Als bezorger doe je je stinkende best, bent vriendelijk en correct
Dat lijkt me niet meer dan normaal in ELKE functie waarbij je met klanten in aanraking komt, waarom in de horeca een fooi geven, en waarom de pakketbezorger, de trambestuurder en het kassameisje (m/v) niet ?
Immers ze verdienen allemaal wat bij hun functie past.....
Ik geef altijd fooi bij thuisbezorgd, omdat ik weet dat ze de trap op moeten.
Dat moet dan een behoorlijk trap zijn.
De enige keren dat ik fooi geef is als het code oranje/rood is en ze komen alsnog.
Niet zozeer een behoorlijk trap, maar in mijn ogen leveren ze tot aan de deurbel. Die zit beneden en vervolgens moeten ze nog een deel van het pand door, de trap op en nogmaals een stuk gang door. Ik vind dat ze dan meer doen dan hun werk. Ze hadden ook bij de deur beneden kunnen wachten op mij en mij laten lopen.
Ik geef altijd fooi bij thuisbezorgd, omdat ik weet dat ze de trap op moeten.
Dat moet dan een behoorlijk trap zijn.
De enige keren dat ik fooi geef is als het code oranje/rood is en ze komen alsnog.
Niet zozeer een behoorlijk trap, maar in mijn ogen leveren ze tot aan de deurbel. Die zit beneden en vervolgens moeten ze nog een deel van het pand door, de trap op en nogmaals een stuk gang door. Ik vind dat ze dan meer doen dan hun werk. Ze hadden ook bij de deur beneden kunnen wachten op mij en mij laten lopen.
Die denken gewoon: 'laten we het zelf doen, dat gaat een stuk sneller als dat die ouwe naar beneden komt'.
Nog steeds snap ik het probleem niet helemaal, wat is nou de rol van een boekhouder in deze als je toch al zwart betaald krijgt ?
Ten miste dat gaf je bij herhaling aan.
Dan kan die fooi er toch gewoon bij, en houd de boekhouder het uit de boeken......
Nu nog even de naam van het bezorgrestaurant er bij vermelden dan weet iedereen dat dit restaurant zwartwerkers in dienst heeft.
De FIOD zal er zeer blij mee wezen en bovenal de concurrerende restaurants want als de belastingfraude aan het licht komt dan is het einde oefening.
Hoe wereldvreemd kunt u zijn door op een openbaar forum kenbaar te maken dat u deels zwart betaald wordt
Niet alleen de FIOD. Ook de gemeente zal zeer geïnteresseerd zijn dat een medewerker van hun, die dus een voorbeeldfunctie heeft, een tweede baantje erbij heeft en daarin zwart werkt.
Niet alleen de FIOD. Ook de gemeente zal zeer geïnteresseerd zijn dat een medewerker van hun, die dus een voorbeeldfunctie heeft, een tweede baantje erbij heeft en daarin zwart werkt.
Alsof een simpele ambtenaar in de praktijk een voorbeeldfunctie heeft en dat de gemeente ook maar iets interesseert…