Klantenservice Groupon biedt geen restitutie
Re: Klantenservice Groupon biedt geen restitutie
Als het een specifieke, vestigingsgebonden voucher is, zou ik inderdaad zeggen dat er weinig kans op verhaal via de franchisegever is.
witte angora
vindt dit leuk
-
- Berichten: 32467
- Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44
Re: Klantenservice Groupon biedt geen restitutie
Dan kom je dus toch bij Groupon uit.
Maar nogmaals: ik ken de organisatiestructuur van die Sushi-keten niet. Weet dus ook niet of dit een mooie stok voor de TS is om Groupon op de knieën te krjgen.
Maar nogmaals: ik ken de organisatiestructuur van die Sushi-keten niet. Weet dus ook niet of dit een mooie stok voor de TS is om Groupon op de knieën te krjgen.
Re: Klantenservice Groupon biedt geen restitutie
Nou, dat is dan weer te snel Dat de ene partij geen verhaal biedt, wil niet zeggen dat dan automatisch de andere partij aansprakelijk is.
Je hebt wel gelijk dat je met die argumentatie wat druk kunt proberen te zetten, maar of ze ervan onder de indruk zullen zijn waag ik te betwijfelen.
Re: Klantenservice Groupon biedt geen restitutie
Dat kan. Dat deze franchisenemer gestopt is in dit scenario betekend niet dat hij niet meer aangesproken kan worden op het niet nakomen van de overeenkomst.witte angora schreef: ↑15 sep 2023 08:15Maar als die Sushi-keten bestaat uit franchisenemers en een overkoepelende organisatie, wat dan? Ik kan me indenken dat één zo'n franchisenemer ermee gestopt is. Winst te weinig, leeftijd, slechte hygiëne, keuze voor een andere organisatie, noem maar op. In dat geval heeft TS toch enkel een overeenkomst met die ene franchisenemer die ermee gestopt is?
-
- Berichten: 32467
- Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44
Re: Klantenservice Groupon biedt geen restitutie
Sja... en die franchisenemer heeft geen sushi-winkel meer, dus die kàn de overeenkomst niet meer nakomen. Met een beetje pech is TS dus simpelweg zijn/haar geld kwijt.
Re: Klantenservice Groupon biedt geen restitutie
Zijn er geen andere sushi-winkels of restaurants dan?witte angora schreef: ↑15 sep 2023 09:08Sja... en die franchisenemer heeft geen sushi-winkel meer, dus die kàn de overeenkomst niet meer nakomen.
Is de franchisenemer failliet?witte angora schreef: ↑15 sep 2023 09:08Met een beetje pech is TS dus simpelweg zijn/haar geld kwijt.
Re: Klantenservice Groupon biedt geen restitutie
Antwoord op je vraag staat in de OP.alfatrion schreef: ↑15 sep 2023 14:40Zijn er geen andere sushi-winkels of restaurants dan?witte angora schreef: ↑15 sep 2023 09:08Sja... en die franchisenemer heeft geen sushi-winkel meer, dus die kàn de overeenkomst niet meer nakomen.
-
- Berichten: 32467
- Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44
Re: Klantenservice Groupon biedt geen restitutie
Is ook al meerdere keren genoemd, nota bene in dit bericht:ZeerPrivé schreef: ↑15 sep 2023 14:44Antwoord op je vraag staat in de OP.alfatrion schreef: ↑15 sep 2023 14:40Zijn er geen andere sushi-winkels of restaurants dan?witte angora schreef: ↑15 sep 2023 09:08Sja... en die franchisenemer heeft geen sushi-winkel meer, dus die kàn de overeenkomst niet meer nakomen.
Oftewel: zeuren om het zeuren.witte angora schreef: ↑15 sep 2023 08:43Maar dat is hier juist wel het geval. Ook nu nog koop je via Groupon vouchers die enkel bij één vestiging te verzilveren zijn. Dat IS dus de overeenkomst.Moneyman schreef: ↑15 sep 2023 08:30Echter, ik kan me goed voorstellen dat juist bij deze casus (waarin vouchers een rol spelen) wél sprake kan zijn van aansprakelijkheid van de franchisegever, omdat er meestal geen voucher wordt verstrekt die bij één specifieke vestiging geldig is, maar één die overal geldig is.
NeoDutchio
vindt dit leuk
Re: Klantenservice Groupon biedt geen restitutie
Jullie leggen de vraag van Alfatrion verkeerd uit. Het hoeft geen andere vestiging van dezelfde keten zijn om een dekkingskoop (door TS of de franchisenemer) te kunnen doen
Re: Klantenservice Groupon biedt geen restitutie
@MM, als ik een voucher heb voor de Burger King kan ik die niet gebruiken bij de Mac of de Bijenkorf.
-
- Berichten: 12822
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Klantenservice Groupon biedt geen restitutie
Het doel van een dekkingskoop is dat je dus met je voucher van de Burger King wel naar de Mac gaat en dan de meerkosten gaat declareren bij de gesloten vestiging van Burger King.
Hoe je dat moet doen word uiteraard niet uitgelegd, anders zou een mogelijke discussie niet tot stand komen en zal een vraagsteller direct geholpen kunnen zijn. Dat is natuurlijk niet het doel.
witte angora
vindt dit leuk
Re: Klantenservice Groupon biedt geen restitutie
Heeft de Mac of Burgerking wel sushi? Het wordt steeds leuker.
Re: Klantenservice Groupon biedt geen restitutie
Het ging om de vraag of de verbintenis uit te voeren is als de franchisenemer zijn winkel heeft gesloten. Het antwoord is "maar natuurlijk kan hij dat!" De franchisenemer kan altijd sushi elders kopen of desnoods laten maken en dat vervolgens leveren.
Re: Klantenservice Groupon biedt geen restitutie
Kun je voor TS ook in stappen aangeven wat hij moet doen? Er is geen bedrijf dus wat moet hij doen?
-
- Berichten: 32467
- Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44
Re: Klantenservice Groupon biedt geen restitutie
Ik vrees dat ook dit topic weer gaat ontsporen met allerlei nonsens.
ZeerPrivé
vindt dit leuk
Re: Klantenservice Groupon biedt geen restitutie
Update: Groupon heeft in 15 e-mails geprobeerd mij af te wimpelen maar na lang aandringen op restitutie heeft Groupon uiteindelijk het aankoopbedrag omgezet in een Groupon tegoed op mijn account en is dus direct uit te geven aan een ander product of dienst op Groupon. Besloten om dit te accepteren en het tegoed zo snel mogelijk te besteden zodat dit afgesloten kan worden.
alfatrion
en NeoDutchio
vinden dit leuk
-
- Berichten: 3452
- Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29
Re: Klantenservice Groupon biedt geen restitutie
Eindelijk. De aanhouder wint.
Gauw verzilveren en nooit meer coupons kopen.
Gauw verzilveren en nooit meer coupons kopen.
Re: Klantenservice Groupon biedt geen restitutie
Top, en terecht. Nu snel een zo courant mogelijke bon uitzoeken en hopelijk nooit meer zaken met ze doen.Bouke_S schreef: ↑18 sep 2023 11:41Update: Groupon heeft in 15 e-mails geprobeerd mij af te wimpelen maar na lang aandringen op restitutie heeft Groupon uiteindelijk het aankoopbedrag omgezet in een Groupon tegoed op mijn account en is dus direct uit te geven aan een ander product of dienst op Groupon. Besloten om dit te accepteren en het tegoed zo snel mogelijk te besteden zodat dit afgesloten kan worden.