angel1978 je moet van NeoDutchio alleen thuis zijn op het moment dat ze langskomen. Dat de vervoerder met jou niet gecommuniceerd op welke dag en tijdstip ze langskomen betekend niet dat je op de dagen dat ze niet komen er wel moet zijn.
Maar als ik niet weet wanneer ze komen ( het kan morgen zijn ) en wel thuis moet zijn als ze komen, betekent dus automatisch dat ik morgen thuis moet zijn.. als ik morgenochtend een mail krijg dat de bezorger onderweg is, kan ik geen vrij meer vragen..
Als ik moet voldoen aan die verzonnen verplichting heb ik geen andere keus.
Ik kan zo alleen achteraf ( ze zijn niet geweest ) concluderen dat ik niet thuis had hoeven zijn.
Ik wou dat dat met werk ook zo zou werken.. gewoon achteraf melden dat je toch niet kwam werken..
Ook heel de casus is niet verzonnen, het is een simpel praktijkvoorbeeld aan de hand van uw input.
Bol.com heeft in de voorwaarden staan dat er niet bij de buren afgeleverd word. De overeenkomst tussen u en Bol is dat er bezorgd word op het door u zelf ingegeven adres. Waarom zou u dat doen als u niet thuis wilt zijn om het in ontvangst te nemen? Waarom vraagt u Bol om het thuis te laten bezorgen, zegt u dat een bezorger zich aan de regels moet houden en veroorzaakt vervolgens zelf een probleem als die bezorger, zoals gevraagd, voor de deur staat?
Jouw verzinsel over hoe het bij mij zou gaan is niet gebaseerd op hetgeen ik schrijf, en evenmin op hoe het daadwerkelijk gaat. Ik ben vaak genoeg niet thuis, en het is nooit een probleem. De enige die er een probleem van maakt, ben jij - in jouw verzinsels.
En het meest basale feit heb je nog altijd niet weten te weerleggen: dat thuis blijven niets meer is dan een door jou verzonnen plicht. Prima voor jezelf, geen maatstaf voor anderen.
U spreekt toch af om een pakje te ontvangen, of niet soms? Hoe kan dat pakje ontvangen worden als u er niet bent? U legt uzelf de verplichting op, niet ik.
Alweer: dat is slechts in jouw hoofd een probleem, in werkelijkheid helemaal niet. De manieren hoe pakketten in de werkelijkheid ontvangen worden heb ik je al lang verteld.
Eeuhm, hoe weet ik nu of ik thuis ben als het pakketje komt? Volgens de regels van Neo moet ik dus nu alle dagen vrij nemen tot het moment dat het pakketje er is..
Ik mag niet persoonlijk worden, maar stop gewoon eens met leugens te verspreiden en leer eens lezen. Nergens zeg ik dat u alle dagen thuis moet blijven, dat is een verzinsel van uw kant die werkelijk nergens op slaat.
Je begrijpt duidelijk de gevolgen van je eigen standpunten niet. Waarom dit het gevolg is, is je al meermaals verteld. Je praat dus tegen beter weten in.
angel1978 je moet van NeoDutchio alleen thuis zijn op het moment dat ze langskomen. Dat de vervoerder met jou niet gecommuniceerd op welke dag en tijdstip ze langskomen betekend niet dat je op de dagen dat ze niet komen er wel moet zijn.
Maar als ik niet weet wanneer ze komen ( het kan morgen zijn ) en wel thuis moet zijn als ze komen, betekent dus automatisch dat ik morgen thuis moet zijn.. als ik morgenochtend een mail krijg dat de bezorger onderweg is, kan ik geen vrij meer vragen..
Klopt. Er is ook geen rechter die zijn defecte morale kompas zal volgens. Er is trouwens ook geen vervoerder dat dit defecte moraal kompas volgt. Het pakketje gaat gewoon naar een afhaalpunt en er komen geen mailtjes over hoe vervelend het is dat je niet thuis was. NeoDutchio geeft altijd aan van de praktijk zijn, maar hier is hij toch een roepende in de woestijn.
Het lijkt mij sterk dat de verkoper geen bericht stuurt wanneer de transporteur langskomt. En het moet wel een hele rare verkoper zijn als je pas op de ochtend te horen krijgt dat er die dag iets komt. Ook transporteurs maken planningen vooraf. En mocht het dan wel een vage verkoper zijn die niets communiceert, waarom zou je daar willen kopen?
Veel verkopers laten weten als het pakket is aangemeld bij de pakketdienst, maar niet allemaal.
De pakketdienst(en) laat weten welke dag en in welk tijdslot de bezorging zal plaatsvinden en die melding krijg je veelal pas op de dag van bezorging.
Ben je in dat tijdslot niet thuis, dan zijn er verschillende mogelijkheden om kenbaar te maken wanneer je wel en/of waar je je pakket wil ontvangen of ophalen.
Ik zie eerlijkgezegd het hele hier gecreëerde probleem niet.
Het lijkt mij sterk dat de verkoper geen bericht stuurt wanneer de transporteur langskomt. En het moet wel een hele rare verkoper zijn als je pas op de ochtend te horen krijgt dat er die dag iets komt. Ook transporteurs maken planningen vooraf. En mocht het dan wel een vage verkoper zijn die niets communiceert, waarom zou je daar willen kopen?
Veel verkopers laten weten als het pakket is aangemeld bij de pakketdienst, maar niet allemaal.
De pakketdienst(en) laat weten welke dag en in welk tijdslot de bezorging zal plaatsvinden en die melding krijg je veelal pas op de dag van bezorging.
Ben je in dat tijdslot niet thuis, dan zijn er verschillende mogelijkheden om kenbaar te maken wanneer je wel en/of waar je je pakket wil ontvangen of ophalen.
Ik zie eerlijkgezegd het hele hier gecreëerde probleem niet.
Het gecreëerde probleem werd gemaakt door te zeggen dat je niet thuis hoeft te zijn op het moment dat je iets wilt ontvangen. Dat gaat niet samen.
Pakketdiensten, en zeker de afwijkende transporten, geven vooraf al aan welke dag iets bezorgd gaat worden. Het is niet zo dat je pas op de ochtend van de levering voor het eerst een bericht krijgt. Mocht dat wel zo zijn, dan zou ik ten rade gaan bij wat voor een webshop je besteld hebt.
Het aangeven waar, of indien mogelijk wanneer, je wel een zending wilt ontvangen heb ik eerder al ingebracht. Dat scheelt namelijk nutteloze ritjes voor een chauffeur en tijdverlies. Echter word er door bepaalde personen gezegd dat dat het probleem van de bezorger zou moeten zijn. Hard gezegd, ik ben egoïstisch en de bezorger moet het maar oplossen. En dan wel volgens de regeltjes die afgesproken zijn tenzij het mij goed uitkomt.
Ik zie eerlijk gezegd het hele hier gecreëerde probleem niet.
Ik ook niet. Of je bent thuis of niet.
In het laatste geval kun je bij sommige bezorgdiensten aangeven waar het dan kan worden afgegeven. Op je werk, bij een vd kinderen of bij de buren of bij een afhaalpunt.
Ik denk wel dat er onderscheid moet worden gemaakt vwb de regio waar je woont.
Ik kan me voorstellen dat bv in het buitengebied of in kleine dorpjes het dan bij de achterdeur/voordeur of in de kliko of in de garage/carport gezet kan worden.
Dat doe je uiteraard niet in een smalle drukke straat in de grote stad.
Het gecreëerde probleem werd gemaakt door te zeggen dat je niet thuis hoeft te zijn op het moment dat je iets wilt ontvangen. Dat gaat niet samen.
Dat heeft alleen niemand gezegd en ook niet geschreven. Trouwens kan de geadresseerde, die niet thuis was, ook prima zijn pakketje ontvangen op een afhaalpunt in de buurt. Je hoeft dus inderdaad niet thuis te zijn op het moment dat je iets wilt ontvangen. Wat wel vereist is is dat het pakketje op dezelfde locatie moet zijn als waar de ontvanger is. En er zijn ook genoeg mensen die een pakketje in ontvangst nemen op hun werk.
Re. Tweede: core business van juristen. Hoe vager je het houdt hoe meer uren ze kunnen declareren.
Rechters en raadsheren declareren geen uren. Notarissen en advocaten wel, maar zij houden het juist niet vaag, integendeel.
Daarbij ken ik een advocaat vreemdelingenrecht en een asieladvocaat die een nogal karig inkomen hebben, ondanks het psychisch zeer zware werk en de zeer vele uren die ze maken.
En wat dacht u van de sociale advocatuur? Daar haalt een advocaat niet eens een modaal inkomen.
@Moneyman
Je bent inderdaad weer behoorlijk kansloos bezig. Alleen maar richten op het woordje plicht.
Die veronderstelde plicht is precies het discussiepunt, dus logisch dat het daarover gaat
Het punt is: als die plicht er niet is, moet die anderen ook niet opgelegd worden in een hulptopic.
Voor mij even heel simpel.
Ik bestel vandaag iets wat morgen bezorgd zou worden, wetende dat ik niet thuis ben. Morgen wordt het bezorgd, want dat is de afspraak, maar ik ben dus niet thuis. De bezorger houdt zich aan de afspraak en plant het bij mij voor de voordeur, omdat ik niet thuis ben.
De bezorger houdt zich aan de afspraak en plant het bij mij voor de voordeur, omdat ik niet thuis ben.
Mag ik dan klagen?
Waarom zou je klagen als de bezorger zich aan de afspraak houdt?
Omdat voor de deur zitten niet tot de aangeboden opties behoort. Daar waar regelmatig over geklaagd word en daar waarvan u zei dat de bezorgers zich aan de afspraken moet houden. Tenzij het uzelf betreft, dan is het namelijk geen probleem.
Want dat blijft de kernvraag, wat moet die bezorger doen als die op uw aanvraag voor uw deur staat waar u niet bent. Niet volgens de regeltjes werken en zorgen dat u het pakje krijgt, of wel volgens de regeltjes werken en daardoor tijd verliezen zodat meer mensen, en u dus ook niet, hun pakje die dag niet gaan krijgen?
Het probleem met “niet thuis zijn op moment van bezorging zoals die aangegeven is”, is dat de bezorger deze pakjes weer mee terug moet nemen om de volgende dag weer te proberen inclusief de nieuwe pakjes voor die dag. Zo blijven er achterstanden in hun werk.
Dat is voor mensen als wij (die dat werk niet doen) niet voor te stellen, het lijkt heel simpel werk.
Echter achter deze bezorgers zit ook nog een afdeling planning die de routes inplant voor de bezorgers. Ook dat werk kunnen wij ons natuurlijk niets bij voor stellen, ik doe het ook niet maar probeer het wel te begrijpen. Voor deze mensen die inplannen wordt het werk uiteraard onmogelijk als ze elke ontvanger persoonlijk moeten benaderen om een “voor deze ontvanger” beschikbaar tijdstip in te plannen. Dat moet dan ook nog uitkomen dat er op dat moment in diezelfde buurt de buren ook thuis zijn. Dat is natuurlijk hun werk onmogelijk maken.
Bestel je iets online en staat er op hun website iets in de trant van “vandaag voor 22:00 uur besteld, morgen in huis”, dan mag je er vanuit gaan dat de bezorger morgen komt. Staat er op hun website “levertijd 2 weken”, dan mag je verwachten dat het over 2 weken ergens bezorgd wordt.
Er zijn legio mogelijkheden voor de ontvanger om het makkelijker te maken, een werkadres aangeven, kiezen om bij de buren af te leveren of kiezen voor een afhaalpunt.
Volgens mij hebben de bezorgdiensten er op deze manier alles aan gedaan om het de mensen makkelijker te maken.
Het enige probleem is dat er meer online besteld wordt dan deze bezorgdiensten momenteel aan kunnen en dat er heus wel rotte appels tussen hun bezorgers zitten die er met de pet naar gooien.
We moeten alleen niet net doen alsof het een flutbedrijf is waar geen enkele afdeling of medewerker ook maar een klein beetje met ons mee wil denken.
Beste forummembers, we willen het forum graag leesbaar houden. Hou het aantal citaten in een bericht daarom beperkt svp. Daarbij, hetzelfde punt hoeft niet meermaals gemaakt te worden. Vriendelijke groet en dank
We moeten alleen niet net doen alsof het een flutbedrijf is waar geen enkele afdeling of medewerker ook maar een klein beetje met ons mee wil denken.
Eens. Verreweg het grootste deel gaat gewoon goed, neem ik aan. In ieder geval daar waar het mijn pakketjes betreft
Waar men niet van hoort, wil niet zeggen dat het er niet is.
Bij mij ging het al gelijk fout in ieder geval, er stond dat ik niet aanwezig was, maar volgens mij zijn ze gewoon niet geweest. Want ik ben natuurlijk altijd thuis, videobel werkt gewoon.
Dit is overigens een andere grote bezorger.
Waar men niet van hoort, wil niet zeggen dat het er niet is.
Bij mij ging het al gelijk fout in ieder geval, er stond dat ik niet aanwezig was, maar volgens mij zijn ze gewoon niet geweest. Want ik ben natuurlijk altijd thuis, videobel werkt gewoon.
Dit is overigens een andere grote bezorger.
Tja, de oorzaak is gissen. Het kan zijn dat de chauffeur geen zin meer had, maar een behoorlijke vertraging waardoor er geen tijd meer was is ooo een reden om op niet thuis te zetten om het pakje weer in het verwerkingsdepot te kunnen verwerken. Domweg voor een verkeerde deur staan kan ook.
Helaas word te vaak gewezen terwijl er niet bekend is wat daadwerkelijk de oorzaak is.