Wat schiet je daarmee op?
Gebruikersschade aan monitor
Re: Gebruikersschade aan monitor
Wat zekerheid voor jezelf inbouwen natuurlijk.
Re: Gebruikersschade aan monitor
Welke zekerheid geeft dat dan?
Re: Gebruikersschade aan monitor
Dat het in ieder geval netjes verstuurd is, en wat de staat van de aansluitingen zijn.
Re: Gebruikersschade aan monitor
Die gegevens liggen vast in het digitale fotobestand, de zgn. EXIF informatie. Kijk maar eens in de bestandgegevens van uw foto's door er met uw rechtermuisknop op te klikken. Klikt u dan ook nog op de knop 'Geavanceerd' dan krijgt u nog meer informatie over die foto.
Als je zo'n fotobestand opstuurt, stuur je ongemerkt dus al die informatie mee.
Re: Gebruikersschade aan monitor
Dat weet ik wel, maar dat maakt het wat makkelijker.BreejKC schreef: ↑31 okt 2023 18:52Die gegevens liggen vast in het digitale fotobestand, de zgn. EXIF informatie. Kijk maar eens in de bestandgegevens van uw foto's door er met uw rechtermuisknop op te klikken. Klikt u dan ook nog op de knop 'Geavanceerd' dan krijgt u nog meer informatie over die foto.
Het is al moeilijk genoeg geweest om te vragen of klant de monitor wil testen, dus ja.
Re: Gebruikersschade aan monitor
Misschien is dat omdat de gebruikers schade niet duidelijk is.
-
- Berichten: 5206
- Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55
Re: Gebruikersschade aan monitor
Toch zegt het niets want wie zegt dat u na het maken van de foto het pakket niet uit uw klauwen hebt laten vallen?
Re: Gebruikersschade aan monitor
Het pakket zal niet zo makkelijk bijziendheid op de VGA, DVI, HDMI of DisplayPort vallen lijkt me. Maar goed, het is nooit allemaal waterdicht. Kan ook bij de reparateur gebeurt zijn.juliomariner schreef: ↑31 okt 2023 19:02Toch zegt het niets want wie zegt dat u na het maken van de foto het pakket niet uit uw klauwen hebt laten vallen?
Maar dan zul je wel moeten welke schade ze bedoelen.
-
- Berichten: 32327
- Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44
Re: Gebruikersschade aan monitor
Het was vallen ipv bijziendheid.
Re: Gebruikersschade aan monitor
Dan klopt de zin nog niet
Re: Gebruikersschade aan monitor
EXIF data heeft 0 meerwaarde gezien je die makkelijk kan editten. Kan gewoon een foto maken op dag 1 dat ik het item ontvang en pas de datum aan naar de dag dat ik hem verstuur.BreejKC schreef: ↑31 okt 2023 18:52Die gegevens liggen vast in het digitale fotobestand, de zgn. EXIF informatie. Kijk maar eens in de bestandgegevens van uw foto's door er met uw rechtermuisknop op te klikken. Klikt u dan ook nog op de knop 'Geavanceerd' dan krijgt u nog meer informatie over die foto.
Als je zo'n fotobestand opstuurt, stuur je ongemerkt dus al die informatie mee.
https://fixthephoto.com/best-exif-editor.html
Een foto van het scherm samen met de krant van deze week is een heel stuk lastiger om te faken dus Onkruid71 heeft in deze gelijk
-
- Berichten: 32327
- Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44
Re: Gebruikersschade aan monitor
Als je dat er uit op kan maken - hoe vaak gaat jouw spellingscontrole dan de mist in? Wat ben ik blij dat ik dat kreng heb uitgezet. Kostte me meer tijd en gedoe als dat ik er gemak van had. Kan me niet herinneren dat het een keer goed ging.
Re: Gebruikersschade aan monitor
Ik maak dat eruit op om twee redenen:witte angora schreef: ↑01 nov 2023 09:15Als je dat er uit op kan maken - hoe vaak gaat jouw spellingscontrole dan de mist in? Wat ben ik blij dat ik dat kreng heb uitgezet. Kostte me meer tijd en gedoe als dat ik er gemak van had. Kan me niet herinneren dat het een keer goed ging.
- dan klopt de zin gewoon;
- het is logischer dat "bijziendheid" het gevolg is van verkeerd getypte "bijvoorbeeld" dan van "vallen".
Maar goed, het blijft een gok
Re: Gebruikersschade aan monitor
Of de zijn klopt of niet. Het lijkt me wel duidelijk wat er bedoelt wordt nu bijziendheid vervangen is door vallen.
Re: Gebruikersschade aan monitor
Ik heb na het constateren van de verticale lijnen op mijn monitor een nieuwe besteld. Weer een Philips, groter (gebogen) model. De insteek hierbij is dat als de monitor NIET is te repareren, ik mijn aankoopbedrag terugkrijg. En als het wel op grond van de garantiebepalingen is te repareren, vind ik altijd wel iemand die de monitor van mij wil overnemen. De nieuwe monitor werkt perfect. Dus de storing komt niet van mijn desktop (videokaart o.i.d.) zoals door sommigen gesuggereerd. Immers, dan had ik nu exact dezelfde storing moeten zien. De monitor is ruim 2 jaar oud en de garantietermijn loopt tot 3 jaar. Dus ik appelleer terecht aan de garantiebepalingen.
Vorige week werd mij telefonisch door een medewerker toegezegd dat ik een bericht zou krijgen van de reparatieafdeling. Tot heden nog niets vernomen. Vrijdag weer bellen. Ook een brief gestuurd naar Bol in Utrecht. Als ik van beiden niets hoor maak ik er werk van (via rechtsbijstand). Het kan niet zo zijn dat Bol heel gemakzuchtig mij aansprakelijk stelt om zo onder hun garantiebepalingen uit te komen. En dat d.m.v. een paar woordjes, geen toelichting, geen (technisch) bewijs, helemaal niets!
Vorige week werd mij telefonisch door een medewerker toegezegd dat ik een bericht zou krijgen van de reparatieafdeling. Tot heden nog niets vernomen. Vrijdag weer bellen. Ook een brief gestuurd naar Bol in Utrecht. Als ik van beiden niets hoor maak ik er werk van (via rechtsbijstand). Het kan niet zo zijn dat Bol heel gemakzuchtig mij aansprakelijk stelt om zo onder hun garantiebepalingen uit te komen. En dat d.m.v. een paar woordjes, geen toelichting, geen (technisch) bewijs, helemaal niets!
Laatst gewijzigd door Glennot op 01 nov 2023 21:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Gebruikersschade aan monitor
Klinkt leuk, maar… die garantie heb je nog niet verduidelijkt.
Moneyman schreef: ↑31 okt 2023 13:50Ts zal geen nonconformiteit kunnen aantonen. Dan blijft de "drie jaar garantie" over. Door wie die garantie gegeven is (verkoper of fabrikant) en wat die garantie inhoudt, blijkt echter niet uit dit topic. Wel is duidelijk dat de schade blijkbaar door externe oorzaken zou zijn ontstaan. Het is dan aan TS om aan te tonen dat dat niet het geval is, en da's een lastige klus.