DHL zet pakketje in algemene hal van flat

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
Onkruid71

Re: DHL zet pakketje in algemene hal van flat

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Ik ben afhankelijk van online bestellen, dus hoe dan ook.
En ik zal vast niet de enige zijn.

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Onkruid71 schreef:
14 jun 2023 23:43
Maar dan maakt het niet uit of het een dagje later komt. Het zijn geen medicijnen.

We moeten af van die onzin, vandaag besteld, morgen geleverd.

Onkruid71

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Lady1234 schreef:
14 jun 2023 23:48
Onkruid71 schreef:
14 jun 2023 23:43
Maar dan maakt het niet uit of het een dagje later komt. Het zijn geen medicijnen.

Wat is dat voor onzin? We moeten van die onzin af dat afspraken niet belangrijk zijn.
Je ziet het overal terug. Als je het niet waar kan maken en er is geen eerlijke communicatie naar de klant toe is dat toch een afspraak die niet nagekomen is.
Zo simpel is het.

kuklos

Ongelezen bericht door kuklos »

Lady1234 schreef:
Ik heb het op dit forum al eens gezegd geloof ik.

Ik heb geen probleem met een verkoper die niet direct de volgende dag kan leveren. Doch als ze het wel beloven, dan moeten ze het ook waarmaken ook.

NeoDutchio

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

alfatrion schreef:
14 jun 2023 21:28
De casus tot zover:
- het busje van de bezorger is stuk, waardoor hij niet bij mij kan komen;
- de bezorger geeft aan dat ik niet thuis was, op het moment dat hij bij mij was; en
- jij krijgt de melding dat het pakketje bij de buren is afgeleverd.
Als u mijn casus bedoeld, de vaste bezorger hier werkt geen 12 uur per dag, in de avonduren wordt ander personeel ingezet. Deze stond voor een verkeerde deur. Een domme fout, geen leugen dus.
ZeerPrivé schreef:
14 jun 2023 22:36
Onleesbare adressen? Alles gaat met adreslabels, komt geen pen meer aan te pas. Het grootste deel is aan de bezorgers te wijten. Postnl zet niet voor niks al lange tijd dat het erg druk is en aflevering misschien wat later wordt.
Het een heeft niets met het ander te maken. Het komt geregeld voor dat stickers slecht geplakt worden of dat verpakkingen dermate slecht zijn dat ze verloren gaan tijdens het sorteerproces.
En dat het op gezette tijden druk is wil dus zeggen meer reden om de bezorger tegemoet te komen. Immers heeft iedereen er profijt van als de pakjes tijdig aangeleverd worden en tijdig ontvangen kunnen worden.

DvdVK

Ongelezen bericht door DvdVK »

kuklos schreef:
14 jun 2023 23:57
Lady1234 schreef:
Ik heb het op dit forum al eens gezegd geloof ik.

Ik heb geen probleem met een verkoper die niet direct de volgende dag kan leveren. Doch als ze het wel beloven, dan moeten ze het ook waarmaken ook.
Daar heb ik ook geen probleem mee.
Maar als er door de bezorgdienst meerdere keren wordt gemeld dat het pakketje wordt bezorgd en vervolgens keer op keer niet op komt dagen heb ik er wel problemen mee.
Dat is niet de fout van de verkoper of de ontvanger maar van de bezorgdienst.
Ja , ik ben zo'n ouderwetse trut die netjes thuis wacht.

NeoDutchio

DvdVK schreef:
15 jun 2023 08:46
Maar als er door de bezorgdienst meerdere keren wordt gemeld dat het pakketje wordt bezorgd en vervolgens keer op keer niet op komt dagen heb ik er wel problemen mee.
Ook daar zit een nuance in. Zodra een verkoper een zending aanmeld krijgt de ontvanger automatisch bericht. Op dat moment krijgt u bericht dat de volgende dag een pakket verwacht word. Echter staat er ook dat de zending nog niet ontvangen is door PostNL. En zo lang de verkoper de zending niet aan PostNL geeft gaat elke dag dezelfde melding uw kant op, maar dan steeds met 1 dag verschil.

Dus:
Elke dag niet komen opdagen omdat de zending nog niet ontvanger is door de bezorgdienst: schuld van verkoper.
Elke dag niet komen opdagen omdat er flinke vertragingen zijn, geen personeel of wat dan ook: schuld bij transporteur. Met als kanttekening dat de verkoper dit moet voorkomen of tijdig moet ingrijpen. Voor zover als mogelijk dan.

NeoDutchio

ZeerPrivé schreef:
15 jun 2023 10:16
Echter staat er ook dat de zending nog niet ontvangen is door PostNL.

Zolang dat er staat, zal niemand het pakketje al verwachten. Daar gaat het dus niet over. Het gaat er over als het pakket wel ontvangen is door Postnl enz., en dat het die dag geleverd gaat worden. Die toezegging wordt dus steeds vaker niet nagekomen, wat je dan pas in de loop of eind vd dag te lezen krijgt.
Ik haal dat niet uit het verhaal. Zodra een zending aangemaakt word krijg je al te zien dat er de volgende dag een bezorger langskomt.
En als er al wel een exact moment is, dan is het maar de vraag of het inderdaad vaker voorkomt dat er te laat bezorgd word. Qua aantallen deze tijd wellicht wel vanwege de enorme drukte, maar procentueel zal het redelijk gelijk kunnen blijven.
Aan onderbuikgevoelens hebben we niets, dat is enkel stemmingmakerij.

Erthanax

Ongelezen bericht door Erthanax »

NeoDutchio schreef:
15 jun 2023 10:04
DvdVK schreef:
15 jun 2023 08:46
Ook daar zit een nuance in. (...)
Een nuance? U doet het echt élke keer.

Ik heb het ook een paar keer meegemaakt: een nette reeks meldingen die begint met "aangemeld, maar nog niet ontvangen" en uiteindelijk "wordt bezorgd tussen...". Waarna er niemand komt opdagen, of de tijd steeds verschoven wordt, of noem maar op. Daar zit geen nuance in dat hoort gewoon niet.

NeoDutchio

Erthanax schreef:
15 jun 2023 10:32
NeoDutchio schreef:
15 jun 2023 10:04
Ook daar zit een nuance in. (...)
Een nuance? U doet het echt élke keer.

Ik heb het ook een paar keer meegemaakt: een nette reeks meldingen die begint met "aangemeld, maar nog niet ontvangen" en uiteindelijk "wordt bezorgd tussen...". Waarna er niemand komt opdagen, of de tijd steeds verschoven wordt, of noem maar op. Daar zit geen nuance in dat hoort gewoon niet.
Het onderscheid dat gemaakt moet worden is, zoals gezegd, waar de schuld ligt. U zegt het zelf ook, een reeks meldingen aangemeld, maar nog niet ontvangen. Is het de schuld van de bezorger dat de verkoper de zending nog niet afgegeven heeft? Dat is echt de fout van de verkoper.

Niet elke vertraging is dus automatisch op de bezorger af te wentelen.

Erthanax

NeoDutchio schreef:
15 jun 2023 11:07
Erthanax schreef:
15 jun 2023 10:32
(...) Ik heb het ook een paar keer meegemaakt: een nette reeks meldingen die begint met "aangemeld, maar nog niet ontvangen" en uiteindelijk "wordt bezorgd tussen...". Waarna er niemand komt opdagen, of de tijd steeds verschoven wordt, of noem maar op. Daar zit geen nuance in dat hoort gewoon niet.
Het onderscheid dat gemaakt moet worden is, zoals gezegd, waar de schuld ligt. U zegt het zelf ook, een reeks meldingen aangemeld, maar nog niet ontvangen. Is het de schuld van de bezorger dat de verkoper de zending nog niet afgegeven heeft? Dat is echt de fout van de verkoper.

Niet elke vertraging is dus automatisch op de bezorger af te wentelen.
Dat schrijf ik dus niet. Ik dacht dat ik duidelijk was, maar ik zal het proberen beter te doen.

Het gebeurt wel dat ik een hele reeks meldingen krijg, beginnend met "aangemeld, nog niet ontvangen", daarna "ontvangen nog niet verwerkt", "gesorteerd", "overgedragen aan" enz. Met al die opvolgende meldingen is het pakketje door het hele proces te volgen. De laatste melding is dan het tijdvenster voor het bezorgmoment. En daarna gaat het soms fout. De bezorging verschuift steeds (soms zelfs naar een onbestemd moment: "wordt opnieuw ingepland") , een onterechte "niet thuis"-melding, of wat dan ook.

Ik laat ook wel eens een pakketje rechtstreeks bij een afhaalpunt afleveren, bv als ik vermoed dat ik niet thuis zal zijn. Aan het begin van de ochtend krijg ik dan vaak al de melding "afgeleverd op het afhaalpunt, het ligt voor u klaar". Als ik dan aan het eind van de middag op het afhaalpunt te horen krijg "nee het is er niet, het zal er morgen wel zijn, dat gebeurt wel eens", dan is dat niet goed.

In dit soort gevallen past geen nuance, maar de erkenning dat het gewoon fout is gegaan bij de bezorgdienst of de bezorger.

WeerIemandanders

Ongelezen bericht door WeerIemandanders »

Als het pakje bij een afhaalpunt gebracht wordt ligt het er meestal de volgende dag pas. ( bij mij althans altijd zo geweest). Aan het eind van de dag komt de bezorger het daar pas afleveren.

Erthanax

WeerIemandanders schreef:
15 jun 2023 14:17
Als het pakje bij een afhaalpunt gebracht wordt ligt het er meestal de volgende dag pas. ( bij mij althans altijd zo geweest). Aan het eind van de dag komt de bezorger het daar pas afleveren.
Het bericht dat ik 's ochtends ontving was toch echt "uw pakket is afgeleverd en ligt voor u klaar", of woorden van gelijke strekking. Aan het eind van de middag bleek het er gewoon niet te zijn.

Als het bericht iets is in de trant van "wordt vandaag afgeleverd en ligt vanaf 16.00 uur voor u klaar" dan ga ik ook altijd de volgende dag.

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

NeoDutchio schreef:
15 jun 2023 00:11
alfatrion schreef:
14 jun 2023 21:28
De casus tot zover:
- het busje van de bezorger is stuk, waardoor hij niet bij mij kan komen;
- de bezorger geeft aan dat ik niet thuis was, op het moment dat hij bij mij was; en
- jij krijgt de melding dat het pakketje bij de buren is afgeleverd.
Als u mijn casus bedoeld, de vaste bezorger hier werkt geen 12 uur per dag, in de avonduren wordt ander personeel ingezet. Deze stond voor een verkeerde deur. Een domme fout, geen leugen dus.
Je veranderd de casus aan de hand van de door jou gewenste uitkomst: de bezorger is niet fout.

We hebben het hier over de situatie van Onkruid71 waarin onterecht is aangegeven dat hij niet aanwezig was. Jij geeft daarop aan dat de bezorger misschien geen zin had, te vertraging had, een reden om het pakketje niet af te leveren, ect. Ik geef aan dat dit allemaal niet uitmaakt en dat er gelogen wordt. En dan geef vul jij aan dat ie misschien in een ongeluk terecht is gekomen of pech had met zijn bus. De bezorger is duidelijk niet bij Onkruid71 en kan dan dus niet weten of hij thuis was. Als je daar dan toch wat over verklaard dan is dat liegen.

En dan kom jij aan met een tweede bezorger die het heeft overgenomen. En is het opeens de tweede bezorger die de verklaring aflegt.

Erthanax

NeoDutchio schreef:
15 jun 2023 14:32
(...) Dat het in het verhaal van Erthanax bij de bezorgers fout gaat wil niet zeggen dat het altijd aan de bezorgers ligt. (...)
Dat heb ik ook nooit beweerd, integendeel. Ook ik erken volmondig dat het ook bij mij meestal gewoon goed gaat. Soms zelfs heel erg goed, enkele minuten na het begin van het aangeven tijdvenster.

Maar soms gaat het dus gewoon fout bij de bezorgdienst of bij de bezorger. Om redenen die ik niet doorzie kunt u dat nooit erkennen zonder dat er enige alinea's met allerlei verklaringen volgen. Nooit? Nee, nooit. Misschien dat u in een van de tientallen topics en nog meer reacties er een van uw hand kunt vinden waar dat wel het geval is. Mocht dat zo zijn, dan maak ik nu, hier, bij voorbaat mijn excuses. Maar eerlijk gezegd hoop ik dat u uw tijd beter kunt besteden.

Ik ga voor de tweede maal proberen het hierbij te laten. Maar ja, dat scheepsrecht, hè.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

Erthanax schreef:
15 jun 2023 16:12
Ook ik erken volmondig dat het ook bij mij meestal gewoon goed gaat. Soms zelfs heel erg goed, enkele minuten na het begin van het aangeven tijdvenster.
Eens. Zo werd ik vandaag verrast door een mailtje van een bezorgdienst (UPS), waarin gemeld stond dat ik niet thuis was (wat klopt), maar dat het pakket in mijn tuin in een berging was achtergelaten. En tot mijn verbazing was die mail zelfs voorzien van een foto van het bewuste pakket in die berging. Zo kan het dus ook.

Plaats reactie