Juist als je mensenkennis hebt weet je dat dingen vaak anders zijn dan ze op het eerste gezicht lijken...Lowieze schreef: ↑10 aug 2023 18:00Nee hoor, ik heb een redelijk goed beeld hoe u in elkaar zit. En dat betekent echt niet dat het alleen maar negatief bedoeld is.witte angora schreef: ↑10 aug 2023 17:57Klopt. Kan het zijn dat jij, in tegenstelling tot Moneyman, te eigenwijs bent om je beeld over anderen een beetje bij te stellen als blijkt dat het toch anders is?
De ene mens heeft nu eenmaal meer mensenkennis dan de andere, heeft niets met eigenwijs zijn te maken.
DIGID app verplicht bij sommige overheden
-
Re: DIGID app verplicht bij sommige overheden
Dat klopt dat je dat gescheven hebt. Maar iedereen weet dat het verkoudheids- en griepvirus via verspreiding gebeurd, niet alleen jij. Maar waarom mensen hier er niet in mee gingen, is omdat je bij geen werkgever hoeft aan te komen met een ziekmelding omdat je verkouden bent. Bij een echte griep, niet wat het gepeupel griep noemt, is het een ander verhaal.Sterker nog: ik heb al jaren voordien bij herhaling gezegd: 'als mensen griep hebben of verkouden zijn, blijf thuis, ga niet buiten andere mensen aansteken'. Daar werd ik min of meer belachelijk om gemaakt, maar het was uiteindelijk exact wat een van de manieren was om Corona te lijf te gaan, weet je nog?
-
Even blijven bij waar het om ging: de stelling dat ik niet in Corona geloofde. En wat ik schreef: dat dit dus een van de manieren was om Corona te lijf te gaan. Prima dat je het even bevestigt.ZeerPrivé schreef: ↑10 aug 2023 18:04Dat klopt dat je dat gescheven hebt. Maar iedereen weet dat het verkoudheids- en griepvirus via verspreiding gebeurd, niet alleen jij. Maar waarom mensen hier er niet in mee gingen, is omdat je bij geen werkgever hoeft aan te komen met een ziekmelding omdat je verkouden bent. Bij een echte griep, niet wat het gepeupel griep noemt, is het een ander verhaal.Sterker nog: ik heb al jaren voordien bij herhaling gezegd: 'als mensen griep hebben of verkouden zijn, blijf thuis, ga niet buiten andere mensen aansteken'. Daar werd ik min of meer belachelijk om gemaakt, maar het was uiteindelijk exact wat een van de manieren was om Corona te lijf te gaan, weet je nog?
Nuances en emoties zijn in tekst wat lastig, maar iemand wordt niet ineens een totaal ander persoon met een heel andere mening.Moneyman schreef: ↑10 aug 2023 17:42Nou..... dat is toch niet waar.Lowieze schreef: ↑10 aug 2023 17:36Nou, u schrijft hier al een hele tijd en dat is allemaal terug te lezen. Dan kun je niet zeggen dat je niet weet hoe iemand in elkaar steekt, soms moet je wat tussen de regels door lezen.witte angora schreef: ↑10 aug 2023 17:15Dan zou je heel anders hebben gereageerd... Geloof me, je denkt dat je heel wat van me weet, maar dat valt eigenlijk heel erg tegen... Sterker nog, je weet feitelijk bijna niks van hoe ik in elkaar steek.
Er zijn een aantal forumleden die ik in het echte leven ook ken. En stuk voor stuk beoordeel ik ze anders (dat is dus niet hetzelfde als dat ze anders zijn!) dan wanneer ik ze alleen via het forum had gekend. Dat kan ook niet anders, want zelfs als je tussen de regels doorleest, blijft het toch maar tekst.
Als dat wel zo is, zou je eens goed naar je eigen mening moeten kijken die je online tentoonspreid of je bent gewoon aan het trollen.
-
Moest ineens denken aan een vriendinnetje dat ik ruim 35 jaar geleden had. Of beter gezegd: haar vader. Die vertelde dat hij en zijn vrouw al 30 jaar getrouwd waren, maar dat zijn vrouw hem regelmatig in positieve zin bleef verrassen. Qua eigenschappen en vaardigheden dan.witte angora schreef: ↑10 aug 2023 18:03Juist als je mensenkennis hebt weet je dat dingen vaak anders zijn dan ze op het eerste gezicht lijken...Lowieze schreef: ↑10 aug 2023 18:00Nee hoor, ik heb een redelijk goed beeld hoe u in elkaar zit. En dat betekent echt niet dat het alleen maar negatief bedoeld is.witte angora schreef: ↑10 aug 2023 17:57Klopt. Kan het zijn dat jij, in tegenstelling tot Moneyman, te eigenwijs bent om je beeld over anderen een beetje bij te stellen als blijkt dat het toch anders is?
De ene mens heeft nu eenmaal meer mensenkennis dan de andere, heeft niets met eigenwijs zijn te maken.
-
Maar is die mening wel een mening? Of is er wat anders, dat ook niks met trollen te maken heeft? Bijvoorbeeld frustratie, om wat te noemen? Mensen zijn complexer dan je denkt, neem dat maar van me aan.angel1978 schreef: ↑10 aug 2023 18:12Nuances en emoties zijn in tekst wat lastig, maar iemand wordt niet ineens een totaal ander persoon met een heel andere mening.Moneyman schreef: ↑10 aug 2023 17:42Nou..... dat is toch niet waar.
Er zijn een aantal forumleden die ik in het echte leven ook ken. En stuk voor stuk beoordeel ik ze anders (dat is dus niet hetzelfde als dat ze anders zijn!) dan wanneer ik ze alleen via het forum had gekend. Dat kan ook niet anders, want zelfs als je tussen de regels doorleest, blijft het toch maar tekst.
Als dat wel zo is, zou je eens goed naar je eigen mening moeten kijken die je online tentoonspreid of je bent gewoon aan het trollen.
Ooit kwam ik bij een goede vriend van me. Een gemeenschappelijke kennis had over me geklaagd: 'WA is zo moeilijk'. Wat antwoordde de goede vriend? 'WA is niet moeilijk, je moet hem alleen even doorhebben. Dan is hij juist hartstikke makkelijk'.
De kennis dacht mij ook te kennen, maar hij kende me juist niet, integendeel.
Maar goed. Het ging over Digid.
Dus iemand kent jou alleen als het met jou idee overeenkomt?witte angora schreef: ↑10 aug 2023 18:22De kennis dacht mij ook te kennen, maar hij kende me juist niet, integendeel.
-
Ook weer een verkeerde conclusie.PGros schreef: ↑10 aug 2023 18:34Dus iemand kent jou alleen als het met jou idee overeenkomt?witte angora schreef: ↑10 aug 2023 18:22De kennis dacht mij ook te kennen, maar hij kende me juist niet, integendeel.
Dus u hebt een gebruiksaanwijzing.
witte angora
vindt dit leuk
Geen idee waar je deze aanname op baseert…
Klopt. Maar jij denkt dat je anderen kunt 100% kunt beoordelen, alleen op basis van wat je op een forum ziet…?Lowieze schreef: ↑10 aug 2023 17:49Dat kan, maar u bent mij niet.Moneyman schreef: ↑10 aug 2023 17:42
Nou..... dat is toch niet waar.
Klopt. Daarom schreef ik ook heel bewust “beoordeel ik ze anders”.
Mensen die denken dat ze andere forumleden volledig kunnen doorgronden op basis van forumbijdragen… dream on…
Ik heb het nergens over 100% gehad.Moneyman schreef: ↑10 aug 2023 19:01Geen idee waar je deze aanname op baseert…Klopt. Maar jij denkt dat je anderen kunt 100% kunt beoordelen, alleen op basis van wat je op een forum ziet…?Lowieze schreef: ↑10 aug 2023 17:49Dat kan, maar u bent mij niet.Moneyman schreef: ↑10 aug 2023 17:42
Nou..... dat is toch niet waar.
Er zijn een aantal forumleden die ik in het echte leven ook ken. En stuk voor stuk beoordeel ik ze anders (dat is dus niet hetzelfde als dat ze anders zijn!) dan wanneer ik ze alleen via het forum had gekend. Dat kan ook niet anders, want zelfs als je tussen de regels doorleest, blijft het toch maar tekst.Klopt. Daarom schreef ik ook heel bewust “beoordeel ik ze anders”.
Mensen die denken dat ze andere forumleden volledig kunnen doorgronden op basis van forumbijdragen… dream on…
Mannen die denken dat ze hun partner volledig kunnen doorgronden op basis van samenleven... dream on..Mensen die denken dat ze andere forumleden volledig kunnen doorgronden op basis van forumbijdragen… dream on…
ZeerPrivé
, Moneyman
, Erthanax
, Lady1234
, moederslink
en witte angora
vinden dit leuk
Moneyman
, Erthanax
, Lady1234
en moederslink
vinden dit leuk
Waartoe een vraag over DigiD al niet kan leiden. Dit blijft toch een in vele opzichten interessant forum met dito stamgasten. (En dat bedoel ik niet sarcastisch.)
Lady1234
, moederslink
, witte angora
en Moneyman
vinden dit leuk