DIGID app verplicht bij sommige overheden

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
ZeerPrivé
Berichten: 6052
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: DIGID app verplicht bij sommige overheden

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

witte angora schreef:
07 aug 2023 13:53
ZeerPrivé schreef:
07 aug 2023 13:35
Hier https://www.digid.nl/inlogmethodes/digid-app staat alle info .
Sorry, maar dit is me toch echt te ingewikkeld. Sowieso veel te veel informatie. En hoezo makkelijk dat ik een pincode moet onthouden? Met een sms-controle hoef ik toch ook geen pincode te onthouden?

Serieus, de overheid is compleet van het padje af. Maar dat heb ik al eerder geschreven geloof ik.
De pincode van je bank weet je toch ook, neem ik aan? En als je het niet kunt onthouden, schrijf je de code ergens op. Vermoed dat je wachtwoorden ook ergens hebt opgeschreven.

Van de informatie hoef je natuurlijk alleen die info door te lezen die relevant is.

witte angora
Berichten: 31975
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: DIGID app verplicht bij sommige overheden

Ongelezen bericht door witte angora »

PGros schreef:
07 aug 2023 14:03
witte angora schreef:
07 aug 2023 13:53
En hoezo makkelijk dat ik een pincode moet onthouden? Met een sms-controle hoef ik toch ook geen pincode te onthouden?
Dan moet je toch een wachtwoord onthouden voor digid?
Dat gaat via een wachtwoordmanager. Dat gaat wel zo automatisch dat ik er niet eens bij stil sta. En sowieso, met die digid app zal ik toch ook moeten inloggen met dat wachtwoord?

Lowieze
Berichten: 6873
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: DIGID app verplicht bij sommige overheden

Ongelezen bericht door Lowieze »

Frans_schw schreef:
07 aug 2023 13:50


Helaas, bij de RDI is het al niet meer mogelijk.
Ter info bij de gemeente vanmorgen werd idd bevestigd dat vanaf 2024 inloggen alleen nog maar voorbestemd is vóór die gene die in het bezit zijn van een smartphone en een gevalideerde DIGID app.
Dat u het weet.
Er zit verschil tussen inloggen met de digid-app en inloggen met de digid-app met id-check.
Ik vermoed dat sommige mensen wat door elkaar halen, ook die persoon bij de gemeente.

ZeerPrivé
Berichten: 6052
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: DIGID app verplicht bij sommige overheden

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

witte angora schreef:
07 aug 2023 14:03
Weet je wat? Ik denk dat ik me maar aan ga sluiten bij de Soevereinen. Koop wel ergens een weiland, en roep de onafhankelijkheid uit. En dan gewoon een lekker simpel leven leiden, zonder al dat gezeik iedere keer.
Maar je bent natuurlijk pas echt soeverein als je ook je uitkering en toeslagen stop zet. :wink:

Dirkie
Berichten: 2954
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: DIGID app verplicht bij sommige overheden

Ongelezen bericht door Dirkie »

Frans_schw schreef:
07 aug 2023 09:26
Dirkie schreef:
07 aug 2023 08:20
Frans_schw schreef:
06 aug 2023 20:46


Jammer dat u de andere berichten van mij niet heeft gelezen.
Ik zit al 4 dagen te wachten op een telefoontje van de DIGID helpdesk, die hebben mij na ettelijke telefonische contacten ieder keer beloofd dat ze zouden terug bellen.
Een nieuw paspoort aanvragen kan, het is alleen even de vraag wie dat gaat vergoeden, ik niet, ik heb niet gevraagd om een extra DIGID app met een ID verificatie.
Verder is mijn paspoort eigendom van de staat, dus lijkt het mij niet meer dan normaal dat de uitgifte instantie er voor gaat zorgen dat dat mijn NFC chip het weer gaat doen. Maar goed eerst zal er uitsluitsel moeten komen of de chip idd defect is. Dus blijf ik slaafs wachten op wat DIGID mij gaat vertellen, morgen, maandag maar weer eens voor de zoveelste keer bellen met die DIGID club.
Volgens mij kan Digid niet op afstand zien of Uw nfc-chip defect is dus daarop wachten heeft geen zin denk ik. U kunt dus veel eenvoudiger en sneller bij de gemeente laten controleren of de chip echt defect is. En als U daar dan toch bent kunnen ze daar vast wel vertellen of en welke kosten daaraan verbonden zijn. Eventueel zijn er ook apps waarmee U met uw telefoon de gegevens van de chip kunt uitlezen. Zoek maar eens op Paspoort NFC dan weet u binnen een paar minuten of de NFC chip werkt. Succes.
Ik heb een professionele nfc reader writer op mijn telefoon, die ziet de nfc chip, krijg een chip fabrikant en serie nummer van mijn paspoort nfc. De rest van de gegevens krijg ik niet, dat zal ongetwijfeld encript zijn.
Dan werkt U professionele nfc reader/writer niet goed want met juiste app (en natuurlijk de juiste telefoon met een goede recente android versie) laat de app alle gegevens zien van het paspoort inclusief de foto.

witte angora
Berichten: 31975
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: DIGID app verplicht bij sommige overheden

Ongelezen bericht door witte angora »

ZeerPrivé schreef:
07 aug 2023 14:06
witte angora schreef:
07 aug 2023 14:03
Weet je wat? Ik denk dat ik me maar aan ga sluiten bij de Soevereinen. Koop wel ergens een weiland, en roep de onafhankelijkheid uit. En dan gewoon een lekker simpel leven leiden, zonder al dat gezeik iedere keer.
Maar je bent natuurlijk pas echt soeverein als je ook je uitkering en toeslagen stop zet. :wink:
Een uitkering mag je meenemen naar het buitenland. Als ik de onafhankelijkheid van een weiland heb uitgeroepen ben ik dus in het buitenland. :D

Dirkie
Berichten: 2954
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: DIGID app verplicht bij sommige overheden

Ongelezen bericht door Dirkie »

Frans_schw schreef:
07 aug 2023 11:26
Fase 1, zoals ik schreef Nederland maak uw borst maar nat.
De soap gaat verder,
Net bij de gemeente geweest, paspoort laten checken en na 5min de melding dat de chip zou werken.
De aardige medewerker zei zal ik het voor uw doen, prima graag.
Na 3 mislukte pogingen op mijn telefoon gestopt.
Okay dan doen we het via mijn telefoon zei de balie medewerkster, na 4 mislukte pogingen de actie gestaakt.
En wat nu??
Met andere woorden de NFC chip is niet kapot.
Dan zijn er een paar mogelijkheden.
Misschien is uw telefoon wel gewoon te oud en niet voorzien van een ondersteunde Android versie (ja mijn wereld beperkt zich tot Android).
Of misschien is Uw telefoon defect en werkt het lezen van de chip niet.
Dus wat nu: misschien een andere telefoon?

Lady1234
Berichten: 27378
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: DIGID app verplicht bij sommige overheden

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ik hoop in ieder geval dat het inloggen mat Digid en sms controle bij de belastingdienst nog een tijdje blijft. Die sms controle geeft al extra gedoe, maar is overheen te komen als ik de aangiften doe.

Nijogeth
Berichten: 10527
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: DIGID app verplicht bij sommige overheden

Ongelezen bericht door Nijogeth »

peter17111962 schreef:
07 aug 2023 12:39
"Maar ik vraag me wel af waarom een helper uw inkomen en spaargeld zou zien?"

Denkt U nou echt dat een belasting aangifte helper een aangifte in kan vullen zonder die bedragen te zien ???
U heeft toch alleen hulp nodig bij het inloggen? U vult deze nu ook al zelf in, digitaal, ik zou niet waarom u dat dan niet kan.

Lady1234
Berichten: 27378
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: DIGID app verplicht bij sommige overheden

Ongelezen bericht door Lady1234 »

witte angora schreef:
07 aug 2023 14:08
ZeerPrivé schreef:
07 aug 2023 14:06
witte angora schreef:
07 aug 2023 14:03
Weet je wat? Ik denk dat ik me maar aan ga sluiten bij de Soevereinen. Koop wel ergens een weiland, en roep de onafhankelijkheid uit. En dan gewoon een lekker simpel leven leiden, zonder al dat gezeik iedere keer.
Maar je bent natuurlijk pas echt soeverein als je ook je uitkering en toeslagen stop zet. :wink:
Een uitkering mag je meenemen naar het buitenland. Als ik de onafhankelijkheid van een weiland heb uitgeroepen ben ik dus in het buitenland. :D
U mag uw uitkering alleen meenemen naar een land waarmee Nederland een handhavingsverdrag heeft afgesloten. Dat zal niet het geval zijn met uw weiland.

Nijogeth
Berichten: 10527
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: DIGID app verplicht bij sommige overheden

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Dirkie schreef:
07 aug 2023 14:12
Frans_schw schreef:
07 aug 2023 11:26
Fase 1, zoals ik schreef Nederland maak uw borst maar nat.
De soap gaat verder,
Net bij de gemeente geweest, paspoort laten checken en na 5min de melding dat de chip zou werken.
De aardige medewerker zei zal ik het voor uw doen, prima graag.
Na 3 mislukte pogingen op mijn telefoon gestopt.
Okay dan doen we het via mijn telefoon zei de balie medewerkster, na 4 mislukte pogingen de actie gestaakt.
En wat nu??
Met andere woorden de NFC chip is niet kapot.
Dan zijn er een paar mogelijkheden.
Misschien is uw telefoon wel gewoon te oud en niet voorzien van een ondersteunde Android versie (ja mijn wereld beperkt zich tot Android).
Of misschien is Uw telefoon defect en werkt het lezen van de chip niet.
Dus wat nu: misschien een andere telefoon?
Ik heb ook problemen met de DigiD app, met beide telefoons, waarvan ik zeker weet dat ze up to date zijn. Ik weet vrij zeker dat het aan de kant van de app zit. Maar ik heb m er maar af gegooid, zit me alleen in de weg.

witte angora
Berichten: 31975
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: DIGID app verplicht bij sommige overheden

Ongelezen bericht door witte angora »

Lady1234 schreef:
07 aug 2023 14:17
witte angora schreef:
07 aug 2023 14:08
ZeerPrivé schreef:
07 aug 2023 14:06


Maar je bent natuurlijk pas echt soeverein als je ook je uitkering en toeslagen stop zet. :wink:
Een uitkering mag je meenemen naar het buitenland. Als ik de onafhankelijkheid van een weiland heb uitgeroepen ben ik dus in het buitenland. :D
U mag uw uitkering alleen meenemen naar een land waarmee Nederland een handhavingsverdrag heeft afgesloten. Dat zal niet het geval zijn met uw weiland.
O, maar mijn weiland blijft wel deel uitmaken van Europa. No problem.

ZeerPrivé
Berichten: 6052
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: DIGID app verplicht bij sommige overheden

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Een soeverein wil toch niks te maken hebben met de overheid / autoriteit? Die zijn toch 100% verantwoordelijk voor hun eigen leven? Dan moet je ook niets aannemen van die overheid.

witte angora
Berichten: 31975
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: DIGID app verplicht bij sommige overheden

Ongelezen bericht door witte angora »

Nee hoor, ik wil enkel voor mezelf beginnen. Een eigen land, eigen wetten, eigen belasting, en vooral: geen moeilijk gedoe. Gewoon rust aan mijn kop.

Lady1234
Berichten: 27378
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: DIGID app verplicht bij sommige overheden

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Eigen belasting? U werkt niet, verdient niets, wat kan er dan belast worden?

Dan alleen maar inkomsten en voorzieningen via de buren. Echt soeverein.

angel1978
Berichten: 11250
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: DIGID app verplicht bij sommige overheden

Ongelezen bericht door angel1978 »

witte angora schreef:
07 aug 2023 14:25
Nee hoor, ik wil enkel voor mezelf beginnen. Een eigen land, eigen wetten, eigen belasting, en vooral: geen moeilijk gedoe. Gewoon rust aan mijn kop.
witte angora schreef:
07 aug 2023 14:20
Lady1234 schreef:
07 aug 2023 14:17
witte angora schreef:
07 aug 2023 14:08
Een uitkering mag je meenemen naar het buitenland. Als ik de onafhankelijkheid van een weiland heb uitgeroepen ben ik dus in het buitenland. :D
U mag uw uitkering alleen meenemen naar een land waarmee Nederland een handhavingsverdrag heeft afgesloten. Dat zal niet het geval zijn met uw weiland.
O, maar mijn weiland blijft wel deel uitmaken van Europa. No problem.
Suc6 met dat allemaal regelen op papier ..
Maar helemaal voor die soevereinen, maar dan ook helemaal de banden doorsnijden en op het moment van uitroepen dus ook onmiddelijk over de grens kieperen.

Moneyman
Berichten: 31143
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: DIGID app verplicht bij sommige overheden

Ongelezen bericht door Moneyman »

witte angora schreef:
07 aug 2023 13:53
En hoezo makkelijk dat ik een pincode moet onthouden? Met een sms-controle hoef ik toch ook geen pincode te onthouden?
Dat is dus juist de toegenomen veiligheid waar we het eerder al over hadden... :wink:

Los daarvan hoef je je DigID-inlognaam en DigId-wachtwoord nu niet meer te onthouden, en die waren langer. Dus ook voor wat betreft hetgeen wat je moet onthouden ga je er op vooruit.

Lady1234
Berichten: 27378
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: DIGID app verplicht bij sommige overheden

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Toen Digid inloggen werd i gevoerd voor de belastingaangifte enzovoort, heb ik gezorgd dat iedereen waar ik aangifte voor doe, Digid aangevraagd heeft. Dus stuk of 40 Digid’s. Zitten allemaal in mijn hoofd. Is toch niet zo moeilijk.

Nu moet ik ze ook nog eerst bellen, zodat ze een sms code krijgen. Gedoe, maar het werkt.

Moneyman
Berichten: 31143
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: DIGID app verplicht bij sommige overheden

Ongelezen bericht door Moneyman »

Lady1234 schreef:
07 aug 2023 17:13
Toen Digid inloggen werd i gevoerd voor de belastingaangifte enzovoort, heb ik gezorgd dat iedereen waar ik aangifte voor doe, Digid aangevraagd heeft. Dus stuk of 40 Digid’s. Zitten allemaal in mijn hoofd. Is toch niet zo moeilijk.
Herkenbaar, zo doe ik het ook. Strikt genomen mag het niet, natuurlijk, maar de Belastingdienst geeft het zelf als optie.

Zolang je een beetje (voor jou) logisch systeem hanteert, is het niet moeilijk ze te onthouden.

Lowieze
Berichten: 6873
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: DIGID app verplicht bij sommige overheden

Ongelezen bericht door Lowieze »

Lady1234 schreef:
07 aug 2023 17:13
Toen Digid inloggen werd i gevoerd voor de belastingaangifte enzovoort, heb ik gezorgd dat iedereen waar ik aangifte voor doe, Digid aangevraagd heeft. Dus stuk of 40 Digid’s. Zitten allemaal in mijn hoofd. Is toch niet zo moeilijk.

Nu moet ik ze ook nog eerst bellen, zodat ze een sms code krijgen. Gedoe, maar het werkt.
Maar dat is toch nergens voor nodig. Ze kunnen u machtigen en u kunt dan inloggen met uw eigen digid en een machtigingscode

Plaats reactie