestuurs functie`s bekleed in Nederlandse en Franse scheepvaart gerelateerde organisatie`s,en ook daar werd wel eens raar naar mij gekeken.
Als je je werk goed doet gaat dat over.
Ik wil me natuurlijk niet vergelijken met het hierboven genoemde basisschool jongetje,maar als je wat uit de toon valt,ja dan val je op.
ik heb geen mening over dat gender neutraal opvoeden,want daar weet ik te weinig van.
Wel vind ik dat je geen boeken moet gaan aanpassen,dat is cultuurbarbarisme.
De volgende stap is boekverbrandingen.

Nijogeth

scharrelschipper schreef:
19 feb 2023 19:49
Al sinds mijn 16 jaar heb ik lang haar (wordt wel minder) heb ook wel rondgelopen met strikjes en gekleurde bandjes.
Heb ook een aantal jaren bestuurs functie`s bekleed in Nederlandse en Franse scheepvaart gerelateerde organisatie`s,en ook daar werd wel eens raar naar mij gekeken.
Ik wil me natuurlijk niet vergelijken met het hierboven genoemde basisschool jongetje,maar als je wat uit de toon valt,ja dan val je op.
Maar is dat direct een probleem? Je valt uit de toon (een eigen keuze) en dat valt op. Prima toch, als je er niet tegen kan, dan doe je het toch niet. Maar als je een sterke persoonlijkheid hebt, dan doet je gewoon wat je zelf wil en dan ben je niet bang om wat anderen misschien vinden. En misschien vinden die anderen er wel heel weinig van en was er geen reden om bang te zijn voor wat anderen vinden.

scharrelschipper

Nijogeth schreef:
19 feb 2023 23:41
scharrelschipper schreef:
19 feb 2023 19:49
Maar is dat direct een probleem? Je valt uit de toon (een eigen keuze) en dat valt op. Prima toch, als je er niet tegen kan, dan doe je het toch niet. Maar als je een sterke persoonlijkheid hebt, dan doet je gewoon wat je zelf wil en dan ben je niet bang om wat anderen misschien vinden. En misschien vinden die anderen er wel heel weinig van en was er geen reden om bang te zijn voor wat anderen vinden.
Was en is zeker wat mezelf betreft geen probleem.
Verder met je eens.

moederslink

Ongelezen bericht door moederslink »

Lowieze schreef:
08 feb 2023 22:00
Op de site van het Noodfonds Energie staat het trouwens wel vermeld dat je voor de aanvraag een mobiele telefoon met internet nodig hebt.
Lees net vandaag op de site dat een desktop versie in de maak is. Eind februari operabel.
Ben benieuwd! 😁
Het lukt nl nog steeds niet....je krijgt géén mail binnen.

Lady1234

Nog maar even opnieuw proberen. Oude app eraf gooien, geschiedenis en cookies wissen, dan opnieuw app downloaden. Het lukte me nu om er in te komen, maar ik kan niet verder want ik heb geen energieleverancier.

Nijogeth

Sportscholen gaan een meldpunt opzetten voor ongewenst gedrag. Vrouwen hebben namelijk last van starende mannen en ongepaste opmerkingen. Dat tweede snap ik, maar dat eerste daar kun je toch niks tegen doen?

Het enige wat werkt als je dat vervelend vindt is er iets van zeggen. Misschien luistert iemand, misschien niet. Maar kijken mag, dat is mij van jongs af aan verteld. Je mag vervolgens van iemand die nodeloos blijft staren vinden wat je wilt, maar zeggen dat dat niet mag, gaat wat mij betreft een stap te ver, want het is amper te peilen.

Lowieze

Ongelezen bericht door Lowieze »

Nijogeth schreef:
23 feb 2023 18:00
Sportscholen gaan een meldpunt opzetten voor ongewenst gedrag. Vrouwen hebben namelijk last van starende mannen en ongepaste opmerkingen. Dat tweede snap ik, maar dat eerste daar kun je toch niks tegen doen?

Het enige wat werkt als je dat vervelend vindt is er iets van zeggen. Misschien luistert iemand, misschien niet. Maar kijken mag, dat is mij van jongs af aan verteld. Je mag vervolgens van iemand die nodeloos blijft staren vinden wat je wilt, maar zeggen dat dat niet mag, gaat wat mij betreft een stap te ver, want het is amper te peilen.
Als ik het artikel lees, gaat het meer om een soort stalkend gedrag van die mannen. Dat is natuurlijk niet normaal. Dit zou, na een melding, door de sportschool zelf aangepakt moeten worden.
Ik lees bovendien:

“NOS Stories sprak met jongeren die vinden dat vrouwen erom vragen als ze strakke kleding dragen. "Je kan ook in andere kleding trainen", zegt een jongen. "Als je je als vrouw op een bepaalde manier kleedt, kan dat voor mannen afleidend zijn", zegt een ander.”

Dat vraagt toch wel om heropvoeding van die jongeren, dan is er toch een steekje aan je los als je zo denkt.

https://nos.nl/artikel/2464981-sportsch ... eding-heen

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Nijogeth schreef:
23 feb 2023 18:00
Sportscholen gaan een meldpunt opzetten voor ongewenst gedrag. Vrouwen hebben namelijk last van starende mannen en ongepaste opmerkingen.
Het zijn niet alleen vrouwen die daar last van hebben... :wink: Ja, 'het mag'. Maar daarom vind ik het nog niet prettig.

Leuk zo'n meldpunt, maar hoe ga je bewijzen dat dit 'grensoverschrijdend' is? En waar leg je de grens? Vaak gaat het om een gevoel, en een gevoel is subjectief, dat maakt het ook nog lastiger.

Plaats reactie