Noppe, ik heb de help desk van DIGID gebeld en we zijn een halfuur aan het klooien geweest met mijn telefoon, daarna de optie, want dat kan ook de ID verificatie doen via een ander toestel, ook dat lukte niet, kreeg de melding NFC chip niet herkend.moederslink schreef: ↑03 aug 2023 21:54NFC chip is misschien niet eens defect. Als u mijn eerdere reactie heeft gelezen, leest u dat ook ik mijn paspoort in 1e instantie niet wist te scannen. Dat lukte gewoon niet, tótdat het ineens wél lukte.Frans_schw schreef: ↑03 aug 2023 10:41(...)
Voorheen kon dat met DIGID en een SMS code op je telefoon echter is dit nu niet meer mogelijk.
Inloggen kan alleen nog maar door smartphone bezitters en met de DIGID app.
Echter de app eist een eenmalige ID check, dit kan door middel van het scannen van bv ID kaart, paspoort of rijbewijs (uitgifte na 2014).
In mijn geval kan ik alleen mijn paspoort gebruiken. Deze methode werkt bij mij helaas niet, conclusie van DIGID help desk, NFC chip in mijn paspoort is defect!(...)
Maar voorheen met zo.n sms verificatie vond ik ook prima én veilig.
Maar de Digid app heb ik nu dus ook geïnstalleerd.
Inloggen gaat nu snel!
Ik vindt het erg jammer dat de discussie overloopt naar digibeten en wappies.
De originele strekking van mij was, waarom moet alles geregeld worden op en met smartphones en dan met app's! Waarom wordt er geen tweede mogelijkheid geboden. Is dit wat we willen. Ik in ieder geval niet!
Gaat de overheid straks iedereen van smartphones voorzien, er zijn nog voldoende Nederlanders die geen smartphone hebben, kijk naar Rutte, die heeft tot aan vorig jaar gebruik gemaakt van normale GSM telefoon. En ik vraag mij af of hij die andere telefoon echt heeft weg gegooid.
Maar dat is offtopic!
mvg, Frans