Ik heb ongetwijfeld nog niet goed genoeg gekeken, maar...... ik lees dit op zijn site:
Waarom is deze claim goed nieuws voor ons allemaal en zeker ook voor de Nederlandse Staat?
Er zit €1.600 miljard aan vermogen vast en opgepot in de gezamenlijke pensioenfondsen. Als wij winnen wordt het opgebouwde pensioen van alle werkenden met € 80,5 miljard verhoogd, daarbij wordt er € 56,5 miljard aan de gepensioneerden uitgekeerd. Deze uitkering is belast en levert zo'n € 20 miljard aan inkomstenbelasting op. De ouderen kunnen juist nu dit extra geld goed gebruiken en het stimuleert de bestedingen en dus de economie. Dus los van het feit dat maar liefst 10 miljoen mensen hier van profiteren is het ook heel goed nieuws voor de schatkist.
Dus: de Staat wordt aansprakelijk gesteld en zou dan ook degene zijn die moet lappen. Dat zou dan die 80,5 miljard zijn, naar ik aanneem. Want de pensioenfondsen, waar die 1.600 miljard zit, zijn al eerder zonder succes aansprakelijk gesteld.
Maar desondanks moet de Staat blij zijn...?
Elders las ik daarover:
Hierdoor kan de Staat aansprakelijk worden gesteld. Niet de pensioenfondsen. “Als je de staat aansprakelijk stelt, kunnen zij met de pensioenfondsen gaan zitten.” En dat is volgens Krol goed voor ons allemaal. “Als het uitbetaald gaat worden, wordt daar belasting over geheven, en dat is goed voor de staatskas. Het komt weer in de economie.”
Dus: de pensioenfondsen zijn zonder succes aansprakelijk gesteld. Stel dat Krol wint, en de Staat aansprakelijk is, hoe denkt Krol dan in vredesnaam dat "om tafel gaan" met de pensioenfondsen ertoe zal leiden dat zij alsnog gaan betalen?