Speedy123 schreef: ↑05 jun 2023 13:40
Lady1234 schreef: ↑26 mei 2023 11:43
Dan maar naar een ander.
En je kunt op je telefoon, tablet of laptop kijken als je elders bent.
Nee dat is niet waar. Elders kijken is niet langer toegestaan. Je mag alleen op de hoofd locatie nog Netflix kijken.
Kijken op je TV in je vakantie huisje, je caravan of je vakantie woning kan je ineens vergeten. Zelfs in de trein e.d. is niet langer toegestaan.
Kinderen die in het weekend gewoon thuis wonen, kinderen die om de week naar de gescheiden partners gaan et cetera raken allemaal de mogelijkheid kwijt om nog langer op de andere locatie te kunnen kijken.
Zoals we vaker gemeld was het begrip huishouden in het geheel niet gedefinieerd door Netflix. In de algemene voorwaarden is/was dit nog altijd niet het geval. In de help pagina zegt Netflix inmiddels:
Een Netflix-huishouden is een verzameling apparaten die zijn verbonden met het internet op de hoofdlocatie waar je Netflix kijkt.
Lijkt me duidelijk, apparaten die geen gebruik maken van het Internet op de hoofd locatie waar je Netflix kijkt, behoren niet tot het Netflix huishouden. Mobiel kijken is dus niet langer toegestaan, ook niet door de houder van het abonnement.
Ook vanuit mijn kant, bovenstaand is grote onzin ! Ik kijk gewoon vanuit 2e huis Netflix via eigen account. Wat als ik geen wifi bereik heb in mijn tuin en op 4G ga, dan zou ik zeker ook niet kunnen kijken ?
Jouw uitleg van "huishouden" klopt niet met wat Netflix zelf aangeeft.
- Je Netflix-account delen
Een Netflix-account is bedoeld om te worden gedeeld door mensen die samen in één huishouden wonen.
https://help.netflix.com/nl/node/123277
OPMERKING: 'Internetverbinding' verwijst naar je bekabelde of draadloze internetverbinding. Als je meerdere wifinetwerken hebt, koppelen we er mogelijk maar één aan je Netflix-huishouden. Als je Netflix wilt kijken op apparaten die via verschillende ISP-accounts zijn verbonden met je wifinetwerken of die verschillende IP-adressen hebben, vragen we je mogelijk om een apparaat te bevestigen als onderdeel van je Netflix-huishouden. Zorg dat je je Netflix-huishouden instelt of bijwerkt vanaf een apparaat dat is verbonden met je meest gebruikte internetverbinding.
Hoe detecteert Netflix apparaten in een Netflix-huishouden?
We gebruiken gegevens zoals IP-adressen, apparaat-ID's en accountactiviteit om te bepalen of een apparaat dat op je account is ingelogd, deel uitmaakt van je Netflix-huishouden.
We verzamelen geen gps-gegevens om de exacte locatie van je apparaten te bepalen.
https://help.netflix.com/nl/node/128339